Skocz do zawartości

czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Dotarła do mnie dzisiaj paczuszka z Kanady :), miałem trochę szczęścia i nie trafiłem na VAT mimo dość sporej kwoty. Zamówienie dokonałem w sklepie coxengines.ca i mogę szczerze polecić, bardzo miła obsługa techniczna, do tego udało się załatwić jakiś gratis :P. Ale do rzeczy, zakupiłem tam motorek Cox .049 RC Ranger, jest to oczywiście silniczek żarowy o pojemności .049 cala sześciennego, zalecane śmigła to mniej więcej 5x3, 5x4 lub 6x3. Silniczek ma jedną iglicę oraz przepustnicę pozwalającą regulować obroty od około 6500obr/min do max. Sprawdzę to wkrótce :). Waga to 56 gramów.

Silnik mimo, że nowy to niestety nie jest idealny, na zdjęciu widać, że ma parę skaz. No i nie jest taki piękny jak starsze motorki, jednak i tak mi się podoba.

Link do motorka - https://coxengines.ca/cox-.049-rc-ranger-engine.html

Na razie nagrałem tylko filmik z odpakowania i lekkiego rozkręcenia silniczka, jeśli ktoś chcę stracić kilka minut życia można obejrzeć :P.

 

No i parę fotek owego silnika:

Album - https://photos.app.goo.gl/b6oiBP9ipjZchrsK9

 

Test z odpalania nagram za jakiś czas, najpierw dotarcie. Mam nadzieję że uda się pokazać jak pracuję. Spróbuję też przetestować adapter do zwykłych świec żarowych, który jest na filmie, sprawdzając czy zmieni się jakoś zakres obrotów.

 

Aha, dla zainteresowanych :) - mój Cox z tematu o renowacji również zostanie przetestowany z adapterem oraz w końcu będzie odpalony :). To samo motorki od Marka, najpierw jednak muszą dać się odkręcić, a walczą i złamały mi nawet kluczyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Możliwe, że tak będzie lepiej, bo wrzucę tu też ten "test". W takim razie mogę tylko poprosić moderatorów o przeniesienie do działu o 2T :).

A odpalić spróbuję może nawet jutro, trudno powiedzieć. Tylko najpierw oczywiście kilka zbiorników na docieranie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiu miałem tych silników wiele sztuk w klubie i to różne żaden nie był fabrycznie docierany ,ale były wykonane bardzo precyzyjnie z dokładnością poniżej 1mikrona to coś takiego jak silniki Gieny  Kalistratowa nie wymagały praktycznie docierania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek, Oni tam w tej fabryce nic by nie robili tylko te motorki odpalali.

Tam produkcja szła w milionach dolarów. sprawdzenie każdego silnika było by praktycznie niemożliwe i kosztowne bardzo

 

COX doszedł do takiej perfekcji, że jak sami pisali, powtarzalność części była  na 100%. I to jest prawda ponieważ jak onegdaj składałem jeden silnik z dwóch to wszystko pasowało idealnie.

 

W instrukcjach jest napisane wyraźnie, że silniki COXa nie wymagają docierania.

Mam dwa nowe COXy i moje też nigdy nie były odpalane.

I nawet po tych trzydziestu , czy czterdziestu latach wyglądają na takie, co odpalą od pierwszego puknięcia w śmigło.

A.C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne, że coś tu się dzieję :). Sam średnio jestem w stanie stwierdzić jakość powierzchni i spasowanie (a i nawet jeszcze nie kręciłem silnikiem, by "poczuć" sprężanie, bo na to przyjdzie czas przy odpalaniu), bo po prostu nie mam takiej wiedzy. Mogę zrobić dodatkowe, lepsze zdjęcia tłoka czy cylindra, niż wrzuciłem w album w pierwszym poście, gdyby ktoś chciał nie ma problemu :).  Sugerowałem się jednak instrukcją do Cox'a Tee Dee w której jest napisane coś takiego:

post-18299-0-74089400-1548249216.jpg

Nie jest to może docieranie takie jak "normalnych" siników czy ABC, ale jakaś procedura jest :).

I tak chciałem na początku postąpić, bo instrukcji do tego Rangera nie widzę na stronie. Dodam że w przypadku silników samozapłonowych na stronie jest taka adnotacja, z której moim zdaniem wynika, że docieranie powinno być :)

post-18299-0-13523200-1548249221.jpg

Myślę więc, że zastosowanie się do instrukcji od Cox'a TD nie zaszkodzi.

 

PS: Dzisiaj już chyba nic nie odpalę, bo źle się czuję, a do tego jest bardzo zimno...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio produkcja tych silniczków została reaktywowana na częściach pochodzących jeszcze ze starych zapasów magazynowych i nowej produkcji. Sporo modeli tych silników ( między innymi Black Widdow, Golden Bee, Black Bomber) oraz części do nich można dostać bliżej, w Anglii - wystarczy wpisać w wyszukiwarkę Dens Model Supplies ! Mają też głowice żarowe oraz głowice z gwintem pod klasyczną świecę żarową i sporo innych akcesoriów ! :)

 

https://www.densmodelsupplies.co.uk/index.php?c=cox_049_engines

 

https://www.densmodelsupplies.co.uk/index.php?c=cox_049_spares

 

Warto tam zajrzeć ! 

