Skocz do zawartości

Twin star -problem z odbiornikiem


fullspeed
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,mam problem z moim nowym samolotem .Otóż zakupiłem multiplex twin star i przełożyłem do niego odbiornik ze starego samolotu jakim była cessna 747-1 (jeden silnik szczotkowy z regulatorem 30A , odbiornik 7CH 2,4GHz w systemie AFHDS2 ,trzy serwomechanizmy akumulator 9,6v 650mAh, zasięg 300m.) Zasięg był idealny, nigdy nie zerwało.Samolot latał tak daleko że go ledwie widziałem). Zastosowałem dwa przewody typu Y -od lotek oraz od dwóch regulatorów silników bezszczotkowych które są zasilane z jednego akumulatora.Odbiornik nie ma innego zasilania .Zastosowałem dwa regulatory ponieważ dystrybutor tak zalecił .Później z instrukcji dowiedziałem się że producent przewidywał jeden podwójny regulator .Okazało się ze zrywa szybko zasięg -po ok 30m. Dziś zrobiłem próby w terenie :kiedy odłączyłem od odbiornika jeden silnik wszystko działało na dobrej odległości .Wnioskuję że odbiornik nie radzi sobie z dwoma regulatorami .Czy mam racje ? Jeżeli tak to jaki odbiornik i nadajnik muszę kupić ? Z góry dziękuję za pomoc .

 

 

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Według Twojego opisu wynika że masz niewłaściwy akumulator, (9,6v 650mAh) jest za słaby. Twin Star ma dwa silniki które potrzebują odpowiedniego zasilania.

Na Twoim akumulatorku przy pracy dwóch silników prawdopodobnie jest taki spadek napięcia że odbiornik zdycha. Do Twin Stara zaleca się

podpięcie akumulatora 3S LiPo(11,1 V) o pojemności co najmniej 3000 mAh i odpowiedniej wydajności prądowej, dobranej do danego typu silników (moc).

Odbiornika się nie czepiaj. I jeszcze jedna uwaga na temat czerwonego kabelka. Link do tematu na Forum http://pfmrc.eu/index.php/topic/77248-czy-jak-pod%C5%82%C4%85cze-dwa-regulator-z-silnikami-za-pomoc%C4%85-kabla-y-do-odbiornika-to-to-b%C4%99dzie-dzia%C5%82a%C4%87/

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza uwaga. Zanim założysz wątek to wpierw sprawdź czy już taki nie istnieje.

Druga uwaga to podobnie jak Tomasz podpowiada, to wywal ten maleńki pakiet, wsadź 3000mAh 3s 40C i będzie po sprawie.

Tylko pamiętaj o odpowiednim wyważeniu modelu bo pakiet ma dużo większą wagę od tego maleństwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przełożyłem TYLKO odbiornik, aku jest odpowiedni .Odłączyłem czerwony przewód od jednego z regulatorów ,zrobiłem próby odległości w terenie i wygląda na to że działa. Poskładam i ostateczny test będzie w powietrzu.Na razie dziękuję za rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Failsafe- do niedawna nawet nie wiedziałem co to.  Dziś był test w powietrzu . Prawie jest ok . Prawie ponieważ jak odleciałem dalej to przerywają silniki ...Dobrze że byłem wysoko  :lol: .Odnośnie instalacji to regulatory (ZTW Beatles - 20A BEC) są w kadłubie na przeciwko siebie w odległości 2,5 cm a odbiornik jest tyle samo oddalony od nich .Życzę wszystkim spokojnych i wesołych Świąt .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmień akumulator -z takiego maleństwa nie wyjdzie odpowiednia ilość amperków co dławi regulatory (i silniki)

Dodatkowo układ zasilania odbiornika znajdujący sie w regulatorach (BEC) też nie radzi sobie ze spadkiem napięć

 

Według opisu regulatory-owszem obsługują takie pakiety ale DWA bezszczotkowe silniki mają większe zapotrzebowanie niż jest w stanie dać ten już archaiczny pakiet.

 

Wstaw lipola,nie koniecznie tak dużego jak sugerował Konrad ale np   3s 2200mAh 25C 

 

Ten który posiadasz szybko zniszczysz katując go w tym modelu .

Opisz jakie masz silniki i śmigła .

Pare zdjęć też było by mile widziane -można czasem się dpatrzeć innych błędów ,np słabe prądowo wtyczki pakiet/regulator .....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jak już pisałem z cessny przeniosłem TYLKO odbiornik .Może odbiornik wymaga dodatkowego zasilania ? Wyposażenie wygląda następująco:                                                                                  

silniki: E_MAX GT221013

śmigła :dwułopatowe GWS 8x6

regulatory: ZTWBT020
serwomechanizmy: Hitec HS-81

akumulator :Gens Ace  Li-Po 3300 mAh 25C

FOTY : https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3494459.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

zrób jak zaleca Robertus (Przy podłączeniu dwóch regulatorów przez kabelek Y zaleca się przeciąć w jednym z nich linię zasilania, lub podłączyć przez diodę)

W praktyce wyciągam z wtyku jednego z regulatorów kabelek zasilający i go izoluję, a potem zostawiam luźno gdzieś na boczku. Jak tego nie robisz to między regulatorami robi się pętla prądowa i układy BEC mogą źle pracować a nawet się zepsuć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A widzisz!-Twój opis Łukasz  sugerował że użyłeś pakiet  9,6v 650mAh i stąd mój i kolegów wpis o jego wymianie .

Teraz sprawa wygląda już inaczej .Pakiet masz ok ale i tak objawy wyglądają na prądowe .

 

1-Odseparowanie jednego BECa

Sposób opisany wyżej przez kolegę  GL  jest najlepszy bo pozwala przywrócić w przyszłości  BECa przy użyciu tego samego regulatora np w innym modelu

 

2-regulatory  za bardzo na styk dla tych silników

Wstaw śmigła 8x4 bo takie widzę że są zalecane przy 3s- a te które masz mają większy skok -to generuje zwiększenie poboru prądu który może przekraczać dopuszczalne stałe a nawet  chwilowe  obciążenie regulatorów.

 

3-rozmieszczenie regulatorów -ostatni podejrzany

Umieszczenie ich w kadłubie nie jest najlepszym rozwiązaniem -w przypadku wielosilnikowych maszyn zazwyczaj wstawiamy je dla lepszego chłodzenia w gondolach silnika ,przy okazji oddala je od odbiornika bo aktualne ich położenie  może (ale nie musi) powodować zakłócenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj,

zrób jak zaleca Robertus (Przy podłączeniu dwóch regulatorów przez kabelek Y zaleca się przeciąć w jednym z nich linię zasilania, lub podłączyć przez diodę)

W praktyce wyciągam z wtyku jednego z regulatorów kabelek zasilający i go izoluję, a potem zostawiam luźno gdzieś na boczku. Jak tego nie robisz to między regulatorami robi się pętla prądowa i układy BEC mogą źle pracować a nawet się zepsuć.

Niekoniecznie... Jaka pętla prądowa ? Co i dlaczego miałoby się zepsuć ?

 

Przy połączeniu wyprowadzeń dwóch identycznych stabilizatorów 7805 - takie siedzą w większości małych ESC - nic się nie stanie złego. Zresztą takie połączenie jest w BEC-ach o wydajności prądowej 2...3A, tam pracują po prostu dwa takie scalone stabilizatory równolegle dla zwiększenia obciążalności prądowej właśnie. Jak dołączysz kolejne dwa tymi czerwonymi kabelkami z drugiego takiego samego ESC, to uzyskasz dalsze zwiększenie wydajności prądowej. Wynika to stąd, że wewnętrzny ogranicznik prądu wyjściowego takiego scalaczka jest ustawiony na stałe na 1,0A lub 1,5A (zależnie od typu scalaczka, karta katalogowa to precyzuje - spisać nadruk na scalaczku i wygooglować w http://www.alldatasheet.com/view.jsp?Searchword=S%20datasheet%22&gclid=EAIaIQobChMI0cLAyovB3wIVx-WaCh3begbeEAAYASAAEgJA0fD_BwE, można też w wersji .pl). Jeżeli rozrzut napięć wyjściowych tych stabilizatorów wypada dynamicznie mniejszy niż spadek napięcia na przewodach (w praktyce dobiera się na +/- 5...10 mV, ale Chińczyki tego nie robią, montują jak leci i potem naciągają w opisach, że BEC 3A na przykład...), to uzyskuje się praktycznie sumę algebraiczną wydajności poszczególnych równoległych stabilizatorów.

 

@GL, tak dla jasności, to tranzystor wyjściowy takiego stabilizatora ma sekcjonowany emiter, czyli jest to praktycznie od kilku do kilkudziesięciu równoległych tranzystorów... To dla uniknięcia skutków skupiania prądu w emiterze wielkopowierzchniowym.

 

Łukasz (@fullspeed), to jest jakaś łatwa do wykrycia błahostka. Wyposaż się w multimetr (grosze) i zmierz napięcia na aku i na awionice w różnych stanach pracy układu. Jak tam jest wszystko OK., to popatrz na anteny odbiornika. Na błędy w sygnale jako pierwsze reagują właśnie proste ESC. Wymuś niepoprawność zachowania na ziemi pod pomiarem i problem z głowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukasz, zainwestuj w nowy dobry nadajnik i odbiornik.

To co pokazales na fotce( LANYU) jest nie do przyjecia , zasieg max 300m. znam ten chinski badziew ,to sie nadaje tylko do 

latajacych zabawek .

Popieram sugestje i uwagi Slawka i Andrzeja, dokladnie tak mam w swoim TwinStar ktorym latam ostatnie 7 lat.

 

Pozdrawiam Wladek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano i taka racja - jeżeli zasięg przyziemny na teście przedstartowym jest mniejszy niż 200m, to strach polecieć z takim linkiem. Graupner i inni poważni wytwórcy wprowadzili w swoich nadajnikach specjalną automatyczną procedurę przedstartową kontroli zasięgu i do tego jeszcze bieżący monitoring telemetryczny linku w czasie lotu. To powinno byś obowiązującym standardem, tym bardziej, że wcale nie jest takie drogie jak się to mitologizuje. A już na pewno tańsze niż średni model, który odleciał w siną dal... i duuużo tańsze, niż szkoda na czyimś mieniu, którą zrobił. Ambaras i zawracanie głowy przy tym wszystkim są być może najdroższe. Czasem trudno rozeznać, kiedy upatrywana oszczędność jest fałszywa.

Mundek dobrze podpowiada - uskładaj na profesjonalny link, używka w stanie idealnym to tyle, co dobry rodzinny obiad w przyjemnej knajpie. Co i raz coś się pojawia na giełdzie, obserwuj. Mogę polecić Futabę lub Graupnera, także Sanwę. O pozostałych zbyt mało wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.