Skocz do zawartości

Mycie elementów silnika


M.Ch.
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hmm, chcialoby sie zapytac, po jakie licho wynaleziono oleje syntetyczne...

ANO PO TO BY NIE TRACIŁY WŁASCIWOŚCI SMARNYCH  w wysokich temperaturach.

Owe 90 st podane w dyskusji to jakaś palcówka ,literówka powielana po raz kolejny. Rzepakowy jest niewiele gorszy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oleju rycynowym latałem ponad 20 lat temu... na oleju mineralnym jeździłem autem ponad 20 lat temu... Do silnika SAITO 4T nigdy nie zaleję paliwa z rycyną, jak i do auta z 2010 roku oleju 15w40...

P.S.

artykuł jest napisany w 1999r....


P.S.

Może nie znam się na modelarstwie, może nie znam się na olejach (od 22 lat pracuję w sklepie motoryzacyjnym), było zadane pytanie czym wymyć tłumik... niektórzy przytaczają karty charakterystyki olejów... temperatury zapłonu.... o co chodzi? nie umiemy odpowiedzieć na normalne pytanie? sorki odpadam z tematu....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wyczyszczenie tłumika czy rury rezonansowej to środek do czyszczenia piekarników  w aerozolu z Lidla jest bardzo dobry.

Tłumikowi jest wszystko jedno czy będzie matowy czy nie. Sposób prosty i skuteczny

Tym sposobem można też umyć tłumik od wewnątrz.

 

Karteru tym środkiem myć NIE WOLNO. Bo faktycznie powierzchnia robi się matowa i ciemnieje.

Jedynie co można myć tym środkiem to góra karteru silnika wodnego pod płaszczem wodnym.

I tu ten środek jest w miarę dobry.

 

Można też zanurzyć górę karteru w garnku z woda z odkamieniaczem  do czajników i wygotować. Skutecznie usuniemy cały nagromadzony "kamień". Ten nalot należy choć raz na sezon usuwać. W krańcowym przypadku te naleciałości mogą nam całkowicie zatkać chłodzenie silnika i nieszczęście gotowe.

 

Bo pod płaszczem wodnym silnika zachodzą podobne reakcje jak w czajniku podczas gotowania wody.

To się tyczy tylko i wyłącznie silników "wodnych" i zanurzamy tylko górę karteru . Reszta MUSI pozostać sucha bo także trochę zmatowieje.

 

A najlepiej nie doprowadzać silnika do takiego stanu, żeby trzeba go było myć z nalotów brudu wszelkiego rodzaju.

Wystarczy normalna konserwacja i motor zawsze będzie czysty.

A.C.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli chodzi o wyczyszczenie tłumika czy rury rezonansowej to środek do czyszczenia piekarników  w aerozolu z Lidla jest bardzo dobry.

Tłumikowi jest wszystko jedno czy będzie matowy czy nie. Sposób prosty i skuteczny

Tym sposobem można też umyć tłumik od wewnątrz.

 

Karteru tym środkiem myć NIE WOLNO. Bo faktycznie powierzchnia robi się matowa i ciemnieje.

Jedynie co można myć tym środkiem to góra karteru silnika wodnego pod płaszczem wodnym.

I tu ten środek jest w miarę dobry.

 

Można też zanurzyć górę karteru w garnku z woda z odkamieniaczem  do czajników i wygotować. Skutecznie usuniemy cały nagromadzony "kamień". Ten nalot należy choć raz na sezon usuwać. W krańcowym przypadku te naleciałości mogą nam całkowicie zatkać chłodzenie silnika i nieszczęście gotowe.

 

Bo pod płaszczem wodnym silnika zachodzą podobne reakcje jak w czajniku podczas gotowania wody.

To się tyczy tylko i wyłącznie silników "wodnych" i zanurzamy tylko górę karteru . Reszta MUSI pozostać sucha bo także trochę zmatowieje.

 

A najlepiej nie doprowadzać silnika do takiego stanu, żeby trzeba go było myć z nalotów brudu wszelkiego rodzaju.

Wystarczy normalna konserwacja i motor zawsze będzie czysty.

A.C.

O, i to jest odpowiedź !!! na zadane pytanie, to się ceni, "+" ode mnie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na oleju rycynowym latałem ponad 20 lat temu... na oleju mineralnym jeździłem autem ponad 20 lat temu... Do silnika SAITO 4T nigdy nie zaleję paliwa z rycyną, jak i do auta z 2010 roku oleju 15w40...

P.S.

artykuł jest napisany w 1999r....

P.S.

Może nie znam się na modelarstwie, może nie znam się na olejach (od 22 lat pracuję w sklepie motoryzacyjnym), było zadane pytanie czym wymyć tłumik... niektórzy przytaczają karty charakterystyki olejów... temperatury zapłonu.... o co chodzi? nie umiemy odpowiedzieć na normalne pytanie? sorki odpadam z tematu....

 

 

 

.... ja już odpadłem...odpowiedziałem na  temat  " MYCIE ELEMENTÓW SILNIKA " a zaczyna się nic nie wnosząca  co do mycia dyskusja na temat " MOJE żelazko prasuje płasko"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.