Skocz do zawartości

B-18A Bolo Special Hobby 1:72


Ryszard58
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Po sportowych maszynach coś egzotycznego ,czyli dziwaczny bombowiec armi USA  z lat 30-tych  B-18 A Bolo  z Special hobby  w skali 1:72
maxresdefault.jpgPo sportowych maszynach coś egzotycznego ,czyli dziwaczny bombowiec armi USA  z lat 30-tych  B-18 A Bolo  z Special hobby  w skali 1:72
maxresdefault.jpg
800px-B-18A_Garage.jpg
image.jpg
PA220263.JPG
PA220275%2B-%2BKopia.JPG
PA220270.JPG
PA220271.JPG
PA220276.JPG
PA220269.JPG
PA220272.JPG
PA220273.JPG
PA220267.JPG
PA220275.JPG
PA220274.JPG
PA220264.JPG
PA220266.JPG
PA220265.JPG
800px-B-18A_Garage.jpg
image.jpg
PA220263.JPG
PA220275%2B-%2BKopia.JPG
PA220270.JPG
PA220271.JPG
PA220276.JPG
PA220269.JPG
PA220272.JPG
PA220273.JPG
PA220267.JPG
PA220275.JPG
PA220274.JPG
PA220264.JPG
PA220266.JPG
PA220265.JPG

Edytowane przez Ryszard58
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo ładny.

 

P.S.

Ogon niemal identyczny jak w DC-3 (C-47)

Nie identyczny ,a ten sam .Amerykanie  w trakcie projektowania nowoczesnych bombowców , wpadli na pomysł aby zaadoptować DC-3do tego celu . Tak  że przekonstruowało kadłub  pozostawiając skrzydła ogon z pierwowzoru czyli DC-3.I w ten sposób powstal ten dziwoląg ,ktory zreszta doczekal się wielu wersji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I wszystko jasne :-)

Wystawiłem go na anglojęzycznym forum   .i gość z USA bardzo ładnie opisali i podsumował ten model

pozwolę sobie tu wstawić jego tekst  bez tłumaczenia

 

Ryszard,

Beautiful job on a difficult kit-- I've built the SH B-18A too, so I have the experience to say that. I'm fortunate though to live not far from a real B18A. This aircraft doesn't get the credit it deserves. It was the most numerous bomber in the USAAF inventory at the beginning of WWII, and it beat out the Boeing 233 (B17A) for the USAAF contract back in 1933. It was also the first US aircraft to sink an enemy submarine, going on to sink 2 more before it was finally relegated to training service. It could also carry quite a large bomb load for its size. Viewers may recognize those wings and landing gear as well-- since they were the same design used in the DC-2 and DC-3. There's a good book on the history of the B-18 and its successor: The B-18 and B-23, America's Forgotten Warriors, by the former director of Seattle's Museum of Flight-- Jim Hagedorn, who has studied this aircraft extensively. You have done great justice to this often overlooked warbird.

VR, Russ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.