Skocz do zawartości

Jaki kontroler lotu FC do quada 250


kapral
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Proszę o informację jaki wybrać kontroler lotu FC do quadrokoptera 250. Najlepiej z barometrem i kompasem (Chyba)

Założenie takie:

1. Kontroler ma posiadać możliwość stabilizacji lotu - dla początkującego

2. Zaawansowany będzie miał możliwość wyłączenia stabilizacji - np. tryb acro.

3. Quad ma być latadłem rekreacyjnym.

4. Docelowo, po wlataniu się będzie kamerka.

5. Ma być prosty w konfiguracji - najlepiej "włącz i działaj"

Pixhawk, Dji Naza, do modelu tej wielkości chyba są za duże.

Pytam, bo może ktoś z kolegów podzieli się wiedzą na ten temat a ja jestem dosyć "zielony". PID-y i inne cuda - chyba nawet nie wiedziałbym, że czegoś takiego potrzebuję.

Miałem na oku jakiś CC3D albo Naze 32 ale to chyba starocie więc może coś nowoczesnego i pewnego.

Pozdrawiam 

Józef 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziesz kontrolera typu włącz i działaj, każdy musisz podłączyć i skonfigurować chociaż w minimalnym stopniu. A najlepiej zaktualizować soft i pooglądać trochę filmów na yt na ten temat. Dobre FC stosunek jakość/cena robi firma Matek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CC3D to najgorszy szrot jaki możesz kupić.

Naze32 ma solidne drugie miejsce na liście przestarzałych badziewi.

 

Na początek polecam ten FC:
https://www.banggood.com/Matek-Systems-BetaFlight-F405-AIO-Flight-Controller-Built-in-PDB-5V-2A-9V-2A-Dual-BEC-for-RC-FPV-Racing-Drone-p-1165338.html?rmmds=search

 

Ma wszystko co potrzebujesz. Tzn. ma wbudowane PDB, czujnik prądu, solidnie przemyślany Lay-out i jest naprawdę solidny.

Nie ma wprawdzie magnetometru, ale wierz mi, że magnetometru nie potrzebujesz.

No i warto pamiętać, że Mateki jako jedne z niewielu FC mają sensowną dokumentację.

 

Nie jest to całkiem plug&fly, ale obecnie Betaflight jest naprawdę prosty w konfiguracji i na fabrycznych nastawach lata nad wyraz zacnie.

 

Polecam CI tylko nie władować się w pułapkę regli na SimonK. Tzn, żeby quad tej klasy latał sensownie musisz mieć regla co najmniej na BlHeli_S, a najlepiej na BLHeli_32 (dwukierunkowa telemetria w tym roku będzie robiła furorę).

Polecam Ci te regle:
https://www.banggood.com/UFOFPV-35A-BLHeli_32-ESC-Dshot1200-3-5S-Integrated-RGB-LED-For-RC-Drone-FPV-Racing-Muti-Rotor-p-1327567.html?rmmds=search

Od pół roku bardzo staram się je popsuć, a one mają to gdzieś. Przeżyły już ze trzy flight controlery i dwa zestawy silników.

 

No i wsumie na silnikach też średnio się opłaca oszczędzać. Tzn. zacząłem od Racestarów i wymieniłem je już dwa razy. A kiedy wykosztowałem się na TMotory to mam spokój, chodzą idealnie.

Ostatnio pojawiły się takie silniki:
https://www.banggood.com/Emax-ECO-Series-2306-6S-1700KV-4S-2400KV-Brushless-Motor-for-RC-Drone-FPV-Racing-p-1415430.html?rmmds=search&ID=519231&cur_warehouse=CN

Cena jak za pistacje, a mają bardzo dobrej jakości łożyska (bo to łożyska padają najczęściej w tanich szrotach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CC3D to najgorszy szrot jaki możesz kupić.

Naze32 ma solidne drugie miejsce na liście przestarzałych badziewi.

 

Na początek polecam ten FC:

https://www.banggood.com/Matek-Systems-BetaFlight-F405-AIO-Flight-Controller-Built-in-PDB-5V-2A-9V-2A-Dual-BEC-for-RC-FPV-Racing-Drone-p-1165338.html?rmmds=search

 

Ma wszystko co potrzebujesz. Tzn. ma wbudowane PDB, czujnik prądu, solidnie przemyślany Lay-out i jest naprawdę solidny.

Nie ma wprawdzie magnetometru, ale wierz mi, że magnetometru nie potrzebujesz.

No i warto pamiętać, że Mateki jako jedne z niewielu FC mają sensowną dokumentację.

 

Nie jest to całkiem plug&fly, ale obecnie Betaflight jest naprawdę prosty w konfiguracji i na fabrycznych nastawach lata nad wyraz zacnie.

 

Polecam CI tylko nie władować się w pułapkę regli na SimonK. Tzn, żeby quad tej klasy latał sensownie musisz mieć regla co najmniej na BlHeli_S, a najlepiej na BLHeli_32 (dwukierunkowa telemetria w tym roku będzie robiła furorę).

Polecam Ci te regle:

https://www.banggood.com/UFOFPV-35A-BLHeli_32-ESC-Dshot1200-3-5S-Integrated-RGB-LED-For-RC-Drone-FPV-Racing-Muti-Rotor-p-1327567.html?rmmds=search

Od pół roku bardzo staram się je popsuć, a one mają to gdzieś. Przeżyły już ze trzy flight controlery i dwa zestawy silników.

 

No i wsumie na silnikach też średnio się opłaca oszczędzać. Tzn. zacząłem od Racestarów i wymieniłem je już dwa razy. A kiedy wykosztowałem się na TMotory to mam spokój, chodzą idealnie.

Ostatnio pojawiły się takie silniki:

https://www.banggood.com/Emax-ECO-Series-2306-6S-1700KV-4S-2400KV-Brushless-Motor-for-RC-Drone-FPV-Racing-p-1415430.html?rmmds=search&ID=519231&cur_warehouse=CN

Cena jak za pistacje, a mają bardzo dobrej jakości łożyska (bo to łożyska padają najczęściej w tanich szrotach).

 

 

Kiedyś simonK robił furore i wszyscy latali na nich a dzis szrot ale nie bronie, sam doświadczyłem, ze regle się same z siebie paliły nawet bez uruchomionych silników, od tak sobie dla hecy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie FC firmy Matek są bardzo ok. Regulatory tak jak pisał poprzednik co najmniej blheli_s . Betaflight to jedyna sensowna opcja na tą chwilę jeżeli chodzi o darmowe oprogramowanie. Jeżeli chcesz coś typu plug and fly z dobrą dokumentacją i minimum grzebania w konfiguratorze musiałbyś pójść w zestaw Kiss ale to już grubsza gotówka. Polecam YT jest cała masa filmów pt zbuduj własnego drona. Barometry etc w tej chwili nie będą ci potrzebne, jeżeli się wciągniesz w temat i tak czeka cię budowa drugiego i trzeciego kwada. Co do silników , tmotor to faktycznie Porsche, jednak czy ma sens nauka latania na topowym specu? Wg mnie nie ma. W cenie czterech czy pięciu tmotor będziesz miał 15 racestarow czy 10 dys Samguk. Celuj w silniki 2205, 2206 , na początek rakieta nie będzie ci przydatna a tylko utrudni naukę. Wybierz w miarę neutralne kv okolice 2400 pozwoli ci to latać na 3s jak również na lipo 4s. Osobiście jednak polecam jakiegoś gotowego drona w rozmiarze 65 -85 do nauki nawet w domu. Bezszczotki w tym rozmiarze z powodzeniem latają nawet na wietrze na bateriach 2s . Latałem ostro przez ostatnie 3 lata, jednak jak się wciągniesz to zaczyna być worek bez dna...

 

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje

Poszukam czegoś ze stajni Matek. 

Obecnie latam maleństwem: "mjx 3 mini" - świetnie to lata, wożę się po niebie 450 z kontrolerem DJI Naza Lite. 

250 - tka ma latać na pakietach 3s, bo takie mam. 

Posiadam odkupione od kogoś regulatory Simonk 12A i silniki EMAX - dedykowane do 250 tki (model sprawdzę po powrocie do domu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje

Poszukam czegoś ze stajni Matek.

Obecnie latam maleństwem: "mjx 3 mini" - świetnie to lata, wożę się po niebie 450 z kontrolerem DJI Naza Lite.

250 - tka ma latać na pakietach 3s, bo takie mam.

Posiadam odkupione od kogoś regulatory Simonk 12A i silniki EMAX - dedykowane do 250 tki (model sprawdzę po powrocie do domu)

Te regulatory to dramat na dzień dzisiejszy. Tzn mogą być użyteczne do małych silników , natomiast budując 250 chcesz mieć większego kopa niż komercja z tamtych lat . W przeciwnym razie lepiej kupić używanego phantoma 2 za grosze i mieć dostępne wszystkie ficzery typu stabilizacja, GPS a co za tym idzie return to home itd

 

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o tak malych reglach, celuj w cos na poziomie 30A tymbardziej ze emaxy nie naleza do ekonomicznych silnikow. Ok znajomy mial walkere okolo 250 z reglami chyba 15A ale to nie latalo za bardzo, phantom 2 latal z podobnymi predkosciami

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzekacie tak na CC3D ale czy ktoś wziąć pod uwagę CC3D (revo) na procesorze F4. Ma wszystko czego potrzebujesz. Miałem i złego słowa nie powiem kontroler spisywał się idealnie. Stabilizacja z użyciem barometru i dołączonego GPS działa rewelacyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narzekacie tak na CC3D ale czy ktoś wziąć pod uwagę CC3D (revo) na procesorze F4. Ma wszystko czego potrzebujesz. Miałem i złego słowa nie powiem kontroler spisywał się idealnie. Stabilizacja z użyciem barometru i dołączonego GPS działa rewelacyjnie.

Budowanie 250 na cc3d na dzień dzisiejszy nie ma najmniejszego sensu. Tylko tyle. Lepiej kupić gotowca typu wizzard x220 o ile dobrze pamiętam i mieć wszystko, łącznie z vtx i kamerą. Co prawda rama jest średnia ale jako zestaw dla początkującego jest bardzo ok.

 

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomnij o tak malych reglach, celuj w cos na poziomie 30A tymbardziej ze emaxy nie naleza do ekonomicznych silnikow. Ok znajomy mial walkere okolo 250 z reglami chyba 15A ale to nie latalo za bardzo, phantom 2 latal z podobnymi predkosciami

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

E nie, 12A to może i dadzą rady. 

Problemxjest całkiem inny - SimonK to regle które odstają w dwóch kwestiach. Pierwszą jest protokół sterowania. Klasyczny PWM jest obrzydliwie powolny, przez co quad wykona całkiem spory ruch nim regoer zareaguje na komendy z FC. 

Druglą jest aktywne hamowanie. Brak tego w SimonK powoduje, że po zdjęciu gaazu do zera quad dosłownie wisi ułamek sekundy w powietrzu nim opadnie. Oczywiście przeszkadza to też w sterowaniu reakcje są wolniejsze. 

Wszystko to powoduje, że quad na SimonK musi mieć niższe PIDy, żeby nie oscylować i w efekcie lata się mocno ścierowato. 

Silniki mam takie: EMAX MT 1806-2280KV

Kontroler zamówiłem taki: FC Holybro Kakute F4 V2

Regulatory: ESC 30A BLHeli_32bit DShot1200

Rzeczy zamówione w Polsce.

Dziękuję za wszystkie sugestie.

Silniki masz małe, ale ja naprawdę polecam taki rozmiar:

http://pfmrc.eu/index.php/topic/78766-ultralekki-quad-5/

Wbrew pozorom - robi to kawał dynamiki. 

 

Martwi mnie trochę FC, bo choć sam taki kupiłem w wersji AIO (dziś odebrałem :)) to dla Ciebie może nie być najlepszy.

Po pierwsze lepiej byłoby wziąć wersję  AIO, bo wtedy masz wbudowane PDB z pomiarem prądu, a po drugie ma to żyro z serii ICM, a nie MPU. To powoduje, że całość jest bardziej czuła na szum, tak elektryczny, jak i mechaniczny.

To jest dobra płytka dla miłośników dłubania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk, dzięki za informacje. Podziwiam Twoją wiedzę.

Co do kontrolera - myślę, że sobie poradzę (Jakby co, to Pan ze sklepu Avifly pomoże), wziąłem wersję nie AIO, bo płytkę dystybucji już miałem od Mateka i ta płytka oraz kontroler będą skręcone na "kanapkę"

Silniki - kupię takie jakie polecasz ale później - na razie będą te, które mam. Nie mam pakietów większych niż 3S, więc będzie (powinno być) OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patryk, dzięki za informacje. Podziwiam Twoją wiedzę.

Co do kontrolera - myślę, że sobie poradzę (Jakby co, to Pan ze sklepu Avifly pomoże), wziąłem wersję nie AIO, bo płytkę dystybucji już miałem od Mateka i ta płytka oraz kontroler będą skręcone na "kanapkę"

Silniki - kupię takie jakie polecasz ale później - na razie będą te, które mam. Nie mam pakietów większych niż 3S, więc będzie (powinno być) OK.

ICM ustawiony na 8k zachowuje się normalnie, jedyna różnica tych gyro polega na tym że można próbować szybciej taktować pid loop w przypadku ICM co generalnie w większości przypadków przekłada się na pogorszenie charakterystyki lotu. Natomiast ekipa BF ciągle pracuje nad poprawieniem filtrowania i udostępnienia stabilnie latającej wersji dla 16/32k gyro. Jednakże początkujący pilot może to spokojnie zignorować. Przez długi czas i tak nie będziesz w stanie odczuć różnic. Silniki które wymieniasz były ok te 3 lata temu. Teraz faktycznie lepiej zakupić co najmniej 2205.

