Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spitfire Mk IX 1:4,2 (2,6m)

Spitfire warbird samolot

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
104 odpowiedzi w tym temacie

#101 mecenas

mecenas
  • Modelarz
  • 487 postów
  • Age: 55
  • Skądz Grodu Kraka
  • Imię:Wojciech

Napisano wczoraj, 09:24

Hmmm..... no z tym jednym serwem na wysokości w tej wielkości modelu  :o .... ryzykownie! Jak go szlag trafi, to będzie drugi Smoleńsk  :wacko: .

Bez kierunku czy jednej lotki jesteś w stanie kontrolować model i nawet bezpiecznie wylądować awaryjnie, ale jak padnie wysokość..... uruchom wyobraźnię.

 

Przy tej skali modelu, każdy ster wysokości pędzony osobnym serwem i to z najwyższej półki Futaby.

 

Poza tym, ta półka pod serwa   :mellow: .... taka licha i mocowana na styk do laminatu (na jakim kleju?). Przecież od drgań, to tylko kwestia czasu kiedy się odklei, czy w pierwszym czy w trzecim  locie i wtedy nawet najlepsze serwa nie pomogą.

Ja bym tam zastosował jakąś półwręgę, jakieś wzmocnienia tak aby zwiększyć powierzchnię klejenia do laminatu i broń Boże nie kleić na żywicy, tylko na bardziej elastycznym kleju np. UHU Power.


  • 0

#102 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 514 postów
  • Age: 60
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano wczoraj, 09:36

.....

 

Przy tej skali modelu, każdy ster wysokości pędzony osobnym serwem i to z najwyższej półki Futaby.

Tez chcialem to napisac juz wczoraj; HiTec serva to raczej nie do tej wielkosci modelu..  Poszukaj takie gdzie pisze Made in Japan/Germany.


  • 0

#103 Modelarz 2123

Modelarz 2123
  • Modelarz
  • 101 postów
  • Age: 21
  • SkądZielona Góra
  • Imię:Marcin

Napisano wczoraj, 20:05

Jeśli chodzi o to rozwiązanie jednym serwem na wysokości to też miałem wątpliwości co do niego i to już zanim miałem samolot w rękach. Podjąłem taką decyzję z kilku powodów. Po pierwsze sam producent tak to zaprojektował, po drugie jak już wcześniej pisałem czytam co się tylko da na temat tego samolotu i chyba( bo może jeszcze czegoś nie znalazłem) mam przeczytane wszystkie dostępne relacje na temat budowy i wszędzie jest tak to rozwiązane. Rozmawiałem również z jednym Austryjakiem, który zajmuje się się między innymi budową tych samolotów i na zadane właśnie takie pytanie odpowiedział w ten sposób _20190425_203901.JPG

także nie chcę być przez was tutaj źle odebrany, że się wymądrzam, poprostu chciałem przedstawić przesłanki, które skłoniły mnie do takiego a nie innego rozwiązania, uważam że chyba nie ma sensu poprawiać na siłę czegoś co de facto działa i zostało pod takie działanie pomyslane.

Jeśli chodzi o półkę pod te serwa to jest wklejona na zywicę epoxydową hysol, ale miejsce łączenia z kadlubem zostanie jeszcze dolaminowane, dla wzmocnienia połączenia.

Informacja o serwach trochę mnie przyznam zmartwiła, wybrałem hitec ponieważ stosuje te serwa we wszystkich modelach i nigdy mnie nie zawiodły, myślałem że wybrałem odpowiednio silne i wytrzymałe, ale jeśli mówicie ze są słabe to jestem trochę w kropce, wydałem już na nie trochę kasy, nie będę miał innego zastosowania dla nich. Dlatego chciałbym zapytać na czym polega ich mankament, chodzi o elektronikę, że padnie?
  • 0

#104 solainer

solainer
  • Modelarz
  • 265 postów
  • Age: 38
  • SkądCzeladź
  • Imię:Piotrek

Napisano wczoraj, 20:23

Hitec to dobre serwa stosuje je we wszystkich modelach nawet takich po 3 i 4 metry rozpiętości i do tej pory nie miałem przykrej niespodzianki. Mam modele które latają po kilka lat na hitecach i nic. Nie wiem skąd się biorą negatywne opinie u nas na forum. Ja jedyną uwagę mogę mieć do samej półki bo wygląda jakoś tak mało profesjonalnie.
  • 0

#105 Modelarz 2123

Modelarz 2123
  • Modelarz
  • 101 postów
  • Age: 21
  • SkądZielona Góra
  • Imię:Marcin

Napisano wczoraj, 20:29

Jeśli chodzi o półkę to właśnie wziąłem się za usztywniane i wzmacnianie jej tak że jak skończę pokażę jak to wyszło.
  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Spitfire, warbird, samolot

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych