Skocz do zawartości

Świeca żarowa-podłączenie stałe do aku


daras
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam pytanie, może wyda się dość dziwne i głupie, ale kto pyta nie błądzi. Chodzi mi o to czy do silnika nitro można podłączyć świece żarową na stałe do baterii? Wtedy jest większa szansa że silnik nie zgaśnie w powietrzu. Jeśli można to jak duży pakiet musiałby być podłączony, aby starczył na 10 min lotu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Podgrzewanie świecy odbywa się głownie na niskich obrotach. Na wysokich raczej jest bez sensu i może doprowadzić do spalenia świecy. Dlatego stosuje się podgrzewacze. Rodzimej produkcji lub np chińskiej. Podgrzewają świecę odwrotnie proporcjonalnie do przepustnicy - albo jak tam sobie użytkownik zaprogramuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jedno silnikowcu to raczej gadżet - zgadzam się. Jak zgaśnie silnik to są duże szanse na posadzenie modelu lotem ślizgowym. Ale można sobie zrobić takie bajer - że tylko tankujesz i odpalasz model na środku pasa startowego bez konieczności podłączania grzałki. Tylko po co wozić dodatkowy pakiet?

 

Natomiast w modelach wielosilnikowych to już raczej dobry pomysł. Bo jak tam gaśnie 1 silnik to masz duże szanse na korka i totalną rozwałkę modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast w modelach wielosilnikowych to już raczej dobry pomysł. Bo jak tam gaśnie 1 silnik to masz duże szanse na korka i totalną rozwałkę modelu.

 

Gdzie w tym ma byc logika? Jak silnik podczas lotu przestanie pracowac, to przeciez podgrzewanie swiecy tez nic nie pomoze, bo na odleglosc i tak silnika nie wlaczysz. I to bez wzgledu na liczbe silnikow w modeu. Natomiast jesli swieca posiada wlasciwie dobrana wartosc cieplna i silnik gaznik jest dobrze uregulowany, silnik bedzie bez problemu pracowal bez dogrzewania swiecy - dokladnie jak Grzegorz napisal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzie w tym ma byc logika? Jak silnik podczas lotu przestanie pracowac, to przeciez podgrzewanie swiecy tez nic nie pomoze, bo na odleglosc i tak silnika nie wlaczysz. I to bez wzgledu na liczbe silnikow w modeu. Natomiast jesli swieca posiada wlasciwie dobrana wartosc cieplna i silnik gaznik jest dobrze uregulowany, silnik bedzie bez problemu pracowal bez dogrzewania swiecy - dokladnie jak Grzegorz napisal.

Chodzi o zmniejszenie ryzyka zgaśnięcia jednego silnika. Nikt nie mówi o włączaniu tylko o niegaśnięciu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.