Skocz do zawartości

Budowa Mustang P51 Balsa 1000mm


still23er
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ale to jest zestaw kajsik z Azji sprowadzony, link do Banggooda : https://www.banggood.com/Mustang-P51-1000mm-Wingspan-Balsa-Wood-Warbird-RC-Airplane-Kit-p-1322899.html?rmmds=search&cur_warehouse=CN

Faktem jest, że ma lotki krawędziowe jak rasowy akrobat, no ale tak jest w projekcie i osobiście bym z tym nic nie robił. (na 100% trzeba będzie zastosować bardzo zachowawcze, małe wychylenia i duuuuuuuuuuże expo...).

Mylący jest ten otwór pod serwo we wzmocnieniu  pomiędzy żebrami - jednak kto dojdzie za chińską myślą techniczną ;)

 

Przyłączam  się do opinii kolegów, że warbird jako pierwszy (a nawet drugi) model, to bardzo kiepski pomysł.

Tym bardziej, że jest to konstrukcja balsiana. Po krecie, a te przy nauce są nieuniknione - może być totalna demolka...

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Dzisiaj korzystając z dnia wolnego, posiedziałem trochę nad modelem. Udało mi się zrobić maskę i go gdzieniegdzie okleić. No i oczywiście całość ustawiona do przymiarki :rolleyes: .

Na dniach będę musiał zamówić parę rzeczy między innymi zawiasy bo ja mam w zestawie poliestrowe a nie chcę takich stosować.

post-21572-0-35204100-1541103282_thumb.jpg

post-21572-0-78123300-1541103326_thumb.jpg

post-21572-0-33662800-1541103344_thumb.jpg

post-21572-0-36253500-1541103402_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak dlatego go nie zamykam ze wszystkich stron, zostawiam dostępy.

A jeśli już został poruszony temat serw, jakie byście polecili mi tu zastosować ? Ster wysokości, kierunku, lotki i klapy ?

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkość lotek to nie problem, znacznie ogranicz ich wychylenie, jak i innych powierzchni sterowych i będzie leciał jak trenerek. To co jest ważne przy takim małym modelu to waga, im mniejsza tym będziesz miał mniejszą prędkość przeciągnięcia i lądowania, co z pewnością na początku pomoże. Ale tak jak inni przedmówcy nie polecałbym tego modelu jako pierwszy, jak już koniecznie chcesz coś warbirdowego to kup i polataj czymś w stylu esiaków, lub decholotowatych warbirdów z pianek, z jednym zastrzeżeniem, że na początku bardzo ogranicz wychylenia wszystkich powierzchni sterowych, a w miarę wlatywania zwiększaj. 
Ja wiele lat temu nauczyłem się latać właśnie na decholotowym mustangu z czeskiej firmy Ms Composit (jakoś trenerki mnie odrzucają ;) ), z ograniczonymi wychyleniami latał jak trenerek, w miarę nauki zakres wychyleń zwiększałem do maksymalnego, a wtedy szalał :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad zawiasami jakie zastosować. W zestawie mam poliestrowe, chciałem zastosować normalne ze sztyftem ale trochę grzebie w necie czytam i już sam nie wiem. Widziałem że dobrą opinią cieszą się zawiasy wycinane z talerza dyskietki komputerowej.. Co polecacie z własnego doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, więc wracając do tematu klap i lotek dysponuję długością ok 42cm do podziału. Natomiast z racji miejsca na serwo do lotek miejsce podziału mogę zrobić tylko w jego okolicy czyli klapa może mieć długość max 22cm a lotka 20cm. Czy taki podział będzie wystarczający?

post-21572-0-33871700-1541753395_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z racji braku czasu budowa idzie żółwim tempem, dotarłem już do lotek i trochę mi się z nimi zeszło. Udało mi się jednak zrobić klapę i lotkę na jedno skrzydło. Jak cała budowa do tej pory była szybka i prosta tak nad tymi właśnie częściami chwilę spędziłem, żeby były wykonane z należytą starannością. Nie spieszy mi się jednak gdyż zamówiłem serwa i ze 2 tygodnie na nie będę musiał poczekać. Ster wysokości jeszcze muszę ze sobą połączyć, narazie wszystko to przymiarki.

post-21572-0-11100200-1542271518_thumb.jpg

post-21572-0-34078900-1542271530_thumb.jpg

post-21572-0-21132300-1542271541_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometrii jeśli myślimy o tym samym nie sprawdzałem jeszcze ale zrobię to laserem tylko muszę zamówić silnik wtedy całość będę mierzył aby go dokładnie wycentrować. Natomiast stateczniki nie są jeszcze wklejone gdyż zastanawiam się właśnie najpierw nad oklejeniem ich a dopiero wklejeniem więc kąty są jeszcze do sprawdzenia i ewentualnego liźnięcia przed oklejaniem. Łatwiej chyba będzie najpierw okleic a później już w miejsca przygotowane wkleić. Jeśli się mylę lub coś robię nie tak to proszę o sugestie

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

A stateczniki, stery kierunku i cała płetwa nie są tak samo jeszcze wklejone tylko przymierzane bo wykańczam jeszcze ogon w środku więc mi przeszkadzają

 

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Geometrie wystarczy sprawdzić linijka:

Odległości końcówek skrzydła od statecznika pionowego - lewo = prawo.

Odległości między rogami statecznika poziomego a skrzydła - lewo = prawo.

Odległości między końcówkami statecznika poziomego a szczytem statecznika pionowego - lewo = prawo.

Dokładność 1mm jest wystarczająca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze bym dodał odległość końcówek statecznika poziomego do środka kadłuba. 

 

 

Ps. jeszcze najważniejsze (u mnie w pierwszym modelu o tym zapomniałem tzn nie zapomniałem ale nie przyłożyłem się do tego) Końcówka a raczej początek (wsumie jak cały statecznik pionowy) musi być w idealnej lini prostej do kadłuba bo inaczej samolot będzie latać krzywo. (zaznaczyłem na czerwono strzałką w drugim zdjęciu) 

post-10523-0-47499700-1542283074.jpg

post-10523-0-12986800-1542283357.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.