Poniżej masz instrukcje do COXa i charakterystyki kilku silników na wykresie .

Używam ich jeszcze w kilku modelach - zatyczki do uszu wskazane !! :P

post-3419-0-29325700-1548254277.gif

cox_049_operation_and_troubleshooting_guide.pdf

post-3419-0-03199100-1548254680_thumb.jpg

Edytowane przez kaszalu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też miałem kilka TEDE i MEDALIONOW o pojemnosci 1,5cm i jednego 2,5cm wszystkie były fabrycznie palone,co było widac po denku tłoka.

 

Grzegorz, co było widać na tym denku?

 

Jakieś 10 lat temu, podczas przeglądania magazynów Estes/Cox znaleziono trochę silników Cox i części do nich (to było związane z procedurą upadłościową). Można było kupić rozmaite pozostałości po silnikach Cox. Pamiętam, że kupiłem trochę części, ponad 20 coxów Surestart (po $6,50/szt) i dwa TD 09 po chyba $30. Po kilku tygodniach otwartej dla każdego sprzedaży internetowej całą pozostałość wykupiła kanadyjska firma Cox international :)

 

Bardzo byłoby miło widzieć takie cacka RC, jak TeeDee 05, 09 albo 074 w akcji (Queen Bee się trafiają), niestety zabrakło dobrego gospodarza :(

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze żywe TeeDee 09 i PeeWee 020 ( 0.33 cm3 !) posiadam na stanie !

Maluch PeeWee był ostatnio używany w mikromodeliku ze skrzydłem Rogallo - niestety zespół tłok-cylinder jest już dość mocno zajechany a tych części brak... :(

Poszukiwałem też tylnej płyty zbiornika do niego, bo zmęczeniowemu odkruszeniu uległo mocujące uszko.... niestety bez skutku !

TeeDee09 był używany do napędu motoszybowca - power ma do dzisiaj i dźwięk "powalajacy" :D - dzisiejszych norm hałasu na pewno nie trzyma !!

Przynajmniej okolica wie, ze latamy !! B)

 

PeeWee w akcji ( wprawdzie nie mój, ale widać o co chodzi !! )

 

https://www.youtube.com/watch?v=zeaTHh4TUXo

 

TeeDee 09 w akcji

 

https://www.youtube.com/watch?v=5eO33EStU6s

 

oraz najmniejszy z COXików TD .010 ( 0.16 cm3 )

 

https://www.youtube.com/watch?v=xpsul0qz6gc

 

i fotki PeeWee.020, TeeDee09 i TeeDee010.

post-3419-0-15826800-1548317892_thumb.jpg

post-3419-0-89569200-1548317976_thumb.jpg

post-3419-0-52184400-1548335356.jpg

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze żywe TeeDee 09 i PeeWee 020 ( 0.33 cm3 !) posiadam na stanie !

Maluch PeeWee był ostatnio używany w mikromodeliku ze skrzydłem Rogallo - niestety zespół tłok-cylinder jest już dość mocno zajechany a tych części brak... :(

Poszukiwałem też tylnej płyty zbiornika do niego, bo zmęczeniowemu odkruszeniu uległo mocujące uszko.... niestety bez skutku !

 

Pokrywę zbiornika akurat mam, tłok/cylinder poszukam - do wiosny jeszcze trochę czasu zostało :) Chłopaki, jak coś trzeba, to piszcie!

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O !! Widzę Marcin, że że odkrywa się interesująca perspektywa reanimacji PeeWee !!  :)

Jestem mocno zainteresowany !!  B)

Ostatnio u anglika w Dens Modell Supplies nabyłem sobie dwie dodatkowe głowiczki żarowe do "PeWiaka" - może się nareszcie przydadzą !!  :)

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj chętnie bym posiadał jeszcze coś mniejszego jak PeeWee czy TeeDee .010 :D

Dziękuję też za link do sklepu, choć mam nadzieję, że nie przyda się mi za szybko :P.

Niestety odpalenie nieco się przedłuży  (Tee Dee'ka też), nieco się rozchorowałem i głupio wychodzić na zewnątrz z gorączką :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem można dostać w UK pod linkiem który podałem powyżej ! Ale bardzo prosto można dorobić samemu -wystarczy prosty pierścień z otworem, założony na wykręconych cylinder i ponownie wkręcony w karter ! Widziałem też tłumik wykonany z dwóch simmeringow wsadzonych w rurkę - znajdę fotkę to wstawię poglądowo !
Trzymał się na wargach uszczelniających i dawał radę ! :)

post-3419-0-30776800-1548546156.jpg

post-3419-0-16797300-1548546174.jpg

post-3419-0-27593600-1548546191_thumb.jpg

post-3419-0-23482100-1548546223.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.