Skocz do zawartości

F5J Aladin - dla zaczynających latac F5J...


Quant
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Rafał to co napisałeś:

 

Napisano wczoraj, 21:09

Śmigło: 11x6 Aeronaut

Kołpak: fi 32 metalowy

Regulator: Dualsky XC45 lite

Pakiet: 3s 1300mAh 45C

 

 

 

odnosi się do MEGI, X-Powera czy obu siników?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako kibic obejrzałem ten model w B. Białej na zawodach. Właściciel nic nie mówił o właściwościach kewlarowej belki ogonowej. Ale zgadzam się z kolegami,że to kiepski pomysł. W ogóle dziwię się , że producent wpadł na taki pomysł-chyba nie miał do czynienia z kewlarem wcześniej.

Tego materiału nie da się przesączyć żywicą jak szkła czy węgla. Kewlar będzie tylko "oblepiony ". Do całkiem innych zastosowań służy ten materiał.

Ponadto model jak model tyle, że "dwuosobowy" patrząc na drugą "kabinkę ". Właściciel wykorzystał ten luk  do łączenia kabli ze skrzydeł z kablami do odbiornika . Tak też się da zwłaszcza, że jak powiedział kilka minut dłuższy montaż modelu niczemu nie szkodzi a raczej pomaga w kontroli czynności. Filozofia taka ma uzasadnienie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Ale zgadzam się z kolegami,że to kiepski pomysł. W ogóle dziwię się , że producent wpadł na taki pomysł-chyba nie miał do czynienia z kewlarem wcześniej.

Tego materiału nie da się przesączyć żywicą jak szkła czy węgla. Kewlar będzie tylko "oblepiony ". Do całkiem innych zastosowań służy ten materiał.

Chyba jednak się mylisz. Wczoraj byłem u innego producenta i widziałem osobiście jak stosuje kewlar na kadłub oraz na inne elementy w skrzydłach. Kewlar bez problemu się przesączał. 

Obróbka to już inna bajka. Owszem kewlar w obróbce jest wredny. Szlifowałem go wczoraj przez 2h więc mam świeże doświadczenie. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że się przesączał. A jak to stwierdziłeś ? To tylko tak wygląda. Elementarne włókna są otoczone żywicą ale nie przesączone. Kewlar w tym zastosowaniu jest zwykłym nie zrozumieniem działania tego materiału. Te "ozdobne"  właściwości kewlaru są znane i właśnie w celu urozmaicenia kolorów stosowane sa takie hybrydy np . na kesony czy kabinki. Jakie rozrywanie lub przecieranie takiego elementu ??

Choć jest to nieco przesadzone z bezpieczeństwem ale AH daje pasek kewlaru właśnie w strefę (zwłaszcza dół skrzydła) rozciągania w swoich modelach i to ma sens a nie belka ogonowa. 

Właśnie dla tego jest taki podły do obróbki , że się nie przesącza i trzeba wspomagać się CA przy wykańczaniu krawędzi. Są też inne sposoby ale o tym nie teraz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Roman jestem również dziś u producenta F3K i zadałem mu pytanie żeby potwierdzić lub zaprzeczyć moje spostrzeżeniami z wczoraj.
Odpowiedź była jedna, tak kewlar się przesądza ale tworzy strukturę niejednorodna w przeciwieństwie do szkła i węgla. A zastosowanie ma spore w modelarstwie. Np. Niemcy biorą kadłub tylko z kewlaru. Kewlar nie pęka jak węgiel. Moja Maxa też miała kadłub z kewlaru i sobie bardzo chwaliłem. Jak mocno walnąłem tak z 10m. Kewlar tylko się lekko zarysował. Gdyby był węgiel to pewnie by pękł.

A za chwilę wstawię Ci relacje foto z przesadzanie kewlaru :) 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Proszę bardzo. Przesadzanie kewlaru. Ostatnie zdjęcie pokazuje chyba jasno ze się przesadził. cf19eca8d87e01be3ee583e3eda4d811.jpg16dc58619c4a555bad76e462d4ea302d.jpg85206434cec732daecf7d442a6fc8d0e.jpgd75b8bd687816448f619cfa2adc9eba5.jpg


Przesadził czytać przesączył.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Kevlar jest mniej urazowy bo bardziej się odkształci zanim pęknie . 

 

Nie , nie pęknie;pęknie żywica a włókno pozostanie nieprzerwane

 

 Właśnie-hybryda kewlar z węglem w kadłubie łączy zalety obu materiałów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pogoda nie rozpieszcza nas w tym roku więc i prace postępują powoli bo nie ma dopingu w postaci pięknych cumulusów. W międzyczasie parę rzeczy zostało zrobionych.

 

post-5019-0-87866500-1559198690_thumb.jpg

 

Jak widać powyżej zrezygnowałem z linkowo - bloczkowego napędu steru wysokości. Zamiast tego jest rurka węglowa 4x3mm który w/g mnie zapewnia większą pewność działania w tym najważniejszym sterze. Do rurki wklejony jest nagwintowany pręt stalowy 3m długości około 6 cm Do rurki plastikowy snap i cięgno do statecznika poziomego pływającego.

 

Następnie zamontowałem serwa. Do wysokości cyfrowa Corona DS238, do kierunku Redox M160

 

post-5019-0-27327000-1559199034_thumb.jpg

 

post-5019-0-83070200-1559199215_thumb.jpg

 

post-5019-0-13361400-1559199093_thumb.jpg

 

Dodatkowo widać wzmocnienia z włókna szklanego.

 

cdn

 

 

 


Kolejne prace to wklejenie zawiasów do statecznika pionowego.

 

post-5019-0-36993500-1559199558_thumb.jpg

 

post-5019-0-81403800-1559199565_thumb.jpg

 

to poszło bez problemów.

 

 


Następnie nastąpiło sklejenie belki ogonowej ze statecznikiem pionowym żywicą

 

post-5019-0-26427600-1559199977_thumb.jpg

 

post-5019-0-11810200-1559199984_thumb.jpg

 

 

 

i wymiana snapa na bardziej solidny.

 

post-5019-0-45498300-1559199993_thumb.jpg

 

post-5019-0-63630300-1559200002_thumb.jpg

 

cdn


Po wyschnięciu kleju wkleiłem listwę mocującą statecznik pionowy i do jednej połówki statecznika poziomego pręty węglowe stabilizujące.

Okazało się, że pręt o średnicy 5mm jest lekko stożkowy przez co klinuje się po wciśnięciu. Nie wiem czy to wystarczy takie zaklinowanie w czasie lotu. Czy druga połówka nie będzie się rozsuwać w locie. nie ma jak tego sczepić taśmą, bo statecznik nie wystaje przed ster kierunku. Może ma ktoś jakiś pomysł?

 

post-5019-0-59219300-1559200390_thumb.jpg

 

post-5019-0-84444700-1559200450_thumb.jpg

 

Pozdrawiam czytających

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Po zamontowaniu silnika XPower ze śmigłem włożeniu pakietu, okazało się że silnik jest trochę za lekki i trzeba będzie chyba model doważyć z przodu. Tak wyszło na wyważarce palcowej mało dokładnej. W każdym razie bateria poszła maksymalnie do przodu. Silnik + regulator 60A na luzie tzn bez śmigła pobiera max ok 2A.

 

 

post-5019-0-87854000-1560367200_thumb.jpg

post-5019-0-77221500-1560367207_thumb.jpg

 

 

Problem pojawił się także na stateczniku pionowym. Po złożeniu okazało się że pionowy statecznik jest blokowany przez poziomy.

 

post-5019-0-51719000-1560367240_thumb.jpg

post-5019-0-52889200-1560367222_thumb.jpg

 

Muszę się zastanowić co z tym teraz zrobić...

post-5019-0-93459500-1560367247_thumb.jpg

post-5019-0-07632200-1560367263_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.