Skocz do zawartości

czarobest
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

post-18299-0-74402600-1562268591_thumb.jpg

 

Chyba mogę powiedzieć, że w końcu skończyłem :D. Motorki dostałem od Marka [@MarekJ] za co po raz kolejny bardzo dziękuję. Są piękne :).

Kika fotek z tego jak wyglądały po otwarciu można zobaczyć w tym poście - https://pfmrc.eu/index.php/topic/78316-coxownia/?p=750170

 

Są to dwa Coxy Medalliony .09, mimo że podobne to jednak trochę się różnią nie tylko kolorem piasty. A różnią się ilością kanałów w cylindrze, budową wału i denko tłoka jest nieco inne. Za to oba mają SPI. Najlepiej zobaczyć jednak wszystko na zdjęciach:

 

post-18299-0-74555000-1562268876_thumb.jpg

post-18299-0-32501000-1562268908_thumb.jpg

post-18299-0-14317500-1562268915_thumb.jpg

post-18299-0-22681500-1562268926_thumb.jpg

 

 

Tutaj fotki pierwszego motorka:

 

 

post-18299-0-55711600-1562269044_thumb.jpg

post-18299-0-44749400-1562269050_thumb.jpg

post-18299-0-25761600-1562269289_thumb.jpg

post-18299-0-57637300-1562269312_thumb.jpg

post-18299-0-04927500-1562269356_thumb.jpg

post-18299-0-55497600-1562269363_thumb.jpg

post-18299-0-97008200-1562269369_thumb.jpg

post-18299-0-41809200-1562269380_thumb.jpg

post-18299-0-02041100-1562269419_thumb.jpg

post-18299-0-98450500-1562269428_thumb.jpg

post-18299-0-01333400-1562269522_thumb.jpg

post-18299-0-34609700-1562269694_thumb.jpg

post-18299-0-06539200-1562269700_thumb.jpg

 

 

A tutaj drugiego:

 

post-18299-0-31980000-1562270170_thumb.jpg

post-18299-0-99206400-1562269906_thumb.jpg

post-18299-0-04114100-1562269915_thumb.jpg

post-18299-0-18073700-1562269927_thumb.jpg

post-18299-0-20044400-1562269939_thumb.jpg

post-18299-0-11196300-1562269946_thumb.jpg

post-18299-0-30134500-1562269959_thumb.jpg

post-18299-0-48961600-1562269966_thumb.jpg

post-18299-0-25175300-1562269988_thumb.jpg

post-18299-0-79583100-1562270010_thumb.jpg

post-18299-0-68244500-1562270018_thumb.jpg

post-18299-0-57150100-1562270041_thumb.jpg

post-18299-0-22570700-1562270050_thumb.jpg

post-18299-0-30445300-1562270057_thumb.jpg

post-18299-0-08321200-1562270063_thumb.jpg

post-18299-0-01692400-1562270069_thumb.jpg

 

 

Mam nadzieję jak najszybciej odpalić oba motorki i przetestować z oboma wydech, który już do nich przymierzałem jak widać wyżej :). Jak na razie mimo tego, że tłoki mają troszkę rys mam wrażenie, że kompresja jest całkiem dobra :)

 

Aha zapomniałem zapytać, jak należy ustawić otwór dyszy w gaźniku? Niestety jakoś mi to umknęło i na razie zamocowałem tylko na logikę otwór skierowany w stronę cylindra tak jakby 90 stopni od osi otworu w gaźniku, ale nie wiem czy tak powinno być.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czarek ,te dwa Coxy maja dwie rozne glowice zarowe - ten ze srebrna piasta ma glowice TeeDee ten ze zlota ma normalna takie jakie mialy Medaliony ....

Mysle ze jak zamienisz glowice czyli dasz temu ktory ma dwa kanaly przelotowe ta glowice z TeeDee to bedzie jeszcze sprawniejszy ....temu z jednym kanalem daj glowice

normalna -nalezy mu sie ...

Glowice roznia sie ksztaltem komory spalania .

Otwor dyszy gaznika -tak jak piszesz : 90° do osi pionowej gaznika jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, co prawda zauważyłem lekką różnice w budowie głowic od środka, ale uznałem że to po prostu nowsza wersja. Jak kupowałem głowice do TeeDee były w sklepie wersje z wyżłobieniami i bez, ponoć różniące się tylko tym, stąd właśnie sądziłem, że tu jest podobnie. W takim razie zrobię tak jak piszesz, dzięki :) .

 

Wysłane przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Ebayu można nadal dostać COXy po 10-20 funtów, oto mój kolejny nabytek: Wg sprzedawcy to Cox Quiet Zone, ale bez tłumika, czyli efektywnie jest to Baby Bee. Wieczorem go rozbiorę żeby zobaczyć jaki jest cylinder i głowica, na razie moglę stwierdzić, że silnik nie ma SPI.
Nie mam czasu budowac kolejnego modelu, więc póki co przekonwertuję jeden ze swoich modeli elektrycznych na spalinowy :)

 

post-6719-0-05210900-1562585788_thumb.jpg

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi za to udało się dzisiaj odpalić jeden z motorków o których jest wyżej czyli Medalliona .09. Na pierwszy ogień poszedł ten teoretycznie słabszy z jednym kanałem przelotowym w cylindrze, zmieniłem również zgodnie z sugestią Janka głowicę na tę "normalną". Oraz przetestowałem z wydechem. 

Silnik pracuję super, bez tłumika bolą uszy i jest to chyba na razie najgłośniejszy z motorków które odpalałem (ale muszę jeszcze przetestować TeeDee .051 na nowej hamowni, bo na niej wszystko lepiej idzie i może osiągnie wyższe obroty niż kiedyś). Paliwo standardowo 20% Nitro i wygląda to tak:

  • 15 000RPM ze śmigłem MA 7x3 (według kalkulatora jest to 0.164 KM 121W) :)
  • 16 500RPM ze śmigłem APC 6x4 (0.17 KM 122W)
  • jekieś 12 600RPM ze śmigłem 7x3 i tłumikiem (0.10 KM 71W)
  • i jakieś 13 800 RPM ze śmigłem 6x4 i tłumikiem (0.10 KM 72W)

Praktycznie dane bez tłumika pokrywają się z instrukcją. Jeśli chodzi o tłumik - bardzo fajna sprawa. Owszem, obniża obroty ale bardzo wygłusza motorek i uszy już nie bolą :P. Dlatego niektórym może się przydać.

No i oczywiście film, jak zawsze trochę mi to za długo wychodzi i nikt tego chyba nie ogląda, ale niech będzie :P :

https://www.youtube.com/watch?v=ig0Ntneyjak

 

Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI Marku :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem wiem, zresztą mi hałas tak bardzo nie przeszkadza nawet tutaj :). Oczywiście mocy jest sporo mniej ale, przynajmniej ja tak mam, że chcę się polatać na "luziku" a model spokojnie poleci z mniejszą mocą, albo po prostu w jakiś określonych warunkach trzeba być ciszej. W każdym razie komuś może to pasować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadne tam cudo ....         Zrobic kokilki , odlac , skrecic , palcem zakrecic i chodzi  :D  :D  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Curtiss Hawk 75 latał dobrze ale nudno, więc dostał COXa zamiast silniczka elektrycznego.

Model jest trochę maławy jak na Baby Bee, mam nadzieję że mi go Pszczółka nie rozerwie na kawałki.

 

attachicon.gif20190715_092117.jpg

 

Piotrze, koniecznie filmik zapodaj z prób ulotnienia (nieważne jak się zakończą ;)  )

 

Kurde, muszę przestać tu zaglądać, bo w nocy powracają wspomnienia moich modeli na uwięzi i zapach eteru z paliwka do Jeny 2,5ccm. :D  :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kurde, muszę przestać tu zaglądać, bo w nocy powracają wspomnienia moich modeli na uwięzi i zapach eteru z paliwka do Jeny 2,5ccm. :D  :P

 

Ja dlatego NIE zagladam na zadne strony dla doroslych , bo w nocy powracaja wspomnienia i zapach kobiet  :D  :D  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja dlatego NIE zagladam na zadne strony dla doroslych , bo w nocy powracaja wspomnienia i zapach kobiet  :D  :D  :D

film taki był....."Zapach KObiety " :rolleyes:  :rolleyes:

Zadne tam cudo ....         Zrobic kokilki , odlac , skrecic , palcem zakrecic i chodzi  :D  :D  :D

Jarku,

gdyby to było takie 'hop-siup" :angry:  :angry:  :angry: to.....ale sam dobrze wiesz  że nie jest :P  :P

 

ale jak chcesz to zrób te kokilki....a reszta to juz z górki będzie :D  :D , boć to pary od  Cox-a 15 są

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

gdyby to było takie 'hop-siup" :angry:  :angry:  :angry: to.....ale sam dobrze wiesz  że nie jest :P  :P

 

ale jak chcesz to zrób te kokilki....a reszta to juz z górki będzie :D  :D , boć to pary od  Cox-a 15 są

 

Jasne ze wiem ! W przeciwnym razie "produkowalbym" silniki raz w tygodniu  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedno jeszcze jest ..... :(

https://www.rc4max.com/apc_smiglo_5_7x3,2056,4371.html

 

TU więcej : :)

 

https://modelemax.pl/pl/smigla-apc/3375-smiglo-apc-spalina--5-7x3-wyprzedaz-.html

 

Ps.

Odnośnie postu #244 ku pamięci :

SPI = Sub Piston Induction (indukcja podtłokowa)

SPI pozwala dolnej krawędzi tłoka podczas ruchu do ZZP przejść dolną krawędź szczeliny wydechowej aby otworzyć małą szczelinę w kierunku skrzyni korbowej. To pozwala wpuścić dodatkowe powietrze do skrzyni korbowej, aby zwiększyć stopień  sprężenia w mieszance, co z kolei poprawia napełnienie cylindra  i polepsza spalanie. Pisze także o tym zjawisku kol.Mariusz w poście #172 - na jego załączonych zdjęciach widać o co chodzi.

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.