Skocz do zawartości


Zdjęcie

F5J Aladin - dla zaczynających latac F5J...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
143 odpowiedzi w tym temacie

#41 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 570 postów
  • Age: 32
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Rafał

Napisano 13 maj 2019 - 11:06

X power spisuje się dobrze. Wysokość maks jaka przez przypadek osiągnąłem 268 metrów (i to nie cały czas na pełnym gazie) na Medze raz udało mi się zrobić 191 metrów. 

Co do spalenia to chyba przyczynił się do tego Zielono Górski piasek lotniskowy który dostał się do silnika oraz sądzę że dałem zbyt duże łopatki, które mimo wszystko są w specyfikacji (11x6). Na tych łopatkach latałem już ale nigdy przez 30 sekund na pełnym gazie.


  • 0

#42 samolocik

samolocik
  • Modelarz
  • 1578 postów
  • Age: 49
  • SkądKraków
  • Imię:Piotr

Napisano 13 maj 2019 - 12:09

To dobra wiadomość. Na jakich łopatkach i kołpaku latałeś?


  • 0

#43 Quant

Quant
  • Modelarz
  • 196 postów
  • Age: 62
  • SkądTarnów
  • Imię:Wojtek

Napisano 13 maj 2019 - 15:53

Jaki do niego używasz regulator, śmigło i jaki pakiet?


  • 0

#44 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 570 postów
  • Age: 32
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Rafał

Napisano 13 maj 2019 - 20:09

Silnik: XPower F2919/10 F5J LIGHT

Śmigło: 11x6 Aeronaut

Kołpak: fi 32 metalowy

Regulator: Dualsky XC45 lite

Pakiet: 3s 1300mAh 45C


  • 0

#45 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 6504 postów
  • Age: 50
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 14 maj 2019 - 00:36

Nie tylko Rafał spalił Mege. Ona po prostu sama się pali jak chce się mieć coś lepiej :)
  • 0

#46 Quant

Quant
  • Modelarz
  • 196 postów
  • Age: 62
  • SkądTarnów
  • Imię:Wojtek

Napisano 14 maj 2019 - 05:33

Rafał to co napisałeś:

 

Napisano wczoraj, 21:09

Śmigło: 11x6 Aeronaut

Kołpak: fi 32 metalowy

Regulator: Dualsky XC45 lite

Pakiet: 3s 1300mAh 45C

 

 

 

odnosi się do MEGI, X-Powera czy obu siników?


  • 0

#47 Konrad_P

Konrad_P
  • Moderatorzy Forum
  • 3234 postów
  • Age: 57
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 14 maj 2019 - 06:44

To dobra wiadomość. Na jakich łopatkach i kołpaku latałeś?

 

Śmigło: 11x6 Aeronaut

Kołpak: fi 32 metalowy

Regulator: Dualsky XC45 lite

Pakiet: 3s 1300mAh 45C


  • 0

#48 Rafal B.

Rafal B.

    DLG konstruktor :)

  • Moderatorzy Forum
  • 570 postów
  • Age: 32
  • SkądBielsko-Biała
  • Imię:Rafał

Napisano 14 maj 2019 - 18:25

Edytowałem swój post o nazwę silnika, chodziło o X powera.


  • 0

#49 wojcio69

wojcio69

    wojcio69

  • Modelarz
  • 1228 postów
  • Age: 50
  • SkądŚrem
  • Imię:Wojciech

Napisano 14 maj 2019 - 20:32

Z tą megą to Wy tak na serio ;)

Mam MEGA ACn 16/30/3CE ze śmigłem 12x6,5 na kołpaku 28mm i regulator JETI SPIN 55 PRO. Trzeci sezon śmiga to, póki co, bez problemu, a silnik zazwyczaj wyrabia swoje 30s.


  • 0

#50 BRoman

BRoman
  • Modelarz
  • 1259 postów
  • Age: 63
  • SkądPrądnik
  • Imię:Roman

Napisano 15 maj 2019 - 03:41

Jako kibic obejrzałem ten model w B. Białej na zawodach. Właściciel nic nie mówił o właściwościach kewlarowej belki ogonowej. Ale zgadzam się z kolegami,że to kiepski pomysł. W ogóle dziwię się , że producent wpadł na taki pomysł-chyba nie miał do czynienia z kewlarem wcześniej.

Tego materiału nie da się przesączyć żywicą jak szkła czy węgla. Kewlar będzie tylko "oblepiony ". Do całkiem innych zastosowań służy ten materiał.

Ponadto model jak model tyle, że "dwuosobowy" patrząc na drugą "kabinkę ". Właściciel wykorzystał ten luk  do łączenia kabli ze skrzydeł z kablami do odbiornika . Tak też się da zwłaszcza, że jak powiedział kilka minut dłuższy montaż modelu niczemu nie szkodzi a raczej pomaga w kontroli czynności. Filozofia taka ma uzasadnienie .


  • 0

#51 Krzys20000

Krzys20000
  • Modelarz
  • 105 postów
  • Age: 40
  • SkądSzczecin
  • Imię:Krzyś

Napisano 15 maj 2019 - 06:27

Ja pomacałem tą konkretną belkę - taka sama guma jak moja przez wzmocnieniem - nie stresowałem właściciela. Teraz są ponoć węglowe i to ma szanse działać


  • 0

#52 Konrad_P

Konrad_P
  • Moderatorzy Forum
  • 3234 postów
  • Age: 57
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 15 maj 2019 - 08:07

... Ale zgadzam się z kolegami,że to kiepski pomysł. W ogóle dziwię się , że producent wpadł na taki pomysł-chyba nie miał do czynienia z kewlarem wcześniej.

Tego materiału nie da się przesączyć żywicą jak szkła czy węgla. Kewlar będzie tylko "oblepiony ". Do całkiem innych zastosowań służy ten materiał.

Chyba jednak się mylisz. Wczoraj byłem u innego producenta i widziałem osobiście jak stosuje kewlar na kadłub oraz na inne elementy w skrzydłach. Kewlar bez problemu się przesączał. 

Obróbka to już inna bajka. Owszem kewlar w obróbce jest wredny. Szlifowałem go wczoraj przez 2h więc mam świeże doświadczenie. :)


  • 0

#53 BRoman

BRoman
  • Modelarz
  • 1259 postów
  • Age: 63
  • SkądPrądnik
  • Imię:Roman

Napisano 15 maj 2019 - 14:06

Mówisz, że się przesączał. A jak to stwierdziłeś ? To tylko tak wygląda. Elementarne włókna są otoczone żywicą ale nie przesączone. Kewlar w tym zastosowaniu jest zwykłym nie zrozumieniem działania tego materiału. Te "ozdobne"  właściwości kewlaru są znane i właśnie w celu urozmaicenia kolorów stosowane sa takie hybrydy np . na kesony czy kabinki. Jakie rozrywanie lub przecieranie takiego elementu ??

Choć jest to nieco przesadzone z bezpieczeństwem ale AH daje pasek kewlaru właśnie w strefę (zwłaszcza dół skrzydła) rozciągania w swoich modelach i to ma sens a nie belka ogonowa. 

Właśnie dla tego jest taki podły do obróbki , że się nie przesącza i trzeba wspomagać się CA przy wykańczaniu krawędzi. Są też inne sposoby ale o tym nie teraz


  • 0

#54 Quant

Quant
  • Modelarz
  • 196 postów
  • Age: 62
  • SkądTarnów
  • Imię:Wojtek

Napisano 15 maj 2019 - 14:25

Jak rozróżnić kewlar od włókna węglowego?
  • 0

#55 Wiesiek1952

Wiesiek1952
  • Modelarz
  • 563 postów
  • Age: 66
  • SkądSzczecin
  • Imię:Wiesiek

Napisano 15 maj 2019 - 14:28

Kewlar (włókno aramidowe) jest żółty (albo żółtawy). Węgiel jest czarny jak węgiel.  :)


  • 0

#56 Konrad_P

Konrad_P
  • Moderatorzy Forum
  • 3234 postów
  • Age: 57
  • SkądWrocław
  • Imię:Konrad

Napisano 15 maj 2019 - 15:07

Roman jestem również dziś u producenta F3K i zadałem mu pytanie żeby potwierdzić lub zaprzeczyć moje spostrzeżeniami z wczoraj.
Odpowiedź była jedna, tak kewlar się przesądza ale tworzy strukturę niejednorodna w przeciwieństwie do szkła i węgla. A zastosowanie ma spore w modelarstwie. Np. Niemcy biorą kadłub tylko z kewlaru. Kewlar nie pęka jak węgiel. Moja Maxa też miała kadłub z kewlaru i sobie bardzo chwaliłem. Jak mocno walnąłem tak z 10m. Kewlar tylko się lekko zarysował. Gdyby był węgiel to pewnie by pękł.

