Skocz do zawartości


Zdjęcie

F-16 JePe po mojemu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
69 odpowiedzi w tym temacie

#61 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1661 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 14 maj 2019 - 19:52

Dzięki, wszelkie uwagi z użytkowania mile widziane :)

Ja na razie utknąłem przy zmianie kąta sterów. Pewnie znowu w weekend się zabiorę i dokończę. Mam wrażenie, że jak to zrobię, to reszta już z górki.


  • 0

#62 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 561 postów
  • Age: 60
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 15 maj 2019 - 09:37

....


Bo skala to się nadaje tylko do wymiarów długości, pole jest już w kwadracie a objętość w sześcianie. Gdyby tak podzielić wszystko liniowo to by model musiałby ważyć 168kg :)

 

Tu jest to dobrze wytlumaczone.

 

 

Załączony plik  Scale_effect.pdf   271,59 KB   48 Ilość pobrań

 

Masa zmienia sie z ~3-potega skali czyli masa Twojego modelu bylaby 12-19kg.  Ciag musilaby byc troche wiekszy  ;)  :lol: .


  • 2

#63 jarek_aviatik

jarek_aviatik
  • Modelarz
  • 249 postów
  • Age: 52
  • SkądNiepołomice
  • Imię:Jarek

Napisano 15 maj 2019 - 13:59

Tu jest to dobrze wytlumaczone.

 

 

attachicon.gifScale_effect.pdf

 

Masa zmienia sie z ~3-potega skali czyli masa Twojego modelu bylaby 12-19kg.  Ciag musilaby byc troche wiekszy  ;)  :lol: .

 

Podobieństwo dynamiczne  :D

 

Ja do projektowania makiet używam takich uproszczonych wzorów:

Vm = Vs * ((m*Ss) / (M*Sm))0,5

 

Vm - prędkość modelu;

Vs - prędkość rzeczywistego samolotu;

m - masa modelu;

M - masa rzeczywistego samolotu;

Sm - powierzchnia nośna modelu (powierzchnia skrzydła);

Ss - powierzchnia nośna rzeczywistego samolotu (powierzchnia skrzydła);

 

Mając dane jednostkowego obciążenia powierzchni, powyższy wzór można przedstawić następująco:

 

Vm = Vs * (Pm / Ps)0,5

 

Pm = m / Sm - jednostkowe obciążenie powierzchni nośnej modelu;

Ps = M / Ss - jednostkowe obciążenie powierzchni nośnej rzeczywistego samolotu;

 

 

I dość dobrze mi się sprawdza.

W makietach często jest problem z masą, ktoś kto robi dużo szczegółów ma zawsze większą masę  modelu.


  • 1

#64 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10920 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 23 maj 2019 - 18:40

Kupiłem EDF FMS 70mm 4S w wersji 2. Wygląda trochę inaczej, np kołpaczek nie ma już dziurek.

Co ciekawe wg instrukcji wersja 4S moze dać 1630g przy 64A

Zobaczymy.


  • 0

#65 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10920 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 08 czerwiec 2019 - 12:05

Poniżej przedstawiam log dla FMS70mm i silnika z zetawu. Pomiar w samolocie na ziemi.

Schodki są na 50% gazu

 

jepef16-nastole.JPG

 

Przy okazji lotu zrobię taki sam w locie. Prąd powinien być mniejszy


  • 0

#66 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10920 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 09 czerwiec 2019 - 21:55

Tak mam skonfigurowany setup wychyleń. Szkoda, że forum ciągle zepsute i miniaturek nie widać.

https://youtu.be/TjV-4B4yaC8


I ciekawostka, ile bierze prądu w locie

Może komuś się przyda jakby był ciekaw ile potrzebuje EDF 70mm FMS na 4 S do latania.

https://youtu.be/M0zKokUZcgw


  • 0

#67 japim

japim
  • Modelarz
  • 2213 postów
  • Age: 37
  • SkądWarszawa
  • Imię:Przemek

Napisano 10 czerwiec 2019 - 08:13

Właściwie to w locie i na ziemi bierze podobnie w piku 70A, później ok 60-65A.

 

PS. Masz błąd w tytule filmu - F14 zamiast F16 :P

PS2. Taki nerwowy czy tak bardzo wiało - bo do prawdziwie jetowego lotu to trochę daleko


  • 0

#68 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10920 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 10 czerwiec 2019 - 16:28

Dzięki za zwrócenie uwagi, poprawiłem tytuł.

Trochę wiało ale i trochę tak specjalnie latałem aby wykres w loggerze był ciekawy.

Na wykresie wartości prądu i przepustnicy

 

Po wymianie EDF na  FMS jestem bardzo zadowolony z modelu. Lata za ręką, start bezproblemowy, wychylenia sterów ok.  

Do poprawy jedynie mocowanie rakiet i stabilizatorów pod kadłubem

Załączone miniatury

  • lot1eagle.JPG

  • 0

#69 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 745 postów
  • Age: 44
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 11 czerwiec 2019 - 09:39

Robert, mix sterów wysokości z klapolotkami (załączanie i wyłączanie bocznym przyciskiem nadajnika) to tylko na czas startu. Wychylenia dobierałeś doświadczalnie?
  • 0

#70 robertus

robertus

    Depronowe Siły Powietrzne

  • Modelarz
  • 10920 postów
  • Age: 46
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 11 czerwiec 2019 - 10:25

Taki mix jest u mnie normalny w moich edfach. Z mixem przy lotach high alfa mam lepszą kontrolę. Wychylenia na początek ustawiam na max i na oko.Potem po pierwszych lotach koryguję doświadczalnie. A że f16 lata dość wolno to wychylenia są , o wiele większe niż proponuje jepe.
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych