Miałczek Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Witam mam pytanie odnośnie silnika dle-55-jaką mieszankę stosujecie do tego silnika 1/30 czy 1/40 lub 1/50 która z nich jest idealna do niego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kkdarch Opublikowano 26 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 26 Maja 2019 Ja używam 1:40 i ma się dobrze???? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Producent zaleca w instrukcji 30:1 i tego bym sie trzymal, bez zadnych kombinacji.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 W ob. tygodniu docierałem DLE 20 RA. Przygotowałem mieszankę tradycyjnie z olejem Sthil Ultra 1:30 w ilości 3l. Muszę powiedzieć że pluje olejem bardzo mocno. Nawet w tłumiku widać olej. Po 1h na "hamowni" przekładałem silnik do modelu i po odkręceniu tłumika widać było przez okno wylotowe że części były bardzo dobrze smarowane bo jeszcze olej wyciekał. Po przepaleniu tych trzech litrów przygotuję mieszankę 1:35 a potem zobaczę czy można robić mieszankę 1:40. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałczek Opublikowano 27 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Kurcze ja te używam 1/30 ale zastanawiam sie na 1/40 wiem ze 1/30 zalecane jest w instrukcji ale pytam sie was jakie wy stosujecie mieszanki bo 1/30 wydaje sie duzo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Prauss Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Po co poprawiać fabrykę? Czy motor ma służyć do wyczynu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ahaweto Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Ale z mojego DLE 20 RA podczas pracy na mieszance 1:30 olej się leje z tłumika. Na dotarciu to rozumiem ale później w modelu będzie to kłopotliwe. Może to zależy od marki oleju ? Mój RCGF 10 chodzi na mieszance 1:40 i jest OK. OS GGT 10 chodzi na mieszance 1:50 i też jest OK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Chuck Yeager Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Kwestia dobrze przemyślanego przedłużenia wylotu z tłumika. Moje Saito 3 cylindry ma mieszankę 1:16,6 (producent zaleca 1:15-1:20) a model ma po całym dniu lotów ledwie kilkanaście czarnych kropeczek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 3 lata bezproblemowego użytkowania DLE 55 - "setka" oleju Castrola 2T na 5 litrów benzyny 95 . Niewiele śladów oleju, zero regulacji gaźnika przez ten okres ! Tylko po dotarciu pierwsze/ostateczne ustawienie na jakimś przenośnym analizatorze spalin przyniesionym przez kolegę z pracy . p.s Tomek co to masz za Yaczka ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radziu45 Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Ja mam DLE 20 stosuję 1:35 i jest ok , troszkę pluje z wydechu ale jest do przyjęcia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 27 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Ja leje setkę oleju zielonego Stihl na 4 litry benzyny , silnik do dzis wypalił jakieś 20L benzyny i ma się bardzo dobrze, niestety po 2-3 wypalonych zbiornikach paliwa model jest trochę brudny i trzeba model trochę przetrzeć , tyle że mam silnik chiński RCGF 55. Natomiast do pierwszego uruchomienia silnika rcgf 55 użyłem mieszanki setka oleju na 3,5L benzyny , paliwa rozrobiłem za dużo więc uzywałem tego paliwa w modelu z silnikiem prawdziwym Rcgf 32ccm i ten silnik nie pluł olejem , w ogóle ten silnik był czyściutki , w sezonie wypalam około 15L benzyny i przez cały sezon nigdy nie umyłem modelu nawet jeden raz , nie było takiej potrzeby , w tłumiku nie było grama oleju była tylko sucha sadza, no a w silniku rcgf 55 w tłumiku nie ma sadzy tylko jest oliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałczek Opublikowano 27 Maja 2019 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2019 Yak 54 Pilot 2,2 roz latam spokojnie bez żadnych zawisów Chyba zostane przy tym 1/30 tak jak w instrukcji. Dziekuję wszystkim za opinie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shock Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 A że Yaczek z Pilota to wiem. Bardziej chodziło mi o fakt czy czasem nie nabyty ostatnio z allegro z silnikiem DLE 55 .... ? Bo jak tak, to były mój . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Nie bardzo potrafie zrozumiec ciagle powracajace awersje odnosnie stosowania ilosci oleju zalecanych przez producentow silnikow. Przy wchodzacych tutaj (silniki benzynowe) w gre proporcjach mieszanki trzeba sobie zdac sprawe z faktycznej ilosci znajdujacego sie w niej oleju. Dla 1:30 wynosi ona okolo 3,3%, dla 1:40 sa to 2,5%. Roznica w stosunku do ilosci benzyny siega 0,8% lub wyrazona liczba dziesietna 0,008 (osiem tysiecznych). Jesli wiec silnik "fajda" przy stosowaniu mieszanki 30:1, nie bedzie znaczaco mniej "fajdal" przy stosowaniu mieszanki 40:1. Przyczyny "fajdania" szukalbym raczej w konstrukcji badz regulacji silnika. A ze odpowiednia ilosc oleju konieczna jest nie tylko do smarowania, lecz takze do chlodzenia silnika, powinno chyba byc jasne. Bezpodstawna redukcja ilosci oleju w paliwie prowadzi zwykle do pogorszenia warunkow pracy silnika i jego przyspieszonego zuzycia, ktore to nie jest zauwazalne natychmiast, ale postepuje z biegiem czasu. Takze porownywanie zapotrzebowania na olej silnikow roznych producentow, o mniej lub bardziej rozniacych sie konstrukcjach to tak, jak porownywanie gruszek z jablkami. Zarowno model, jak silnik z tlumikiem trzeba regularnie czyscic i koniec! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motfil Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 A ze odpowiednia ilosc oleju konieczna jest nie tylko do smarowania, lecz takze do chlodzenia silnika, Wydaje mi się że to bardziej benzyna studzi silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 No, to zeby w przyszlosci za bardzo sie nie wydawalo, zamieszczam wycinki ze stron firm Total i Liqui Moly. Odnosi sie to zarowno do silnikow cztero- jak dwusuwowych. Na koniec jeszcze wycinek ze strony "Twoj dom" na temat zadan olejow do dwusuwowych silnikow kosiarek. Jedynie przyklady, ale wszedzie to samo. Wystarczy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
enter1978 Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Moje odczucia sa takie że dwa silniki o których pisałem wyżej mimo tego samego paliwa i takiej samej ilości oleju w paliwie pracowały inaczej. To znaczy pracowały tak samo ale jeden brudził model a drugi był czysty. Ten co był czysty miał bardzo ciężko niezbyt sobie radził z modelem i przeważnie pracował pełnym ogniem a i tak był niedostatek mocy. Ten który mi zawsze wysmarował model oliwą miał lekko , ma potężny zapas mocy przez co napędzanie modelu nie nazwał bym pracą tylko pyrkaniem. W sumie moje prywatne zdanie jest takie że na trwałość silnika nie wpłynie stosunek oleju w paliwe tylko wyważenie i równowaga. Nawet najlepszy olej w najlepszych proporcjach nie uratuje silnika z niewyważonym śmigłem , bicie śmigła szybko zniszczy każdy silnik i żadna oliwa mu nie pomoże. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mr.jaro Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 A co ja wczesniej na temat porownywania dwoch roznych silnikow oraz ich regulacji napisalem? Za duzo kombinujecie z tym olejem (oliwa to zdaje sie jedynie z oliwek moze byc, ale do smarowania silnikow modelarskich raczej malo sie nadaje). Mieszajcie zgodnie z zaleceniem producenta i koniec. Jak silnik dziala bez zarzutu i troche wiecej brudzi, trzeba go po prostu czesciej czyscic i po sprawie. Ale jaki zwiazek ze smarowaniem silnika mialoby miec zle wywazone smiglo, tego juz zrozumiec nie potrafie. Niby jestesmy na forum o podlozu technicznym, a tu takie cuda... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mac Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Skoro już mowa o odpowiednim smarowaniu i oleju to mam pytanie-jaki jest maksymalny okres przydatności mieszanki benzyna-olej? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stan_m Opublikowano 28 Maja 2019 Udostępnij Opublikowano 28 Maja 2019 Skoro już mowa o odpowiednim smarowaniu i oleju to mam pytanie-jaki jest maksymalny okres przydatności mieszanki benzyna-olej? Ja mieszam benzynę z olejem bezpośrednio przed wyjazdem na lotnisko i tylko w takiej ilości jakie jest dzienne zapotrzebowanie bowiem: - benzyna ze stacji zawiera etanol (max 5% wg PN), który powoduje rozkład smarujących składników oleju - etanol jest higroskopijny czyli wchłania wodę co zdecydowanie wpływa na korozję części silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi