Skocz do zawartości

łopatki węglowe Falco ?


latacz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

-właśnie montuję nowy  napęd w modelu fantasy2/Velvia ArtHobby -

 

czy używał ktoś w motoszybowcach śmigieł składanych z łopatkami węglowymi firmy Falco ?

Jakieś opinie co do jakości i osiągów ?      

 

 

mam  łopatki falco 13x8,5"   i   14x8,5"U  wyglądają dobrze...      zaskoczenie -silnik z tymi śmigłami bierze o wiele mniejszy prąd niż z porównywalnymi wielkością i skokiem  Arenaut, Grapner

???  o wiele mniejszy oznacza np 21A  do 33A....

 

 

 

 rozumiem drobne różnice  -ale jeśli podobny prąd mam zakładając 11x8"  graupnera lub 14x8,5 "U  falco -to już nie rozumiem    -ciąg  przy podobnym prądzie wydaje się  większy na falco 

 

(szkoda, że nie zmierzyłem ciągu  przed zamontowaniem silnika do modelu...)

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Witek, jak silnik bierze dużo mniej prądu to tylko dobrze. A swoją drogą te łopaty muszą być bardzo sztywne, skoro mają tak wysoką sprawność. Choć jak słusznie napisałeś trzeba by jeszcze ciąg sprawdzić i porównać , albo na hamowni albo doświadczalnie w lotach. Pozdrawiam .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łopatek nie znam, ale to że biorą o 20A mniej to wcale  nie jest dziwne.

Mój silnik na łopatkach Graupnera 14x8 bierze 65A a na GM 16x8,5S raptem 39A. 

czy to dobrze? niekoniecznie, jeśli przy okazji słabiej ciągną...

porównanie poboru prądu imo ma tylko sens z porównaniem ciągu/prędkości przepływu powietrza i z tego można dopiero wyciągać wnioski...

Samo zestawienie rozmiaru z poborem prądu nie jest do końca musi być miarodajne..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy to dobrze? niekoniecznie, jeśli przy okazji słabiej ciągną...

porównanie poboru prądu imo ma tylko sens z porównaniem ciągu/prędkości przepływu powietrza i z tego można dopiero wyciągać wnioski...

Samo zestawienie rozmiaru z poborem prądu nie jest do końca musi być miarodajne..

Masz niewątpliwie rację. Wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać. Czy obniżyć pobór prądu z nieznacznym obniżeniem prędkości zaśmigłowej i prędkości modelu na silniku, czy interesuje nas tylko szybkość modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie -chodzi o sensowne proporcje ciąg prędkość pobór prądu.   i czy to wypada korzystnie w falco czy nie.

 

Mogę założyć 11x8" graupnera  -i mieć pobór 19A

-mogę założyć  falco o bardzo wąskich łopatach -wyglądają prawie jak noże -14x,8,5" U i mieć pobór 20A

lub falco  13x8,5" o troszkę szerszych łopatach i mieć 22A   

Wszystko w zakresie  optimum silnika. nie wiem które śmigło da większy ciąg -trzymając kadłub w reku wydaje się że  ciąg podobny -lekko większy na falco ale  to może być tylko sugestia, że śmigła większe...

-i nie wiem czy np. falco o bardzo cienkich łopatkach się nie rozpadnie w locie ?

 

Te Falco wyglądają  na zrobione z tkaniny węglowej  rowingowej (nie wiem czy są całe z węgla -czy tylko po wierzchu)  . Nigdy nie używałem falco -kiedyś kupiłem je na jakimś portalu i zapomniałem -teraz szukając śmigła optymalnego   pod napęd -znalazłem falco na dnie pudła...

Ze wzgledu na wielkość wydawały się  poza zakresem prądowym małego silniczka -ale założyłem przez ciekawość i delikatnie zacząłem dodawać gazu.

I zaskok -pobór prądu jak 11" a nie jak "typowe"  14"... 

 

Skoro nikt nie latał na takich pozostaje wypróbować w locie i napisać...  i może kiedyś jeśli będzie więcej czasu  jakieś pomiary na hamowni...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz niewątpliwie rację. Wszystko zależy od tego co chcemy uzyskać. Czy obniżyć pobór prądu z nieznacznym obniżeniem prędkości zaśmigłowej i prędkości modelu na silniku, czy interesuje nas tylko szybkość modelu.

Jeśli zmniejszenie poboru prądu wynika z lepszej wydajności to jest to oczywista korzyść z zastosowania droższych łopatek. Chodziło mi tylko o zwrócenie uwagi, że nie ma pewności, że tak jest :-) bez pomiarów..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy te łopatki są droższe -nawet nie pamiętam ile za nie dałem -raczej tanio z jakiegoś allegro kiedyś...

 

pomiarów obecnie nie zrobię -musiałbym wypruć  wyposażenie z kadłuba żeby wyjąć silnik i dać na hamownię...  liczyłem, że ktoś używał i oceni  śmigła falco "praktycznie"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem czy te łopatki są droższe -nawet nie pamiętam ile za nie dałem -raczej tanio z jakiegoś allegro kiedyś...

 

pomiarów obecnie nie zrobię -musiałbym wypruć  wyposażenie z kadłuba żeby wyjąć silnik i dać na hamownię...  liczyłem, że ktoś używał i oceni  śmigła falco "praktycznie"

"droższe" tyczyło się do zaproponowanych przez kolegę Konrada łopatek GM które są ~3x droższe niż popularne "węglowe" gaupnery lub aeronauty (które są jednak bardziej plastikowe niż węglowe, tak na prawdę..)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pierwsze próby w locie   -śmigło/łopaty węglowe falco 14x8,5U i kołpak graupner  -  model motoszybowca 1250g    2metry rozpiętości

 

- na pakiecie 3s do połowy rozładowanym przy poborze 20A  model 1250g wisi na śmigle na styk.

ciąg na świeżo naładowanym 3s około 1350g   21A    jest w stanie spoko wisieć na śmigle z tendencją do wznoszenia, 

 

Swobodny start i wznoszenie na pewno ostrzej niż 45*. może około 60* ładnie idzie w górę. Po 20s model ma 160m.  Mogłoby być lepiej ale pobór prądu skromny -moc max 230W.

 

   ogólnie śmigło falco pracuje   cicho i jak na pobór prądu ciąg chyba niezły -choć szału tez nie ma.    Na zastosowanym napędzie nie daje się zbytnio pogonić -ale kv jest malutkie około 700.

Będzie czas to spróbuję porównać lot z innym śmigłem. Co do jakości  i trwałości śmigła czas pokaże. Ogólnie chyba jest niezłe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.