Skocz do zawartości

Opinia o silniku SAITO FA-182TD


jetfan
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Szanowni,

 

Poszukuję osobistych doświadczeń nt silnika: SAITO FA-182TD (boxer). Generalnie wygląda pięknie ale... gdzieś znalazłem info iż nie sposób go poprawnie wyregulować (dwa gaźniki), ponadto po historiach z pękaniem cylindrów w wersji gwiaździstej mam wątpliwości czy ten model jest od tej wady wolny.

 

Jeśli posiadacie własne opinie poparte doświadczeniem w realu to bardzo proszę o info, może być na prv.

 

Pozdrawiam,

Z

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam kolegę miałem okazję regulować ten silnik i oczywiście latać nim w modelu CM-PRO. Na załączonym filmie jeszcze ze starym śmigłem Biela 16X8. Po zmianie na Master Clasic 16X8 model jeszcze lepiej się sprawował podczas lotów. Dźwięk jego pracy to balsam dla uszu, ale żeby go wyregulować poprawnie musiałem wykręcać świecę z drugiego cylindra i regulować pojedyńczo cylindry. niestety brak możliwości synchronizacji gaźników jak motocyklach. W cylindrach są wkręcone po dwie świece dzięki czemu znacznie poprawia to pewność pracy obu cylindrów.  Tu film z lotu i pracy tego silnika

 

Prawdziwym strzałem w dziesiątkę okazało się zainstalowanie tego silnika w modelu Piper Cub  o rozpiętości 2680 mm i śmigło 16X8 K Series. Nawet pływaki nie spowodowały istotnego pogorszenia jakości latania. Silnik moim zdaniem zdecydowanie do makiety o niewielkim obciążeniu powierzchni nośnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.01.2021 o 08:46, mario17701 napisał:

Witam kolegę miałem okazję regulować ten silnik i oczywiście latać nim w modelu CM-PRO. Na załączonym filmie jeszcze ze starym śmigłem Biela 16X8. Po zmianie na Master Clasic 16X8 model jeszcze lepiej się sprawował podczas lotów. Dźwięk jego pracy to balsam dla uszu, ale żeby go wyregulować poprawnie musiałem wykręcać świecę z drugiego cylindra i regulować pojedyńczo cylindry. niestety brak możliwości synchronizacji gaźników jak motocyklach. W cylindrach są wkręcone po dwie świece dzięki czemu znacznie poprawia to pewność pracy obu cylindrów.  Tu film z lotu i pracy tego silnika

 

Prawdziwym strzałem w dziesiątkę okazało się zainstalowanie tego silnika w modelu Piper Cub  o rozpiętości 2680 mm i śmigło 16X8 K Series. Nawet pływaki nie spowodowały istotnego pogorszenia jakości latania. Silnik moim zdaniem zdecydowanie do makiety o niewielkim obciążeniu powierzchni nośnej.

 

Nie dawno kupiłem ten silnik od kolegi, któremu służył w Seafury i montuję go do P-11c. Mój silnik jako że latał jest już dotarty i wyregulowany. Jak  w  twoim egzemplarzu wygląda kwestia zużycia paliwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku AT-6 konieczne było latanie na minimum połowie gazu a najlepiej tak na 80 procent zakresu obrotów.Po zainstalowaniu silnika w Piper Cub 1/4 okazało się, że do poziomego spokojnego lotu wystarczy 1/3 gazu. Spalanie wówczas wynosiło około 300 ml w pierwszym modelu i 200ml w drugim na dziesięć minut lotu. Bardzo ważnym jest aby nie dopuścić  do pracy któregoś z cylindrów na zbyt ubogiej mieszance, w moim przypadku doprowadziło to do spalania stukowego w jednym cylindrze i w konsekwencji wyrwania gwintu jednej ze świec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.