Skocz do zawartości

NGH 9 Pro


ahaweto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 2 tygodnie później...

Tak też założyłem :)

 

cef8794bda2b453e.jpg

 

 

Silnik po wypaleniu ok. 0,5 l paliwa (1:20) na stanowisku, założyłem do modelu. Model wykonał już (!) cztery loty po piętnaście minut. Pierwsze dwa loty to spokojne wożenie się po niebie. Jak na razie wszystko jest OK.

Moje uwagi.

Ze względu na spory rozrzut jakościowy silnika, radzę przed pierwszym uruchomieniem otworzyć go. Odkręcić tylną pokrywę, o wkręcie lub zalutowaniu tego otworu już pisałem. Odkręcić głowicę (nic strasznego) i od razu sprawdzić luz korbowodu na czopie wału korbowego.

 

Dlaczego ?

 

Kol. Tomek po wyjęciu silnika z pudełka i pokręceniu wałem od razu zauważył spory luz. Po odkręceniu tylnej pokrywy, potwierdziło się to. Mój silnik (ten otrzymany w ramach reklamacji) po uruchomieniu "dzwonił". To był taki metaliczny dźwięk. Jak się uszkodził i rozebrałem go to również i w nim ten luz był za duży. Co ciekawe nowy korbowód zakupiony jako część zamienna założony na czop w tym samym wale... pasował idealnie ! Z ledwie wyczuwalnym luzem.

 

Druga sprawa. Należy sprawdzić jakość założenia zabezpieczenia sworznia tłokowego. Przypominam że u mnie to zabezpieczenie było dwukrotnym sprawcą zniszczenia zespołu tłok - tuleja cylindra. Obecnie mam założone zabezpieczenie od silnika OS 55. Na razie jest OK.

 

Trzecia sprawa. Należy sprawdzić czy tłok ma dodatkowy otwór wykonany prostopadle do otworów na sworzeń tłokowy i znajduje się na tej samej stronie tłoka co zamek pierścienia tłokowego.Po zmontowaniu silnika otwór ten wypada na wprost dyszy która podaje ciśnienie do pompy paliwa w gaźniku.Otwór ten ma średnicę 4,5mm i jest wykonany w odległości 7,5 - 8mm od górnej krawędzi tłoka. Zapewne chodzi o lepsze smarowanie połączenia sworznia tłokowego z korbowodem. Jak wygląda główka korbowodu który pracował z tłokiem bez tego otworu widać na zdjęciu na stronie trzeciej.

 

Czwarta sprawa. Łożyska wału korbowego. Być może spowodowane to było ich niską jakością.  W moim pierwszym silniku po awarii, zauważyłem że wał nie obraca się płynnie. Wyglądało to tak jakby nieumiejętne osadzanie łożysk w korpusie silnika (wbijanie ?) spowodowało wybicie przez kulki "dołków" na bieżniach łożyska. Wyczuwalne było podczas obracania przeskakiwanie wału a podczas pracy silnika, łożyska nienaturalnie głośno szumiały.

 

cdn...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Od października ub. roku po krótkim dotarciu silnika (ok. pół godziny), pierwsze cztery loty były krótkie, 5 i 10 minut. Bez zbytniego forsowania silnika. Następne już bardziej śmiałe a ostatnie 10 lotów to pełne 15 minut w tym 14 minut na pełnych obrotach. Można powiedzieć że silnik nie miał żadnej taryfy ulgowej.

Silnik spisuje się (jak na razie) znakomicie. Przypomnę tylko że jest to ten silnik złożony z części zakupionych na Ali. W silniku tym jest założony tłok z dodatkowym otworem i z zabezpieczeniem sworznia tłokowego od silnika OS, pisałem o tym w poprzednich postach.

Mam jeszcze dwa korpusy tego silnika i postanowiłem złożyć drugi taki silnik. Zakupiłem części i tutaj małe zaskoczenie. Moje przypadki uszkodzeń silnika nie były jednak odosobnione.

 

Firma modernizuje silnik. I tak : tylna pokrywa nie ma już otworu pod ten nieszczęsny "robaczek" a sworzeń tłokowy posiada zabezpieczenie z obu stron.

 

ef5efb275b0f95df.jpg

 

Najbardziej zaskoczył mnie wygląd tłoka. Nie widać na nim obróbki mechanicznej skrawaniem. Mimo tego powierzchnia jego jest bardzo gładka.

Na zdjęciu jest stary tłok (z lewej) i nowy.

 

7e7005444fa09a40.jpg

 

469fc0345c88335d.jpg

 

Nowy tłok nie ma również tego dodatkowego otworu dlatego wykonam go sam.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzegorz, nie tylko. We wcześniejszym poście zamieściłem zdjęcie korbowodów, z których jeden (ten z pierwszego silnika) ma wyraźnie przegrzaną główkę. Ten otwór w tłoku jest wykonany na wprost dyszy którą przewodem jest podawane ciśnienie z karteru do pompy gaźnika. W tym przewodzie widać wyraźnie że zbiera się tam również mieszanka paliwowa i pewnie jak w karterze powstaje podciśnienie to wracając wpada przez ten otwór w tłoku na główkę korbowodu dodatkowo smarując ją.

Dzisiaj model wykonał trzy pełne loty. Bez problemów. U nas było pochmurnie i ze słabiutkim wiatrem. Wykorzystujemy każda dobrą pogodę.

Darek widziałem filmy na YT że silniki z osobną pompką bardzo ładnie chodziły.  Mój silnik od samego początku pracuje na mieszance 20:1 a olej to Sthil Ultra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
W dniu 21.10.2019 o 08:57, ahaweto napisał:

Otwór ten ma średnicę 4,5mm i jest wykonany w odległości 7,5 - 8mm od górnej krawędzi tłoka.

Mój silnik kupiony prawie cztery lata w końcu znalazł zastosowanie. Ponieważ Adam opisał wielkie kłopoty z tym motorkiem więc przed uruchomieniem postanowiłem go rozebrać. I całe szczęście bo jakbym go odpalił to pewnie nie długo bym się nim nacieszył. Już samo odkręcenie śrub kartera było wyzwaniem. Wszystko było zalane czerwonym silikonem a najwięcej go było w środku. Zabezpieczenie sworznia tłoka  to jakaś prowizorka, nic dziwnego, że Adam miał takie kłopoty.Na szczęście kupiłem swego czasu OS-owe. Otworu w tłoku oczywiście nie mam i tu mam pytanie do Adama. Czy podany wymiar 7,5-8 mm od górnej krawędzi tłoka jest do środka otworu 4,5 mm? jeśli tak to wychodzi on powyżej sworznia tłoka i wypadnie 2,2 mm pod denkiem tłoka. Tak ma być?

20230313_193418.jpg

20230313_201544.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak zgadza się, zrobiłem wtedy taki szkic i powinienem go zamieścić od razu 🙄

 

1943545479_NGH9.jpg.a8a2599fb50d096a82c0396dedf2415e.jpg

 

 

354581760_ngh937.thumb.jpg.4af216401a5354763d574764f900ee54.jpg

 

 

Na stronie trzeciej jest zdjęcie na którym widać stary tłok i zmodyfikowany przez firmę. Na podstawie tego tłoka zmodyfikowałem tłok w drugom silniku. Mam jeszcze tłok zakupiony jako część zamienna i w nim również zrobię ten otwór. Tak zmodyfikowany silnik jest zainstalowany już w trzecim model i nie mam z nim żadnych problemów. Niestety nie wiem jak wyglądają tłoki w silnikach oferowanych obecnie, w tych najnowszych z kwadratową głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

cześć, kupiłem ten silnik jako używany i mam problem żeby go odpalić :( to znaczy raz zaskoczył ale potem już tylko parkocze ale nie chce pracować, generalnie ma słabą kompresję, więc kupiłem nowy zestaw tłok tuleja pierścień i po złożeniu to samo odpalił od razu ale po zgaśnieciu to samo czyli tylko pojedyńcze zapłony, gaźnk czyściłem iskara jest kompresja szału nie ma ale trochę lepiej niż na starym tłoku, dodam że w modelu palę go w pozycj cylindrem w dół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://device.report/manual/4499337

 

Po polsku tylko mniej rysunków dotyczących gaźnika  https://manuals.plus/pl/ngh/gt9-pro-two-stroke-petrol-engine-manual#axzz8Rne4Fh8t 

 

 

Gaźnik w tym silniku reguluje się tak jak gaźniki w silnikach żarowych. Jest mała śruba regulacyjna w osi przepustnicy po stronie dźwigni przepustnicy, tej nie ruszaj bo ona jest od wolnych obrotów i być może jest ustawiona prawidłowo. Po drugiej stronie jest druga śruba regulacyjna w środku mosiężnej tulei, to od wysokich obrotów. Dokręć ją do lekkiego oporu a następnie wykręć ją 1 do 2 obrotów. Przy pierwszym uruchomieniu i regulacji lepiej to robić na stanowisku w pozycji normalnej. Przepustnica też musi być wstępnie uchylona. Widać to w gardzieli gaźnika, szczelina powinna być uchylona na ok 1 do 1,5mm.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.