 

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak mialem jakis starszy FC i potem wrzuciłem CC3D Atom z Simonkami 12A i ZMRami 1804, to jaki poczułem powiew nowoczesności, szybkie reakcje, doskonała stabilizacja, intuicyjne prowadzenie - takie miałem uczucia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ICM ustawiony na 8k zachowuje się normalnie, jedyna różnica tych gyro polega na tym że można próbować szybciej taktować pid loop w przypadku ICM co generalnie w większości przypadków przekłada się na pogorszenie charakterystyki lotu. Natomiast ekipa BF ciągle pracuje nad poprawieniem filtrowania i udostępnienia stabilnie latającej wersji dla 16/32k gyro. Jednakże początkujący pilot może to spokojnie zignorować. Przez długi czas i tak nie będziesz w stanie odczuć różnic. Silniki które wymieniasz były ok te 3 lata temu. Teraz faktycznie lepiej zakupić co najmniej 2205.

Sent from my Mi MIX 2 using Tapatalk

Support dla trybu 32kHz został porzucony jakoś tydzień temu w BF4.0.

Powodem było to, że wyłączenie filtru sprzętowego w żyroskopie (konieczne aby osiągnąć tak wysokie taktowanie) powodowało, że konieczne było włączenie ostrzejszego filtrowania w FC i w efekcie opóźnienie rosło.

 

Inną kwestia jest, że różnica w latencji między 32kHz,a 8kHz jest żadna w porównaniu do opóźnienia wynikającego z przesunięcia fazowego filtrów (dlatego tak bardzo chcę potestować działanienfiltrów opartych o telemetrię, ale to już w moim wątku).

 

Niemniej przystosiwanie żyroskopu do pracy z takim taktowaniem powoduje, że jest on czulszy na śmieci.

 

Jak będę miał czas w weekend to porównam odczyty z MPU do IMC (mam dwużyroskopowego Mateka, więc wyniki będą porównywalne).

 

Niemniej nie ma co się tym bardzo przejmować, mnie po prostu kręcą dziwne rzeczy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Support dla trybu 32kHz został porzucony jakoś tydzień temu w BF4.0.

Powodem było to, że wyłączenie filtru sprzętowego w żyroskopie (konieczne aby osiągnąć tak wysokie taktowanie) powodowało, że konieczne było włączenie ostrzejszego filtrowania w FC i w efekcie opóźnienie rosło.

 

Inną kwestia jest, że różnica w latencji między 32kHz,a 8kHz jest żadna w porównaniu do opóźnienia wynikającego z przesunięcia fazowego filtrów (dlatego tak bardzo chcę potestować działanienfiltrów opartych o telemetrię, ale to już w moim wątku).

 

Niemniej przystosiwanie żyroskopu do pracy z takim taktowaniem powoduje, że jest on czulszy na śmieci.

 

Jak będę miał czas w weekend to porównam odczyty z MPU do IMC (mam dwużyroskopowego Mateka, więc wyniki będą porównywalne).

 

Niemniej nie ma co się tym bardzo przejmować, mnie po prostu kręcą dziwne rzeczy ;)

 

ja latalem na FlightOne 32k - dziala bardzo dobrze, latam na starszym Mateku i MiniMateku w 16k bez zadnych problemow BF35x 32x - wchodzac glebiej w temat - wystepuje tutaj duza zloznosc oraz zaleznosc od zastosowanego osprzetu w postaci regulatorow, bliskosci innej elektroniki (dot kostki gyro) itd itd Natomiast dla poczatkujacego pilota nie bedzie to mialo zadnego znaczenia tym bardziej ze bedzie latal "z oka", wszystkie problemy wychodza dopiero podczas lotow FPV w dodatku agresywnych. Wtedy bedzie potrzebne pidowanie (chociaz na poczatku i tak nie zrobi to zadnej roznicy) - BetaFlight +  default PIDs + 8k spraawdzi sie idealnie dla FC opartego o procesor F4. Jedyna rzecz to mniej agresywne smiglo 5x4x3 oraz kontrola temperatury silnikow. Wszelkie opoznienia wynikajace  z filtrowania nie beda mialy znaczenia przez co najmniej pol roku, zakladajac mniej intensywna nauke latania. Jezeli chodzi o  FPV zalecam jak najszybsze przejscie w ACRO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.