Skocz do zawartości

Phoenix Evo 2.6m by Sknera


Sknera771
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zasilanie to niebieskie Turnigy 2200mAh.

niebieskie turnigy są bardzo dobre ale deklarowane "c" trzeba dzielić przez 2 inaczej szybko puchną ;-)

Czyli dla 2200 przydałoby się kupić pakiet 30c...(przy zakładanych 30A prądu w szczycie)

Mnie w Evo 2,6 dobrze sprawdzają się niebieskie 3Ah/20-30c

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Hmmm.... 25C daje nam 25*2.2=55A ! Toż to 30A jest lekko ponad połową  ;)

Poza tym ich cena na poziomie 10$ jest tak atrakcyjna, że można przełknąć ich duży opór wewnętrzny czy nawet krótszą żywotność  :P A jak (odpukać) spektakularnie skretuje model to nie będę AŻ tak długo płakał. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejna rada. Jeżeli zakładasz że może nastąpić dynamiczny kontakt z ziemią to koniecznie dorób "poprzeczkę" pomiędzy silnikiem a pakietem , coś w rodzaju grodzi. Zebezpieczy to pakiet przed przesunięciem w stronę obracającego się silnika. Warto to zrobić na początku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm.... 25C daje nam 25*2.2=55A ! Toż to 30A jest lekko ponad połową  ;)

ok, jeśli nie przeszkadza Ci spuchnięty pakiet to nie ma problemu ;)

Napisałem tylko o moich doświadczeniach. Ze względu na cenę bardzo lubię te niebieskie turnigy i one są na prawdę OK, jeśli podaną wartość "C" traktuje się z przymrużeniem oka..

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Phoenix dzisiaj dostał dwa pasy orientacyjne oraz kilka czerwonych akcentów. Nie chce używać oryginalnych naklejek ponieważ wyglądają trochę tandetnie.

post-14120-0-39011400-1549395780_thumb.jpg

 

I teraz pytanie do posiadaczy tegoż modelu. Czy klapy macie na "oryginalnych" zawiasach? Bo dzisiaj chciałem je "uruchomić" więc odciąłem boki oraz klocek blokujący  i.... ledwo mogę je zgiąć! Szybciej wyrwę orczyk niż zamknę klapy. Jedyne rozwiązanie jakie ja widzę to odcięcie ich całkiem i zrobienie zawiasu z taśmy.

 

post-14120-0-35778100-1549395911.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszła do mnie paczuszka z HK z Coronkami! (4dni).

 

post-14120-0-55671000-1549649012_thumb.jpg

 

Ale pytanie mam do kogoś bardziej doświadczonego - z czego zrobić wręgę silnikową? Oryginalna jest z jakiegoś materiału stalopodobnego o grubości chyba 1.2mm. Wyciąłem sobie z aluminium 1.5mm lecz nie wiem czy się nada. Co by było najlepsze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 z czego zrobić wręgę silnikową? Oryginalna jest z jakiegoś materiału stalopodobnego o grubości chyba 1.2mm.

 

Hmm, a w czym Ci oryginalna przeszkadza? W mojej opinii działa ok :-) Chyba, że dla zasady chcesz odcisnąć piętno własną robotą na modelu ;-) Broń boże nie krytykuję, ale chyba od tego w laminat się nie przeobrazi. Wersja przygotowana przez majfrendów jest bardzo ok, lata bardzo przyjemnie i chyba nie ma co za bardzo się nad nią rozczulać tylko latać(do pierwszego konkretnego kreta) a następnie kupić kolejny...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Hmm, a w czym Ci oryginalna przeszkadza? W mojej opinii działa ok :-)

 

Oryginalna okej, lecz ma otwory montazowe oraz chłodzące w totalnie złych miejscach. Nie bede stosował oryginalnego silnika.

 

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Jeszcze jedna sprawa, czy jest sens aby robic klapy które otwierają sie również do góry?

 

Wysłane z mojego PRA-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koniec tego gadania i zastanawiania się. Trzeba wziąć się do roboty a że w weekend nie muszę pracować to znalazł się czas i na latanie moim Totkiem - pomimo wiatru nieźle dawał sobie radę, chyba coraz lepiej mi idzie pilotaż! - i znalazł się czas na budowę. 
Dzisiaj dłuższy wpis i dużo zdjęć. Może się kiedyś komuś przyda:

 

Kolega Piotr wspominał że oryginalnie klapy miał na taśmę. Na kanale Andrew Newton widziałem, że w jego Phoenixie też jest tak rozwiązane więc kupiłem w markecie budowlanym taką taśmę: 

 

post-14120-0-97691200-1549820268.jpg

 

Jest prawie niewidoczna na modelu a ponadto niesamowicie dobrze trzyma się pianki. Gdy odrywałem kawałek przypadkowo przyklejony do skrzydła to niewiele brakowało abym zniszczył powierzchnie.

 

 post-14120-0-22883800-1549820678.jpg

 

Dalej, zgodnie z Waszymi sugestiami wyciąłem wręgę silnikową z laminatu, niestety dysponowałem tylko takim do produkcji płytek pcb (po lewej oryginalna wręga pod stockowy silnik):

 

post-14120-0-77362400-1549820787.jpg

 

Wyfrezowane otworki montażowe i chłodzące: 

 

post-14120-0-58899900-1549820886.jpg

 

I wklejona już do kadłuba za pomocą Poxipolu:

 

post-14120-0-84013600-1549820942.jpg

 

Następnie wleciał silnik (skłon ustaliłem na ok 2 - 2.5st):

 

post-14120-0-31578100-1549820975.jpg

 

post-14120-0-34011800-1549821019.jpg

 

i z kołpaczkiem:

 

post-14120-0-06794100-1549821046.jpg

 

Po tej operacji, zakończonej sukcesem, przyszedł czas na montaż usterzenia: 

 

post-14120-0-98593300-1549821097.jpg

 

Pozostało tylko przygotować oraz zamontować serwa: 

 

post-14120-0-10696700-1549821170.jpg

 

post-14120-0-28938500-1549821194.jpg

 

post-14120-0-18807800-1549821218.jpg

 

A na koniec jeszcze zamontowałem jeden popychacz lotki... wystarczy na dzisiaj. Jest już blisko końca!

post-14120-0-07112800-1549821253.jpg

 

Na Pomorzu zaczynają się ferie! Szkoda, że jestem za stary  :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe Wojtek zawsze można coś podholować :) Uwierz proszę nie jest mocarny, do tego bądź co bądź sporego szybowca. 

40s to raczej wychodzi jak podróż w lata świetlne ;) mniejszy silnik będzie wołał pomocy gorąco mi, a pakiet dostanie powolnej rozedmy. ;)

Nie koniecznie moje preferencje przypadną do gustu innym, wszak ja wolę szybko znaleźć się na sporym pułapie a potem W.D.P.N. ;)

Tak z ciekawości co mógłbyś zaproponować.. ?

 

Przemek sprawdź sobie ewentualnie ten sam napęd ale 940 kv 

 

 

 

Ooops, przespalem a silnik juz kupiony...Da rade spokojnie. Tylko trzeba tak dobrac smiglo, zeby "ciagnal" optymalny dla siebie prad. Nie powinien sie grzac nawet po minucie krecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i coś dodam. W ubiegłym sezonie inetnsywnie eksploatowałem Phoenixa. Latał w przygodnym terenie. Lądował na polu, ugorach i krzaczkach. Czasmi bywał ponad 2-3 godziny. Spotkał ze 2 razy kreta. Poniżej kilka fotek z dzisiejszego przeglądu przed sezonem. Jak widać taśma na lotkach i sterach sprawdziła się ! Ciekawostka dziub nie ma chodzenia o to pytał kolega.

Warto oklieć taśmo to i owo. Niewiele pracy a to bardzo wzmacnia konstrukcje. Widać ile miejsc ma uszkodzenia ! Poniżej fotki, może komuś ta wiedza się przyda na przyszlość.

post-1577-0-84695500-1549825834_thumb.jpg

post-1577-0-50363100-1549825871_thumb.jpg

post-1577-0-77751600-1549825910_thumb.jpg

post-1577-0-76763100-1549825931_thumb.jpg

post-1577-0-66512200-1549825951_thumb.jpg

post-1577-0-11352400-1549825998_thumb.jpg

post-1577-0-51831700-1549826035_thumb.jpg

post-1577-0-31246300-1549826055_thumb.jpg

post-1577-0-73468300-1549826088_thumb.jpg

post-1577-0-01227300-1549826108_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.