Skocz do zawartości

Sopwith Camel


pilot71
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

No to ruszamy z budową, wybrałem camela bo liczę na to że będzie porównywalnie szybki z modelami innych zawodników i jednocześnie równie zwrotny co Dr 1, którym latałem wcześniej na zawodach ESA. Poza tym nie widziałem takiej maszyny na zawodach więc może będę pierwszy. Model zamówiłem w "napolskimniebie. pl"

Malowanie już wybrałem, będzie jak na zdjęciu:

 

post-6922-0-11082100-1557854560_thumb.jpg

post-6922-0-82859700-1557854574_thumb.jpg

post-6922-0-23632900-1557854628_thumb.jpg

post-6922-0-17120200-1557854637_thumb.jpg

post-6922-0-62914400-1557854645_thumb.jpg

post-6922-0-86150600-1557854654_thumb.jpg

post-6922-0-19509600-1557854663_thumb.jpg

post-6922-0-87411800-1557854671_thumb.jpg

post-6922-0-53774800-1557854684_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad modelem idą szybciej niż moja relacja ale na szybko wrzucam zdjęcia górnego płata. Okno udało się wykonać i w tym miejscu skrzydło wcale nie jest wiotkie. Wiadomo że jak ktoś dobrze trafi to posypią się wióry, ale do tego czasu będę cieszył oko.

Postanowiłem przesunąć górny płat o centymetr do przodu. Na wzmocnienie dałem dwa pręty węglowe od strony natarcia i jeden od spływ. Nie ma tam miejsca na więcej, skrzydło jest na prawdę cienkie.

post-6922-0-90141700-1558082626_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciąg dalszy, wrzucam kolejne zdjęcia. W miejscach gdzie łączy się środkowa część kadłuba z tylną wkleiłem od góry i od dołu płaskowniki węglowe dla wzmocnienia konstrukcji. Teraz mogłem przykleić grzbiet. w okolicy kabiny trzeba było wyciąć w nim klin i w ten sposób uformować, obyło się bez szlifowania i prasowania. Następnie przyszedł czas na formowanie maski i składanie sterów. Ja już w każdym modelu do WWI robię ster kierunku na zawiasach, które nie generują niepotrzebnego oporu, ponieważ kierunku używam cały czas i często wychylam go do końca. Po co serwo ma się męczyć. Ster wysokości to już klasyka, czyli klej UHU jako zawias i łącznik połówek steru w postaci...no i tu normalnie użyłbym drutu z aluminium, pewnie jakiejś 3mm, ale nie miałem więc na szybko skleiłem z węgla. Kiedyś się sprawdziło, wiadomo, że jest to mniej solidne rozwiązanie niż kawałek drutu no ale co zrobić.

W kadłub wpuściłem laminatową rurkę, będzie to kanał na przewód od regulatora obrotów, nie trzeba się później szarpać jak trzeba go wymienić. 

Kolejne prace to stójki i "laminowanie" osłony karabinów. Na kawałku papieru biurowego ułożyłem tkaninę szklaną i na raty oblewałem rzadkim klejem CA rozciągając nadmiar kleju. Nie trzeba przy tym aktywatora ale trzeba się uwijać bo klej paruje błyskawicznie. Po kilku minutach miałem osłonę wyschniętą i gotową do obróbki, więc położyłem podkład i z jego wyschnięciem poczekałem do następnego wieczora. Po wykonaniu na gotowo osłony karabinów wkleiłem pozostałe stójki. Na razie to tyle i jestem na bieżąco.

post-6922-0-87081000-1558108197_thumb.jpg

post-6922-0-83016300-1558108236_thumb.jpg

post-6922-0-75063600-1558108311_thumb.jpg

post-6922-0-59456700-1558108342_thumb.jpg

post-6922-0-93070000-1558108379_thumb.jpg

post-6922-0-07601500-1558108438_thumb.jpg

post-6922-0-06363500-1558108458_thumb.jpg

post-6922-0-44193100-1558108498_thumb.jpg

post-6922-0-26658500-1558108532_thumb.jpg

post-6922-0-05318500-1558108550_thumb.jpg

post-6922-0-33472800-1558108571_thumb.jpg

post-6922-0-06618900-1558108657_thumb.jpg

post-6922-0-77795100-1558108688_thumb.jpg

post-6922-0-87286900-1558108725_thumb.jpg

post-6922-0-17179400-1558108766_thumb.jpg

post-6922-0-12530100-1558108783_thumb.jpg

post-6922-0-28074100-1558109252_thumb.jpg

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powoli ale do przodu. Serwa q kadłubie już są, przykryłem je płytką epp na której będzie zamocowany odbiornik. Jest już przednie mocowanie kół do kadłuba w postaci sklejki1,5 mm i mosiężnej rurki (średnic nie pamiętam, ale wewnętrzna to chyba 1mm). Stójki schną pomalowane bejcą.

post-6922-0-47498900-1558464677_thumb.jpg

post-6922-0-07686100-1558464796_thumb.jpg

post-6922-0-98982700-1558464889_thumb.jpg

post-6922-0-27752500-1558465007_thumb.jpg

post-6922-0-57297700-1558465102_thumb.jpg

post-6922-0-37646800-1558465190_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace przy modelu stanęły ponieważ muszę się naprawić na następne zawody. Jedynka tak dostała po tyłku, że bez łatania i malowania się nie obyło. Postanowiłem również wymienić lotnika, "regina" dwuwarstwowa ma wiele zastosowań :)

post-6922-0-26811600-1559195066_thumb.jpg

post-6922-0-11873000-1559195178_thumb.jpg

post-6922-0-27043100-1559195274_thumb.jpg

post-6922-0-88805500-1559195555_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

wracam do modelu, jest trochę czasu więc szkoda go marnować. Zabrałem się za skrzydła, wyciąłem i wkleiłem na UHU POR lotki. Dałem im wzmocnienie w postaci płaskownika węglowego 3/0,3mm. Wydaje mi się, że to dobre rozwiązanie biorąc pod uwagę grubość profilu i to, że dźwignia lotki musi być obsadzona w czymś solidniejszym niż bloczek EPP o grubości 6 mm bo tyle tam mniej więcej jest. Dolny płat otrzymał serwa oraz okablowanie i niewielki wznios jak pierwowzór. Otwory na serwa wypaliłem lutownicą. Dodatkowo dostał również 4 pręty węglowe 1,2 mm jako dźwigary. Na górnym płacie są tylko 3. Doszła wręga silnika ze sklejki 2 mm. Wszystko (poza zawiasem lotek) wklejałem na klej CA i to już jest chyba dobry moment na malowanie.

post-6922-0-54775200-1562701467_thumb.jpg

post-6922-0-13779100-1562701489_thumb.jpg

post-6922-0-29422400-1562701510_thumb.jpg

post-6922-0-36974400-1562701622_thumb.jpg

post-6922-0-45528100-1562701638_thumb.jpg

post-6922-0-30370100-1562701686_thumb.jpg

post-6922-0-99289800-1562701714_thumb.jpg

post-6922-0-99851600-1562701744_thumb.jpg

post-6922-0-30306200-1562701765_thumb.jpg

post-6922-0-17550500-1562701783_thumb.jpg

post-6922-0-80949100-1562701846_thumb.jpg

post-6922-0-17184900-1562701867_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.