Skocz do zawartości


Zdjęcie

F-16 JePe po mojemu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
62 odpowiedzi w tym temacie

#61 Viper

Viper
  • Modelarz
  • 1604 postów
  • Age: 50
  • SkądW-wa
  • Imię:Marcin

Napisano 14 maj 2019 - 19:52

Dzięki, wszelkie uwagi z użytkowania mile widziane :)

Ja na razie utknąłem przy zmianie kąta sterów. Pewnie znowu w weekend się zabiorę i dokończę. Mam wrażenie, że jak to zrobię, to reszta już z górki.


  • 0

#62 Andrzej Klos

Andrzej Klos
  • Modelarz
  • 535 postów
  • Age: 60
  • SkądBrisbane, Australia
  • Imię:Andrzej

Napisano 15 maj 2019 - 09:37

....


Bo skala to się nadaje tylko do wymiarów długości, pole jest już w kwadracie a objętość w sześcianie. Gdyby tak podzielić wszystko liniowo to by model musiałby ważyć 168kg :)

 

Tu jest to dobrze wytlumaczone.

 

 

Załączony plik  Scale_effect.pdf   271,59 KB   18 Ilość pobrań

 

Masa zmienia sie z ~3-potega skali czyli masa Twojego modelu bylaby 12-19kg.  Ciag musilaby byc troche wiekszy  ;)  :lol: .


  • 2

#63 jarek_aviatik

jarek_aviatik
  • Modelarz
  • 204 postów
  • Age: 51
  • SkądNiepołomice
  • Imię:Jarek

Napisano 15 maj 2019 - 13:59

Tu jest to dobrze wytlumaczone.

 

 

attachicon.gifScale_effect.pdf

 

Masa zmienia sie z ~3-potega skali czyli masa Twojego modelu bylaby 12-19kg.  Ciag musilaby byc troche wiekszy  ;)  :lol: .

 

Podobieństwo dynamiczne  :D

 

Ja do projektowania makiet używam takich uproszczonych wzorów:

Vm = Vs * ((m*Ss) / (M*Sm))0,5

 

Vm - prędkość modelu;

Vs - prędkość rzeczywistego samolotu;

m - masa modelu;

M - masa rzeczywistego samolotu;

Sm - powierzchnia nośna modelu (powierzchnia skrzydła);

Ss - powierzchnia nośna rzeczywistego samolotu (powierzchnia skrzydła);

 

Mając dane jednostkowego obciążenia powierzchni, powyższy wzór można przedstawić następująco:

 

Vm = Vs * (Pm / Ps)0,5

 

Pm = m / Sm - jednostkowe obciążenie powierzchni nośnej modelu;

Ps = M / Ss - jednostkowe obciążenie powierzchni nośnej rzeczywistego samolotu;

 

 

I dość dobrze mi się sprawdza.

W makietach często jest problem z masą, ktoś kto robi dużo szczegółów ma zawsze większą masę  modelu.


  • 1


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych