Skocz do zawartości

TA-152 z cyber-fly.pl


ECO400

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Byłem ostatnio na pokazach modelarsko-lotniczych we Wrocławiu i... zachwyciłem sie modelami combat WWII. Długo się nie zastanawiałem i już w tydzień po imprezie miałem model u siebie w pracowni 8) .

Od razu zabrałem sie za budowę która mnie tak pochłonęła że nie miałem czasu robić zdjęć z budowy (szkoła się zaczęła i czasu mało, bo jeszcze uczyć się trzeba :twisted: ).

Oto co powstało:

 

3bc5d06b402905d3.jpg

0387c16f2b014900.jpg

164f0f6eeb23376e.jpg

bd02dcbe9db9b474.jpg

 

Chwilowo jest silnik ASP 25 ale już niedługo będzie nowiutki MVVS 3,5ccm z czarnym tłumikiem :faja:

 

Oto jakie zastosowałem w nim wyposażenie:

lotki TP MG16r x2 szt.

SW TP MG16r

Przepustnica E-SKY Cyfrowe

pakiet oryginalny Graupnera 4,8V 1100mAh

odbiornik Hitec Super Slim 8ch

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Z tego co wiem, Dawid ma aparature z możliwością ustawiania EPA,EXPO i miksów - lotki różnicowe, więc sobie z tymi dźwigniami poradzi( choć jest to błąd) a szczelina ,cóż zanim będzie miała wpływ na wynik walki naszego kolegi, to rozbije on jeszcze kilka takich modeli.

 

Wojtek Krajnik skutecznie ( !!! ) lata już trzecie zawody modelem ze skrzydłem naprzwionym blachą z puszki od piwa ,a Piortek wszedł do finału na skrzydle sklejonym z elementów czerech modeli rozbitych w sezonie.

WWII to nie F3A czy szybowce ,liczy się refleks , odporność nerwowa i niezawodny silnik więc czasem również debiutanci stają na pudle/ patrz zawody w Pabianicach/.

 

Dawid,przed zawodami namaluj koniecznie japonskie znaki na skrzydłach , bo masz model słabo widoczny ,zwłaszcza jesienią.Skróć też trochę przewód paliwowy i kołki mocujące gumy/mogą ci podziurawić mocno skrzydło przy awaryjnym lądowaniu/.

Piszę to z punktu widzenia mechanika budującego takie modele i sędziego zawodów a nie pilota ,jeśli macie inną opinię podzielcie się nią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

japonskie znaki

 

??? W Tanku??

 

No ale jakieś znaki są konieczne bo faktycznie może być go kiepsko widać.

 

Silnik ustaw tak aby chodził dobrze na pełnym gazie i w ostrych zakrętach (czyli trochę bogatsza mieszanka), wolnymi obrotami się nie przejmuj (było w innym temacie).

 

Lotki trochę niebardzo, no ale zamów sobie od razu dodatkowe rdzenie do skrzydeł to następne zrobisz lepiej (warto mieć zapasowe skrzydło). Tylko daj znać jak je będziesz robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ten motorek asp25 to chyba troche nieregulaminowy :D no i ta antenka tak dynda żebyś jej sobie przez przypadek śmigłem nie ciachnął :D

 

zamów sobie od razu dodatkowe rdzenie do skrzydeł to następne zrobisz lepiej (warto mieć zapasowe skrzydło).

 

Sama prawda, "gdzie drwa rąbią tam wióry lecą". Janek to stary wyjadacz :D wie co mówi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Lotki trochę niebardzo, no ale zamów sobie od razu dodatkowe rdzenie do skrzydeł to następne zrobisz lepiej (warto mieć zapasowe skrzydło). Tylko daj znać jak je będziesz robił.

 

Mam już 2 dodatkowe skrzydła. Są oklejone fornirem i już obrobione:

 

87f602d06296218c.jpg

5becf426102409eb.jpg

d2e9d6495634377d.jpg

 

Model jest pomalowany pistoletem. Farba jest perłowa z utwardzaczem NOVAL :faja:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to się wygłupiłem z tymi znakami (zwłaszcza że pierwszy mój model to był Focke Wulf ) ,a na usprawiedliwienie mam tylko to że na drugim okienku miałem otware malowanie Mitsibishi A7M2 o którym intensywnie wtedy myślałem w związku z sezonem ESA bo chcę coś takiego wydłubać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

motorek asp25 to chyba troche nieregulaminowy

święta prawda, ale to chyba tylko na chwilę.

 

A co do tych skrzydeł, to nie rozumiem czemu robisz takie małe lotki. Wg mnie powinny być dłuższe aby wchodziły w strumień zaśmigłowy. Jak masz jeszcze niewycięte to daj dłuższe lotki (grubość ok 1,5 - 2cm przy końcówce i 3 - 3,5 przy kadłubie), ja kończę lotkę jakieś 2 cm od strony końcówki i jakieś 4-5 cm to strony kadłuba (jak przesadzisz to mogą włazić w nią gumy mocujące skrzydła, ale wtedy można dać gumkę w poprzek).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe, nie nie, tylko kolega pisał że ma mvvs'a 3,5.

 

A co do regulaminu to faktycznie pewne zmiany mogą się pojawić, ale mogą być raczej ukierunkowane w stronę zmniejszenia mocy silników/pojemności - nie odwrotnie.

 

Dyskusja na ten temat pojawiła się tu:

http://aircombat.modelarji.com/viewtopic.php?t=271&postdays=0&postorder=asc&start=45

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, w pewnym momencie zaczyna się latać mniej dla samego cięcia i zwycięstw, a bardziej for-fun (or glory:) ). Zobacz np na Ecika, on lata na pzl-kach które w zasadzie mają szanse w kombacie takie jak te prawdziwe na wojnie 69 lat temu.

Tyle że latają wg skali jakieś 1,2 macha :)

 

Ja w sumie bym nie rozpaczał jakby np. WSZYSTKIE modele musiały latać tylko na 2,5ccm. Wtedy wreszcie prawdziwe myśliwce zaczęły by zwyciężać. No ale na to nie ma co liczyć.

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, w pewnym momencie zaczyna się latać mniej dla samego cięcia i zwycięstw, a bardziej for-fun (or glory:) ).

 

Zgadzam się w 100%, najważniejsza jest dobra zabawa, :D ale ja dopiero rozpoczynam tą zabawę więc ciągle jeszcze jestem głodny i "cięć i zwycięstw".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.