Skocz do zawartości

Pzl 106 Kruk z EPP (Na Polskim niebie)


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Chciałbym przedstawić budowę modelu samolotu PZL 106 Kruk ze stałymi slotami,

z zestawu od pana Marka z "Na Polskim niebie".

 

 

Dane techniczne:

Rozpiętość 1400 mm

Długość: 810 mm

Waga: 1600g

Silnik: E max GT2820/07

Regulator: Jeti Advace 40 PRO sb

Śmigło: 12x6

Akumulator: Dualsky 4s 5200 mAh 25c


Model na sucho poskładany. 

Elementy sa ładnie powycinane, skrzydła maja już pozacinane skosy na wznios do góry i cofnięcie w tył.

na uwage załuguja takie detale jak wyciecia w sterach na skrzydłach i na usterzeniu ogona.

Bardzo fajnie pomyślane.

I raczej nie spotykane w modelach z EPP.

 

post-21072-0-60411900-1527439633.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Nie dałeś żadnych wzmocnień w skrzydle? Powinny tam chyba być pręty węglowe?

Wkleja się je albo przed, albo podczas sklejania skrzydła.

Elementy skrzydła masz obecnie nierówne i pogięte. Widać to na ostatnim zdjęciu.

Popraw to jak najszybciej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wreszcie ktoś robi Kruka, dziwne że ten samolot jest tak mało popularny wśród naszych modelarzy ,więcej go  u modelarzy zza Odry  (jak i oryginałów)

Możliwe że bierze się to też z braku jego rysunków a te rzuty dostępne w necie ledwo się nadają na depronowca...

 

Wszelkie wzmocnienia zrób analogicznie do Modeli ESA oczywiście węgle o trochę większej średnicy mając na względzie różnice wielkości combata a tego Kruka i jego dosyć ciężkiego wyposażenia jakie zaplanowałeś .

Uważaj przy wklejaniu węgli na wszelkie skrzywienia płata, wzniosy , oś kadłuba.. -jeśli na czas ich wklejania nie "wyprostujesz" elementów to będzie trudno to naprawić .

 

PS śmigło jeśli się nie mylę do tego silnika przy zasilaniu 4s powinno być 11x4.7  a 12" stosuje się przy 3s- zmień śmigło lub pakiet na 3s-będzie zysk na wadze bo cały zestaw napędowy odnoszę wrażenie że jednak masz za duży wagą i mocą  do tej pianki .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak własnie planuje wsadzic w skrzydła płaskowiniki 1x6, 1x7.

Co do silnika to jest dedykowane 12x6.

Fakt te samoloty były głównie produkowane do niemiec u nas praktyczne nie latały, dlatego troche zapomniany. Co do planów to praktycznie nie ma nic tylko rzuty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze dużo pracy przed tobą , przednia cześć kadłuba tuż za silnikiem  jeszcze ma nie docelowy wygląd .

 

Jest to efekt nie możności wycięcia tego elementu inaczej niż wyciął  to Marek (ograniczenia tej technologii ) , nadał przodowi odpowiedni wygląd z boku i góry ale nie w przekroju a ostateczne wyrzeźbienie takich elementów Marek zostawia wykonawcy.

 

Musisz zaokrąglić tak przód by znikły te płaskie powierzchnie cięcia a przekrój był kołem  od góry , dolna część może tak zostać ,

Jeśli puste wnętrze w tym miejscu przez ten zabieg będzie kolidowało -wklej w rogi od środka kawałki epp.

 

Przyglądaj się więcej zdjęciom prawdziwego Kruka -pierścień osłony silnika wystaje troszkę inaczej niż u ciebie...

 

800px-Interflug_PZL-106AR_2M_Kruk_D-FOAB

PZL106-bia2.jpg

Flugsimulator-kruk-dittinger-flugtage-KU

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...
  • 10 miesięcy temu...

Świetny samolot i fajnie robisz model.

 

P.S.

Postaraj się proszę pisać staranniej.

Forum pomaga podkreślając na czerwono, więc nawet dysortografią nie ma się co zasłaniać ;)

I czytaj to, co napisałeś przed publikacją

 

Wkleiłem część gówna ...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.