Skocz do zawartości

Dodge Challanger 1970 drifter 1:10 drukowany


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Rozpoczynam budowę autka do driftowania zaprojektowanego przez https://www.darkdragonwing.com/. Autko jest w większości drukowane, udostepniają projekt na https://www.thingiverse.com/thing:3122744

Projekt ma sporo gadżetów:

- zmienną wysokość zawieszenia

- oświetlenie

- moduł dźwiękowy

- atrapę silnika V8 z ruchomymi częściami

- bogate detale wnętrza

 

Na dzień dzisiejszy;

- wydrukowałem silnik (PLA)

- pomalowałem cześci do chromowania

- kupiłem od nich zestaw cześci do silnika ($25)

- wydrukowałem cześci do samochodu (PET-G)

- zamówiłem części do budowy samochodu

- kupiłem bude nadwozia Dogde Challnager 1970

 

I pytanie:

W projekcie planowany jest silnik szczotkowy GoolRC 540 55T Brushed Motor  oraz 60A ESC

.... ze niby ma małe obroty i duży moment, ktoś byłby tak miły i to wyjaśnił? tak się robi czy tak jest taniej? 

 

Wieczorem dołoże trochę fotek, myślę o ciemno czerownym kolorze ale oryginał wygląda tak: 

 

d1047d66b84c139720eef60811efd8e4_preview

ze strony thingiverse.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Generalnie przy driftowozie RWD potrzebny jest duuuży skręt kół przednich.

Ja mam 4WD i w takim napędzie skręt nie jest az taki duży potrzebny. Ale rwd z dobrym żyroskopem i szybkim serwie driftuje się lepiej ( kolega ma mst rwd, kilka razy jechałem, wiec mam porównanie).

Kolejną kwestią jest dobre zestrojenie amortyzatorów i sprężyn.

Silnik w sumie chyba bez różnicy odpowiednia zębatka i każdy się nada. Ale jak chcesz precyzyjne dozowanie gazu to myślę że coś koło 10T, ale sensorowy.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie przy driftowozie RWD potrzebny jest duuuży skręt kół przednich.

Ja mam 4WD i w takim napędzie skręt nie jest az taki duży potrzebny. Ale rwd z dobrym żyroskopem i szybkim serwie driftuje się lepiej ( kolega ma mst rwd, kilka razy jechałem, wiec mam porównanie).

Kolejną kwestią jest dobre zestrojenie amortyzatorów i sprężyn.

Silnik w sumie chyba bez różnicy odpowiednia zębatka i każdy się nada. Ale jak chcesz precyzyjne dozowanie gazu to myślę że coś koło 10T, ale sensorowy.

 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka

znaczy szczotkowy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz kupne podwozia znam a przy takiej kombinacji ciężko powiedzieć jak to się będzie wszystko zachowywało.

Podwozie pomimo iż przypomina bardzo prawdziwy samochód to do rc driftu nie koniecznie musi być dobre.

Np. pare lat temu podwozia miały silnik z przodu i wał lub pasek do dyfra. Obecne nowe podwozia driftowe mają silnik centralnie nad tylną osią powodując jej dociążenie... Temat rzeka

Ja zawsze byłem zwolennikiem mocnych silników bo wolałem mieć zapas mocy na np. długi łuk.

Ale do RWD za mocny silnik nie jest dobry bo zbyt łatwo przy dodaniu gazu wyspinować.

Więc uważam, że coś pomiędzy 9T a 14T powinno być ok.

W podwoziu jakie ja mam fabrycznie był silnik szczotkowy 21,5T i był on stanowczo za słaby przez co ciężko było utrzymać poślizg.

Fajnie jakbyś trafił silnik sensorowy. Pracuje bardziej "gładko", bez szarpania na wolnych obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjrzałem się temu projektowi podwozia dokładnie. Według mnie to nie będzie podwozie do driftu (ale mogę się mylić) a podwozie do kręcenia bączków.

Być może dlatego zalecają słaby silnik 55t, być może ze względu na zębatki w dyferencjale, które mogą nie wytrzymać mocnego silnika.

Drift to sport kontaktowy i nawet jeśli będziesz jeździł sam to i tak zawsze o coś zahaczysz lub w coś uderzysz.

https://youtu.be/f67_XJH4sAo

Dlatego też podwozie z taką ilością gadżetów może być nie odpowiednio wyważone/dociążone a i "błyskotki" mogą się szybko rozpaść.

Tak wygląda moja karoseria teamowa po 2 sezonach zawodów i jeżdżenia z kumplami

https://photos.app.goo.gl/BpQqC7NBCB72nfm87

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Film z driftem (https://youtu.be/f67_XJH4sAo) super zrobiony, bardzo fajnie się to ogląda.

Czy modele miały jakieś wspomagania elektroniczne(żyro?) czy tylko ustawienia mechaniczne i umiejętności kierowców?

Bo film robiony przez profesjonalistę ;)

Modele te miały napęd 4WD tylko że z cs`em, tzn tylna oś kręciła się około 2x szybciej niż przednia co wymuszało kontre. Bez żyroskopu

 

 

Dzieki Piotrze za opinie, patrzac na to co wyczyniacie mam taka mysl ze raczej do takiego poziomu nie dojde, czytaj w moich rekach wasze zabawki szybko by zakonczyly życie. Zrobie próbę na takim budżetowym napędzie i zobaczymy co z tego wyjdzie.

 

Proszę bardzo.

Po przemyśleniach też tak bym zrobił w tym przypadku.

Ja zaczynałem od TT-01 jako prezent pod choinkę do pojeżdżenia i na 10 lat mnie wchłonęło :lol:

Powodzenia w projekcie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.