Skocz do zawartości

Arsenal Delanne 10 - czyli zderzenie P11-tki z ...Łosiem? :)


marek rokowski
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Ja bym zrobił jak jeta, przynajmniej w fazie testów. Lotki na przednim płacie a na tylnym lotki z wysokością.

wyobrażam sobie, że tylny płat może ograniczać ruch w osi podłużnej i przydałoby się małe wsparcie lotek na nim.

Spodziewam się tez sporej czułości na wychylenia steru wysokości jak zrobisz go po całej długości statecznika. Może jakby zrobić takie polówki na końcówkach to byłoby lepiej. Tak gdybam.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zastanawiam sie jaka opce sterowania wybrac

1. mozna klasycznie

2. możan potraktowac jak delte

3. zastanawiam sie nad eksperymentem zeby sterowac tylko lotkami na przednim płacie...

 

:)

 

Wtrącę swoje trzy grosze.

Jak sterować, zależy dość mocno od tego jak są zaklinowane skrzydła.

Tandem (dobrze zaprojektowany) od układu kaczka, różni się między innymi tym, że na skrzydle tylnym nie powinno być zmniejszenia kąta natarcia profili za skrzydłem przednim. (głowa myszki miki) - jak poniżej

post-21299-0-18950200-1558860514_thumb.png

To klasyczna kaczka.

 

 

Sterowanie i zastosowanie powierzchni sterujących tylko na skrzydle tylnym i na całej jej rozpiętości, może być zgubne, jak to było zgubne dla Ligeti Stratos - raport z badania katastrofy w załączeniu.

aair198701462.pdf

 

Wszystko zależy od kątów zaklinowania skrzydeł i profili.

Założenie świni siodła, jak w przypadku kaczki dwupłata (wychylenie lotek w górę), tu nie zadziała.

Jest jakiś procent szansy (jeśli macie szczęście), że model poleci i będzie sterowny. Jeśli tak, to grajce w totka.

 

EDIT: Dodam jeszcze, że tandemy są mega czułe na zmiany kątów zaklinowania, nawet dziesiętne części mają duży wpływ na zmianę charakterystyk. No chyba, że zastosujecie profile KFm, to wówczas nie aż tak.

Ja bym zrobił jak jeta, przynajmniej w fazie testów. Lotki na przednim płacie a na tylnym lotki z wysokością.

wyobrażam sobie, że tylny płat może ograniczać ruch w osi podłużnej i przydałoby się małe wsparcie lotek na nim.

Spodziewam się tez sporej czułości na wychylenia steru wysokości jak zrobisz go po całej długości statecznika. Może jakby zrobić takie polówki na końcówkach to byłoby lepiej. Tak gdybam.

Świetna intuicja Robert, ale ster głębokości nie na końcówkach, a przy nasadzie.

lotki z wysokością mogą uratować model w zakręcie przy przeciągnięciu płata przedniego. Ale na pewno nie na całej długości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtrącę swoje trzy grosze.

Jak sterować, zależy dość mocno od tego jak są zaklinowane skrzydła.

Tandem (dobrze zaprojektowany) od układu kaczka, różni się między innymi tym, że na skrzydle tylnym nie powinno być zmniejszenia kąta natarcia profili za skrzydłem przednim. (głowa myszki miki) - jak poniżej

Zrzut ekranu 2019-05-26 o 10.47.14.png

To klasyczna kaczka.

 

 

Sterowanie i zastosowanie powierzchni sterujących tylko na skrzydle tylnym i na całej jej rozpiętości, może być zgubne, jak to było zgubne dla Ligeti Stratos - raport z badania katastrofy w załączeniu.

aair198701462.pdf

 

Wszystko zależy od kątów zaklinowania skrzydeł i profili.

Założenie świni siodła, jak w przypadku kaczki dwupłata (wychylenie lotek w górę), tu nie zadziała.

Jest jakiś procent szansy (jeśli macie szczęście), że model poleci i będzie sterowny. Jeśli tak, to grajce w totka.

 

EDIT: Dodam jeszcze, że tandemy są mega czułe na zmiany kątów zaklinowania, nawet dziesiętne części mają duży wpływ na zmianę charakterystyk. No chyba, że zastosujecie profile KFm, to wówczas nie aż tak.

 

Świetna intuicja Robert, ale ster głębokości nie na końcówkach, a przy nasadzie.

lotki z wysokością mogą uratować model w zakręcie przy przeciągnięciu płata przedniego. Ale na pewno nie na całej długości.

A może tak jak Quickie Rutana? Tylko ze tam przedni płat był niżej od tylnego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może tak jak Quickie Rutana? Tylko ze tam przedni płat był niżej od tylnego.

Ster głębokości na przednim skrzydle, a lotki na tylnym?

Jeśli tak, to jest warunek.

Musicie sprawdzić gdzie jest SC, i czy ster głębokości na przednim skrzydle będzie skuteczny i w którą stronę wychylenia.

Mnie cgCALC wyznaczył tak SC dla Lysander experimental;

post-21299-0-68910400-1558880192_thumb.png

 

A tak wygląda to w Quickie:

post-21299-0-97607900-1558880228_thumb.png

 

 

Lotki na skrzydle tylnym u nasady, to skrzydło bez zwichrzenia, aby były skuteczne, zawłaszcza na małych prędkościach w zakrętach.

 

post-21299-0-03210700-1558880316_thumb.png

Wykresy dla Quickie.

Tylne skrzydło bez zwichrzenia, przednie ma zwichrzenie i to duże, ze względu na zastosowany profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woow..

Jarku czytam oba wątki i jestem pod wrażeniem

 

chyba muszę uderzyć do Ciebie na priv -ale to w temacie duuużo większej skali ;)

 

co do Arsenala:

szkoda że oba profile no name bo anwet nie ma jak sprawdzić teorii -ot taka konstrukcja dla zabawy :)

w każdym arzei przód -to moj profil z ESA a tył symetryk :)

powierzchnei sterujące-po całości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

co do Arsenala:

szkoda że oba profile no name bo anwet nie ma jak sprawdzić teorii -ot taka konstrukcja dla zabawy :)

w każdym arzei przód -to moj profil z ESA a tył symetryk :)

powierzchnei sterujące-po całości

Co do tego, nie znam Twojego profilu ESA, ale wyznacz SC przy pomocy cg CALC

przednie skrzydło na +4 stopnie (pewnie za dużo, ale), tylne na 0

 

EDIT - jeśli ten Twój profil ma coś wspólnego z NACA 24XX, to kąty zaklinowania: przednie skrzydło na +2 stopnie, tylne na 0 (tylne w żadnym wypadku na minus!)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ster głębokości na przednim skrzydle, a lotki na tylnym?

Jeśli tak, to jest warunek.

Musicie sprawdzić gdzie jest SC, i czy ster głębokości na przednim skrzydle będzie skuteczny i w którą stronę wychylenia.

Mnie cgCALC wyznaczył tak SC dla Lysander experimental;

attachicon.gifZrzut ekranu 2019-05-26 o 16.11.00.png

 

A tak wygląda to w Quickie:

attachicon.gifZrzut ekranu 2019-05-26 o 16.14.02.png

 

 

Lotki na skrzydle tylnym u nasady, to skrzydło bez zwichrzenia, aby były skuteczne, zawłaszcza na małych prędkościach w zakrętach.

 

attachicon.gifZrzut ekranu 2019-05-26 o 16.07.02.png

Wykresy dla Quickie.

Tylne skrzydło bez zwichrzenia, przednie ma zwichrzenie i to duże, ze względu na zastosowany profil.

ten Sc DLA Lysander experymental to jest to :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam! Podobny projekt także chodził mi po głowie. Pozwolę się na chwilę przyłączyć do tego wątku. Marek wybrał dość spektakularnie wyglądający samolot. Fajnie wygląda ale budowa.....dla mnie niepotrzebnie skomplikowana. Natknąłem się na inne konstrukcje, które wydają się prostsze. Dwa samoloty: miles m.35 libellula i Gruszin Sz-Tandem. Szczególnie wersja rosyjska wydaje mi się odpowiednia do mojego projektu. Nie chodzi mi o odzwierciedlenie oryginału, lecz wypróbowanie mechaniki lotu w tandemie, a ponieważ  to nadal kombat, weźmy coś co łatwo zmajstrować i rokuje na dobre osiągi. Może ktoś ma lepsze propozycje? Napiszcie co o tym myślicie? Pozdrawiam

post-18437-0-42831800-1570778567.jpg

post-18437-0-53664700-1570778631.jpg

post-18437-0-00262400-1570778718.gif

post-18437-0-19993700-1570778801.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.