Skocz do zawartości

asw 28 volantex


Adam1S
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zakładam nowy temat bo nie mogę nigdzie wyszukać wartości wychyleń powierzchni sterowych modelu jak w temacie.

  Mam nadzieję że ktoś używa takiego sprzętu i ewentualnie podpowie mi jak ustawić lotki , klapy , wysokość i kierunek.

Niestety w załączonej do modelu instrukcji nie zamieszczono takich danych , a i w sieci też nie potrafiłem ich wyszukać.

  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiam po co zakładasz nowy wątek skoro już jeden dość obszerny istnieje.
http://pfmrc.eu/index.php/topic/42380-asw-28-26m-volantex-rc/page-2
Wystarczy ,,odgrzać kotleta,, i po sprawie. :)

 

W szybowcu wychylenia lotek nie muszą być na maxa wszak to nie akrobat.
Zrób na początek różnicowe wychylenie lotek, powiedzmy 50% w dół 

SW też nie potrzebuje maksymalnych wychyleń

Tak czy siak trzeba model oblatać i zobaczyć jak reaguje, ustawić wg własnych preferencji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za zainteresowanie tematem. W zasadzie zastanawiałem się się nad tamtym wątkiem ale "odgrzewane kotlety" jakoś szkodzą mi na wątrobę ;) , a tak na poważnie to tam był temat estetyki i w sumie nie wiedziałem czy wcinać się z konkretnymi pytaniami. Bądź co bądź faktycznie to są ustawienia indywidualne , lecz ja nie jestem zaawansowanym pilotem dlatego liczyłem na informację o podstawowych wychyleniach, później oczywiście po oblocie nastąpiłyby dokładne ustawienia. A co do niewłaściwego umieszczenia tematu to ja nie mam nic przeciwko przeniesieniu tego tematu we właściwe miejsce przez administratora - jednocześnie skorzystałbym z nauki co do umieszczania tematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam oczywiście nikt nie zabrania zakładania nowych wątków, :) ale skoro już coś istnieje dotyczące tego samego tematu to jak najbardziej wskazane jest 

dołączyć się do dyskusji :) Adam ustaw sobie tak jak Ci pisałem, uwierz mi nic się nie stanie, zrób jeden lot i zobaczysz jak reaguje na drążki, jeśli będzie

narowisty to zmniejszysz wychylenia i tyle. Jeśli nie ma danych, lepiej mieć zapas niż za małe wychylenia, przynajmniej na początku.Oczywiście podstawa to idealne wyważenie. 

Jeśli masz w okolicy jakąś dobra duszę, czyli doświadczonego modelarza, tudzież lotnisko to skorzystaj z tego podczas oblotu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ulega wątpliwości że na lotnisku ktoś podpowie , lecz lubię być przygotowany do lotu i mieć przygotowany sprzęt, zwłaszcza że najczęściej oblatuję swoje modele w samotności wcześnie rano gdy inni modelarze jeszcze śpią - cóż taka specyfika mojej pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż ... zrobisz jak będziesz uważał za słuszne. W sieci znalazłem całą masę filmów z budowy z oblotu.

Z ciekawości prześledziłem wybiórczo RC Groups w temacie tego modelu i raz tylko natknąłem się na jakieś 

wartości wychyleń.Nawet pisałem z jednym kolegą, odnośnie tych wartości i stwierdził że nic nie kombinował.
Jeśli chodzi klapy ... no to wiadomo maksymalnie w dół z domiksowanym sterem wysokości. W tym przypadku

trzeba się pobawić z ustawieniem orczyka na serwie oraz umiejscowieniem bowdena, wraz z dźwignią lotki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.