Skocz do zawartości

NGH GT 25


ahaweto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

W tym przypadku również skusiły mnie filmy na YT , cena no i najważniejsze nie chciałem robić przykrości św. Mikołajowi :rolleyes:

Wraz z silnikiem przyszedł również tłumik typu Pitts dedykowany do tego silnika.

 

0c338dce53c2efe7.jpg

 

b834c58d91a6d835.jpg

 

c80fa46a2f2e1c64.jpg

 

789d77880fb2f0af.jpg

 

Silnik bez problemów dał się uruchomić i do tej pory przepracował 4h na hamowni z śmigłem APC 16x6. Mieszanka przygotowana na dotarcie 1:20,  benzyna i olej Sthil Ultra. W tej chwili przygotowałem mieszankę 1:30 i silnik przepracuje na niej ok 1h. Model YAK 54 Seagull jest już wyposażony i po zamontowaniu silnik będzie już pracował na mieszance zalecanej przez producenta silnika czyli 1:35

Pracując na mieszance 1:20 pluł olejem jak diabli. Już po pierwszych pięciu minutach pracy okazało się że tłumik składający się z dwóch części (jest możliwość ukierunkowania wylotu spalin) na złączu wypuszczał dużą ilość niespalonego oleju.

 

f2e2a7534615d876.jpg

 

Po wytarciu i odtłuszczeniu uszczelniłem połączenie Silikonem HT i problem zniknął :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
Gość nitromaniak

Wczoraj od drgań silnika odkręciło mi się kółko i spadło na trawę podczas lądowania. W benzynie wszystkie połączenia trzeba 5 razy spradzać i zabezpieczać. Będę kibicował podczas dlaszej przygody z tym silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Próbowałem problem z odkręcającymi się tłumikami (wcześniej z tego powodu w Yaku 54 zgubiłem oryginalny tłumik i nie znalazłem go)  rozwiązać. Nic z tego nie wychodziło ?. Objaw był taki. Po uruchomieniu silnika, rozgrzaniu go na wolnych obrotach wystarczyło wejść ze dwa razy na krótko na maksymalne obroty i widać było jak uszczelka jest wypychana i tłumik jest luźny.

Nie pomagał ani klej do śrub ani podkładki sprężyste ani przeszlifowanie obu powierzchni przylegania tłumika i silnika.

W miedzy czasie zakupiłem silnik NGH 17 wraz z tłumikiem typu "pitts". Ze zdziwieniem stwierdziłem że oba tłumiki są identyczne różnią się tylko wielkością okna i rozstawem śrub mocujących.

 

eaca07c1c7d79701.jpg

 

Po kilku nieudanych próbach wkręciłem w silnik mocno na klej do śrub szpilki M4.

 

f7f16151971439d1.jpg

 

Nawet po zamocowaniu silnika w modelu... efekt był taki sam ? . Zły po któreś próbie a było to rozciągnięte w czasie kilku dniowym aby silikon wysoko temperaturowy za każdym razem wysechł, w akcie "desperacji" posmarowałem powierzchnie przylegania silikonem, skręciłem i o od razu silnik uruchomiłem. Po kilku przegazowaniach a nawet przytrzymaniu silnika przez dłuższy czas na wysokich obrotach tłumik... nie odkręcił się !

Silnik w modelu jest po kilkunastu uruchomieniach na ziemi ale jeszcze bez próby kołowania i jeszcze się nie poluzował. Uff.. ?

 

4f1bc80f59f40b4b.jpg

 

Nauczony doświadczeniem w silnik NGH 17 również wkręciłem szpilki i mimo zastosowania uszczelki problem z odkręcającym się tłumikiem nie wystąpił ?, a model Ekstra 300 jest już po oblocie i jednym locie.

Na zdjęciu oba silniki ale zdjęcie zrobione jest wcześniej. W silniku NGH 25 widać niepotrzebną uszczelkę.

 

6cf4890b4b0d39b2.jpg

 

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.