A za chwilę wstawię Ci relacje foto z przesadzanie kewlaru :) 

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Proszę bardzo. Przesadzanie kewlaru. Ostatnie zdjęcie pokazuje chyba jasno ze się przesadził. cf19eca8d87e01be3ee583e3eda4d811.jpg16dc58619c4a555bad76e462d4ea302d.jpg85206434cec732daecf7d442a6fc8d0e.jpgd75b8bd687816448f619cfa2adc9eba5.jpg


Przesadził czytać przesączył.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka


  • 0

#57 Kamyczek_RC

Kamyczek_RC
  • Modelarz
  • 297 postów
  • Age: 46
  • SkądJelenia Góra
  • Imię:Kamil

Napisano 15 maj 2019 - 15:22

Quant Kewlar jest żółty a węgiel czarny . Poza tym węgiel  jest sztywniejszy i mniej elastyczny  . Kewlar nie nadaje się do późniejszej obróbki jak chcesz go szlifować to robią się "koty". Kadłub z kevlaru będzie bardziej odporny na uderzenia lecz dużo mniej sztywny . Przy dużych obciążeniach będzie się deformował i nie trzymał kształtu dlatego w większości kategorii podstawę stanowią komponenty węglowe . Poza tym węgiel tłumi bardzo mocno  wszelkiego rodzaju fale magnetyczne więc często modele nosek mają kewlarowy lub szklany żeby można było zainstalować wewnątrz anteny  odbiornika . Dla wożenia tyłka po niebie takiego jak w F5J w zasadzie wystarczyła by konstrukcja ze szkła , Dla uzyskania minimalnej masy stosuje się cieńszy węgiel bo można uzyskać maksymalną wytrzymałość przy minimalnej masie mniejszej niż w przypadku szkła . Dla uzyskania podobnej sztywności  również najlżejszy będzie węgiel . Kevlar jest mniej urazowy bo bardziej się odkształci zanim pęknie . O ile model lata wolno i nie wymaga dużej sztywności konstrukcji  tak jak w F5J w kadłubie lepiej powinien się sprawdzić kewlar bo kadłub będzie bardziej elastyczny i odporny na dziobanie przy lądowaniu .  W skrzydłach i statecznikach z kewlaru można zrobić jedynie zawiasy reszta powinna być możliwie sztywna i lekka żeby nie wpadać we flater więc kewlar raczej odpada , tym bardziej że nie uzyskamy z nim podobnej masy i wytrzymałości  zbliżonejdo tej którą oferuje konstrukcja węglowa .


  • 1

#58 mac

mac
  • Modelarz
  • 214 postów
  • Age: 45
  • SkądPołudniowy-Wschód
  • Imię:Maciej

Napisano 15 maj 2019 - 20:31

Można też połączyć zalety obydwu materiałów.

DSC04305.JPG


  • 0

#59 BRoman

BRoman
  • Modelarz
  • 1259 postów
  • Age: 63
  • SkądPrądnik
  • Imię:Roman

Napisano 16 maj 2019 - 07:09

 Kevlar jest mniej urazowy bo bardziej się odkształci zanim pęknie . 

 

Nie , nie pęknie;pęknie żywica a włókno pozostanie nieprzerwane

 

 Właśnie-hybryda kewlar z węglem w kadłubie łączy zalety obu materiałów.


  • 0

#60 cZyNo

cZyNo
  • Modelarz
  • 6504 postów
  • Age: 50
  • SkądWrocław
  • Imię:Jurek

Napisano 17 maj 2019 - 16:27

Czasami się przerwie ;) jak papier ;)
7ACC037A-C78A-4F91-8755-558DA52CB1AF.jpeg
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych