Skocz do zawartości

Diamant - naprawa i renowacja


art_c
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Zgoda na 100%. W akrobacji stosuje się czasem jeszcze zasadę, że oprócz tego co napisałeś, na górze są kontrastowe pasy wzdłuż, na dole w poprzek skrzydeł. Ja myślę o zestawie kolorystycznym "retro": żółty od góry, czerwony od dołu z dodatkowymi pasami kontrastowymi i czerwony kadłub z żółtą kabinką i sterem kierunku, czyli wariant 1, na górze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace przy skrzydłach zbliżają się do końca. Pozostała wymiana nakładek na żebra, punktowe szpachlowanie wgnieceń i finalne szlifowanie. 

Przy kadłubie na początek usunięcie lakieru i ocena tego co się wyłoniło.

post-7054-0-12529800-1561452166_thumb.jpg

post-7054-0-86577100-1561452175_thumb.jpg

post-7054-0-27719200-1561452197_thumb.jpg

post-7054-0-50060100-1561452203_thumb.jpg

post-7054-0-81767000-1561452211_thumb.jpg

post-7054-0-03671600-1561452218_thumb.jpg

post-7054-0-49152400-1561452226_thumb.jpg

post-7054-0-32315800-1561452234_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Początkowo pomyślałem, tak samo jak Ty napisałeś. Przerobiony kąt zaklinowania płata "na oko" wygląda na zbyt duży, ale porównałem zdjęcie kadłuba z rysunkiem i okazało się, że kąt zaklinowania płata wg projektu wynosi ca. +2 stopnie, a w modelu żebra ustalające kąt zaklinowania zamocowano pierwotnie na 0,00, po czym je przestawiono na ca. +2. Niestety ta przeróbka to fuszerka i nie wygląda to elegancko. Pomyślałem, by na razie zostawić to jak jest i wyremontować w kadłubie wszystko inne poza tym, po czym - bez malowania - oblatać i ocenić jak to działa. Co o tym myślisz?

post-7054-0-49657100-1561476847_thumb.jpg

post-7054-0-44810300-1561477138_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli za oś kadłuba przyjmiemy tą niebieską linię na rysunku, to na zdjęciu przechodzi ona trochę niżej, więc może nie byłoby aż tak dużej rozbieżności. Ale najlepiej rzeczywiście będzie chyba oblatać, a potem ewentualnie korygować. Najbardziej cierpi na tym estetyka tak pięknego modelu, bo w lataniu dużego wpływu ta nierówność pewnie mieć nie będzie, z drugiej strony przeróbka laminatowego kadłuba będzie pewnie trochę pracochłonna. Tu już musisz sam podjąć decyzję. Ja mam model całolaminatowy w którym też coś zostało chyba niedopatrzone w produkcji i jeden ze spływów profilu przykadłubowego jest ok 3mm niżej od drugiego ale latam z tym,tyle że nie jest to aż tak widoczne jak u Ciebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Skrzydła gotowe do pokrywania:)

Aktualnie waga lewego: 256 g / przed renowacją, bez pokrycia było 266 g

i odpowiednio prawego: 258 g / 266 g. 

Ciekawe co je odchudziło o 18 g? Zmycie acetonem resztek lakieru, zeszlifowanie i pocienienie lipowych końcówek, przeszlifowanie całości ?

post-7054-0-37515100-1563178418_thumb.jpg

post-7054-0-07463800-1563178425_thumb.jpg

post-7054-0-41601800-1563178431_thumb.jpg

post-7054-0-31896300-1563178444_thumb.jpg

post-7054-0-01888800-1563178451_thumb.jpg

post-7054-0-32511800-1563178465_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas uporządkować łataninę mocowania skrzydeł w kadłubie. Początkowo chciałem to zostawić, potem myślałem by to odciąć i zrobić od nowa, ale to oznaczałoby ustawianie od nowa geometrii i niwelację, która przecież jest dobra, więc po namyśle zdecydowałem, że wykonam jedynie korektę geometrii istniejących żeberek i oprofilowań przykadłubowych.

post-7054-0-22432400-1563355223_thumb.jpg

post-7054-0-32929500-1563355231_thumb.jpg

post-7054-0-46115700-1563355239_thumb.jpg

post-7054-0-29196600-1563355249_thumb.jpg

post-7054-0-95123700-1563355256_thumb.jpg

post-7054-0-30241000-1563355264_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kamil za uwagę i przypomnienie, bo stateczniki są tu rzeczywiście ciężkie - tkanina szklana na rdzeniach ze styropianu . Jeśli uda mi się to oszlifować i odzyskać rdzenie to je wykorzystam, poprawię mocowanie i pokryję balsą 0,6. Jeśli nie, to zrobię nowe, zgodnie z projektem. Tymczasem nie mam chwilowo nowych zdjęć Diamanta z powodu szybkiej akcji z innej dziedziny: pozornie niewinna usterka i prosta naprawa wymiany simmeringów na wale pompy wody skończyła się rozbiórką silnika w pył i wymianą łożysk wału.

post-7054-0-03874900-1563868616_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Nie robię płaskiej płytki - wypiłuję to ładnie na cienki, symetryczny profil. Zgodnie z Twoją sugestią zrobię stateczniki lżejsze niż oryginalne. Oryginalnie, wg rysunku stateczniki poziome były lekko wyprofilowane z pełnej balsy gr. 5 mm ze wzmocnioną krawędzią natarcia z listewki świerkowej 3x2 i miały charakterystyczny skos do tyłu. Natomiast w moim egzemplarzu ktoś zrobił to inaczej: bez skosu, z grubszym, symetrycznym profilem - tak jak piszesz - rdzenie ze styropianu i krawędzie z balsy, oklejone papierem i pomalowane - i wyszły ciężkie, ważyły 70 g.  

01.jpg

02.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.