Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Przed zmianami wielkości powierzchni sterowych warto by najpierw zobaczyć film z pływania i reakcje modelu na wychylenia steru przy różnych prędkościach modelu i kątach wychylenia steru !

W każdym razie ja bym spróbował wydłużyć trochę te dwa boczne stery aby nie zakłócać za dużo sylwetki modelu i wtedy bym spróbował...

A faktycznie tak kiepsko zakręca na oryginalnych sterach ?

 

Schnellboot+build+start+A+006+%2528Mediu

W porównaniu do mojego jachtu żaglowego  którym pływam kiedy wiatr jest za mocny na latanie ,  to zakręty  kutra na pełnym gazie  i przy wychyleniu steru na max.30stopni,  są o promieniu tak na oko  15 do 20 metrów.

 

 

 

 

 

post-6784-0-37059900-1558464665_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

Mój kuter napędzany jest centralną śrubą  . Zewnętrzne śruby są zdejmowane do pływania .

 

 

 

 

 

 

 

post-6784-0-63182900-1558464522_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie spróbuj najpierw Lucjanie zwiększyć na orczykach wychylenie sterów do ok. 40 stopni w każdą stronę - powinno pomóc dość zdecydowanie bez zwiększania powierzchni sterów .  :)

 

 

Dzięki !  Sprawdzę na wodzie i dam znać .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK - czekamy na wyniki eksperymentów i film z pływania !!  :)

Widzę też w tle elegancki kuferek transportowy do torpedowca - wstaw fotkę jak wygląda "zapakowany' - to też ciekawe i może być pomocne dla innych kolegów !!!

Ps,

Czy ten chwyt wody chłodzącej  jest skuteczny w tym modelu ? Jest przepływ przez silnik i regler w trakcie pływania - możesz zaobserwować wylot wody ?

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu jest stary problem - jak kto woli pływać - makietowo czy manewrowo !!  B)

Ja chyba wolę jednak manewrowo - makietowo można sobie zawsze ustawić mniejsze wychylenia sterów na "dual rate" ...

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to pełen sukces ! Gratuluję fajnego modelu - pewnie budzi spore zainteresowanie wśród publiki !  :)

W razie czego w wolnej chwili zapraszamy z modelem do Bydgoszczy na najbliższe pokazy modeli pływających na Starym Kanale Bydgoskim przy ul. Kanałowej 20.06.2019 o godz.16.00 (festyn dzielnicowy Rady Osiedla Okole w Boże Ciało) B)

No i można rozważyć jeszcze taką mechanizację modelu w przyszłości... :o

 

https://www.youtube.com/watch?v=k3OFwaPbTS4

Edytowane przez kaszalu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby z założenia ścigacz miał mieć małą zwrotność, aby mógł manewrować przy dużych prędkościach. Stąd stery boczne nie są za śrubami.

 

To raczej nie jest calkiem trafna interpretacja.

 

Nie wolno zapominac, ze oryginal posiadal trzy niezalezne jednostki napedowe, a operowanie skrajnymi wydatnie zwiekszalo zdolnosc manewrowa jednostki, wiec stosowanie nadmiernie duzych powierzchni sterowych nie bylo konieczne lub nawet moglo byc kontraproduktywne ze wzgledu na zwiekszony opor przy wyzszych predkosciach.

 

Natomiast w modelu zastosowano tylko jedna, centralnie umieszczona jednostke napedowa, wiec calkowita zdolnosc manewrowa musza zapewnic jedynie stery, a ze wzgledu na ich niewielka powierzchnie nie sa do tego w stanie. Trzebaby je dosyc wyraznie powiekszyc, by zdolnosc manewrowa modelu zauwazalnie wzrosla. Ale wowczas model utraci walory redukcyjne. Szkoda psuc jego sylwetki, wiec ja bym zostawil, jak jest. A jezeli juz, zaopatrzylbym go rowniez w trzy jednostki napedowe i odpowiednio "mieszal" ich predkosci obrotowe w oprogramowaniu aparatury. Ostatecznie moznaby sprobowac z dwoma skrajnymi jednostkami napedowymi.

 

Wbrew pozorom, pod wzgledem dynamicznym oryginal nie jest zbyt "easy" do urzeczywistnienia jako model.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to faktu, ze sterownosc byla bardzo ograniczona przy predkosciach maksymalnych. Nie wplywala jednak na zmniejszenie predkosci. Stad takie rozwiazanie. 

Sam skret nawet na jednej pracujacej srubie dawal bardzo duza srednice nawrotu. Co innego manewrowosc w porcie przy przeciwnych obrotach srub skrajnych ja znacznie zwiekszal. Manewry stosunkowo dlugiej i waskiej jednostki bez steru strumieniowego nie byly efektywne. Ale nie to bylo zadaniem scigacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienia to faktu, ze sterownosc byla bardzo ograniczona przy predkosciach maksymalnych. Nie wplywala jednak na zmniejszenie predkosci. Stad takie rozwiazanie. 

Sam skret nawet na jednej pracujacej srubie dawal bardzo duza srednice nawrotu. Co innego manewrowosc w porcie przy przeciwnych obrotach srub skrajnych ja znacznie zwiekszal. Manewry stosunkowo dlugiej i waskiej jednostki bez steru strumieniowego nie byly efektywne. Ale nie to bylo zadaniem scigacza.

 

Nie zmienia faktu? A skad zaczerpnales ten "fakt"? Bo ja mam wrazenie, ze kierujesz sie jedynie domyslem, nazwyajac go faktem i tworzac w ten sposob mity. Mity greckie, a moze mity sowieckie, ale z faktami zbyt wiele wspolnego one raczej nie maja.

 

A o efekcie Lürssena juz kiedy slyszales? Chyba raczej nie, inaczej prawdopodobnie nie pisalbys tego, co wyzej napisales. Wiec poczytaj sobie tutaj:

 

https://de.wikipedia.org/wiki/L%C3%BCrssen-Effekt

 

W razie potrzeby Google Tobie przetlumaczy.

 

I zeby nie bylo - efekt Lürssena daje sie wykorzystac (choc w porownaniu z oryginalem w mnieszym stopniu) takze w modelarstwie, czego dowodem jest wiele znakomicie manewrujacych modeli tego okretu, nota bene takze budowanych na podstawie zaprezentowanego tutaj zestawu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawie jak JET widzę "Przystań" w Kochłowicach szkoda , że ajent kawiarnię odpuścił .

Dlatego Mistrzostwa śląska były na stawie Kokotek .

 

Ale 1 czerwca na Kokotku jest impreza harcerska i zapraszają modelarzy z modelami pływającymi  od godziny 12 , bo rano zawody łapaniu wszystkiego co pływa pod wodą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest tak źle z tymi zakrętami !  :rolleyes:

Model fajnie i pokazowo pływa - gratulacje !!  :)

 

 

Tez uwazam, ze calkiem dobrze plywa.

 

Cieszę się bardzo że Wam się podoba . Dzięki za gratulacje. Pozdrawiam.

Prawie jak JET widzę "Przystań" w Kochłowicach szkoda , że ajent kawiarnię odpuścił .

Dlatego Mistrzostwa śląska były na stawie Kokotek .

 

Ale 1 czerwca na Kokotku jest impreza harcerska i zapraszają modelarzy z modelami pływającymi  od godziny 12 , bo rano zawody łapaniu wszystkiego co pływa pod wodą :D

Witam !

 Bardzo fajne jest pływanie tym modelem ,  ma dobre przyśpieszenie i realistycznie wygląda na wodzie. Dzięki za zaproszenie, zobaczę jak mi się poukłada czasowo sobota .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.