Skocz do zawartości

Virus 3.1e MAWI-Flymodels


S.Papa
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Wiosną tego roku zapragnęłem wskoczyć na wyższy poziom latania, czyli model pełnolaminatowy. Długo wahałem się jaki model wybrać, Falkon od Leszka Kwarcińskiego czy też inny od Wiesława Pastuszaka. Lektura wątków na forum rozjaśnia umysł i serce podpowiedziało - Virus. Większa rozpiętość skrzydeł, smukły kadłub, czyli to, co tygryski lubią najbardziej. Telefon do Wiesława i zaskoczenie, nasze nazwiska są prawie identyczne. Przegadaliśmy kilka kwadransów, okazało się, że mamy wielu wspólnych znajomych a rozmowa zaowocowała zamówieniem lekkiej wersji Virusa 3.1e.

Nie czekałem długo i otrzymałem fotkę modelu gotowego do wysyłki. Kilka dni później kurier dostarczył paczkę.

Przesyłka perfekcyjnie zabezpieczona, każdy element zawinięty w piankę i zapakowany w osobny worek. Ciekawość zaowocowała montażem na "sucho". Co tu dużo gadać, piękny model. Wykonanie "na lekko" dało niską wagę modelu.

Decyzja o setupie:

Silnik RAY G2 C3548/900kV

BEC RAY 70A

Kołpak ALU 40/5/M3 TURBO SPECIAL

Łopatki Graupner Cam Carbo 13/6.5'

Serwa:

Lotki i klapy KST DS 125 MG

Usterzenie KST DS 145 MG

Postanowiłem wyposażyć model w LDS, zamiast normalnych popychaczy.

Wyposażanie zacząłem od okablowania płatów i kadłuba. Najwięcej pracy kosztowały LDS-y. Pasowanie, mierzenie, poprawianie i znowu to samo do uzyskania właściwych pozycji i wychyleń powierzchni sterowych. Podczas wklejania ramek serw pomogły butelki po mojej ulubionej Perle. Oryginalne zaślepki zastąpiłem wykonanymi z tworzywa. Pozostało wkleić gniazda MPX w kadłubie, półkę serw usterzenia oraz półkę pod pakiet. Planowałem zasilać model pakietami 4S, najlepszym wyborem okazał się ten o pojemności 2700 mAh. Wyważył model w zalecanym punkcie bez potrzeby doważenia ołowiem. Wagę do lotu uzyskałem, zgodnie z planem, poniżej 3kg.

Virus poszedł w powietrze w zeszłą niedzielę, 16.09. Wymagał delikatnego trymu na usterzeniu, muszę jeszcze zmiksować wysokość z silnikiem (lekko zadziera). Doskonale planuje, jest przewidywalny i super gwiżdże. Dziękuję Sułkowi za pomoc w oblocie, Piterowi za foty a Wiesiowi za piękny model.
post-16742-1537226253,1924_thumb.jpeg post-16742-1537226270,1793_thumb.jpeg  post-16742-1537226774,7493_thumb.jpeg  post-16742-1537226816,1494_thumb.jpeg   post-16742-1537227021,214_thumb.jpeg post-16742-1537227038,0861_thumb.jpeg post-16742-1537227434,5818_thumb.jpeg post-16742-1537227451,4952_thumb.jpeg post-16742-1537227483,8257_thumb.jpeg post-16742-1537227498,2395_thumb.jpeg post-16742-1537228218,1022_thumb.jpeg post-16742-1537228231,0674_thumb.jpeg post-16742-1537228252,8676_thumb.jpeg post-16742-1537228261,2598_thumb.jpeg post-16742-1537228405,3206_thumb.jpeg post-16742-1537228536,0968_thumb.jpeg post-16742-1537229151,9898_thumb.jpeg post-16742-1537229169,111_thumb.jpeg post-16742-1537229183,1994_thumb.jpeg post-16742-1537229193,0093_thumb.jpeg post-16742-1537229213,4338_thumb.jpeg post-16742-1537229231,3338_thumb.jpeg post-16742-1537229247,9098_thumb.jpeg post-16742-1537229303,3712_thumb.jpeg post-16742-1537229314,8478_thumb.jpeg post-16742-1537229336,5252_thumb.jpeg post-16742-1537229356,7677_thumb.jpeg post-16742-1537229370,2563_thumb.jpeg post-16742-1537229383,6301_thumb.jpeg post-16742-1537229404,9211_thumb.jpeg

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dużo można by pisać, dodam tylko do opisu Sławka, że oblot Virusa to była czysta przyjemność. Lata przewidywalnie, równo jak po szynach. Trzyma się powietrza. Tak, jak prawie zawsze unikam w pierwszym locie cudawianek w stylu lotu na plecach albo pętelek, to tym razem nie mogłem sobie odmówić! Oczywiście bez problemu.

Super model. Sławek, dobrze wybrałeś!

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako posiadacz takiego Virusa prawie przez 3 sezony (tylko w wersji 2,55 m waga 2,350 g) mogę potwierdzić w 100 % powyższe stwierdzenie Sławka :) .

Znam tą technologię (inny producent) też robił ciężkie modele i gorzej od Valenty. WAŻNE ABY LATAŁ DOBRZE1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam 

Zimowy projekt trzeba zacząć , padło na virusa 3.1 ze stajni pana Wiesława z Mawi Flymodels ,będzie to drugi model z jego stajni  ,obecnie jestem na etapie kompletowania wyposażenia mam pytanie do Sławka na temat napędu który zastosował w swoim virusie czy dobrze sobie radzi ? Zależy mi na szybkim wznoszeniu wiem że to nie hotliner ale chciałbym żeby dobrze sobie radził na wznoszeniu 

IMG_20211022_145412962.jpg

IMG_20211022_144226608.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli potrzebne dobre wznoszenie za przyzwoite pieniądze to poszedł bym w Megi w czerwonym kolorze np te :).

http://www.nastik.pl/mega-22354s-085kw-limited-p-4769.html 

http://www.nastik.pl/mega-22403s-hotliner-p-4768.html 

Tego pierwszego kiedyś miałem w falconie Kwarcinskiego, śmigał bardzo fajnie, model szedł w pionie długi czas, ale trzeb wziąć pod uwagę ze ten model był sporo mniejszy i lżejszy, bo do lotu miał jakieś 2,2kg Virus będzie cięższy więc może by ten drugi ?? Fajnie by było poważyć to wszytsko jak to się będzie miał z dośc ciężkawym motorkiem, albo zapytać Pana Wiesia jakiej wagi silniki tam przewidywał :) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był: Silnik RAY G2 C3548/900kV, jest RAY G2 C3548/800kV

Był i jest BEC RAY 70A
Na poprzednim silniku podczas pionowego wznoszenia silnik ssał 70A i potwornie doił pakiet, obecnie ciągnie 53,2A, a wznoszenie jest w dalszym ciągu dynamiczne, po 3 sekundach jestem na 100 metrach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.