Skocz do zawartości

Napęd do SkySurfera 1400


awiator98
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Od paru lat jest posiadaczem Skysurfera, którym latałem jakieś 2 lata temu ostatnio, model latał całkiem przyzwoicie, niestety po czasie nie jestem w stanie go wyregulować.
Obecnie zamontowany jest dzwonek Emaxa przed wręgą z śmiegłem 7x4 z ciężkim reglem helikopterowym.
Model zamiast stromo się wznosić leci prawie płasko na max obrotach, wykłon jest ustawiony o 1,5mm w dół i nadal model jest nielotem :/
Wyważenie jest w miarę OK, nieznacznie ciężki na dziób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro śmigło dobrze zamontowane to może ten silnik jest za słaby do tego modelu? Czy wcześniej latał na tym samym silniku?

Nie masz ustawionego ograniczonego zakresu pracy silnika na aparaturze?

Na pierwszy rzut oka po prostu za słaby napęd.. Wykłon/skłon/wznios silnika nie mają nic do rzeczy. Model wyrzucony płasko pod wiatr bez silnika szybuje czy pikuje do ziemi? Jeśli szybuje, to żaden z niego nielot :D tylko potrzebuje więcej mocy..

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyważenie jest w miarę OK, nieznacznie ciężki na dziób

Najprościej to ustawiłbym sc dokładnie w 1/3 albo tak jak jest w instrukcji, bo jak piszesz słabo szybuje. Trochę ciężki na łeb może robić różnicę - kwestia co kryje się pod nieznacznie  ;). To nie jest normalna sytuacja, że samolot na maksymalnej przepustnicy się nie wznosi, no chyba że ma ster wysokości wychylony na minus.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słabo szybuje, silnik ma 270W, śmigło jest większe, niż zaleca producent, a pomimo tego jest lipa :/ 

może to większe śmigło dusi silnik, po locie nie jest zbyt gorący?

Powinno być "śmigło większe i jest lipa" a nie "pomimo większego śmigła jest lipa"...

Jeśli silnik ma rzeczywiście 270W to powinno z zapasem wystarczać na skysurfera..

Jeśli silnik nie jest parzący po locie z całkiem otwartą przepustnicą i za dużym śmigłem to chyba pakiet jest zajechany (ma dużą rezystencję wewnętrzną) i nie daje dość prądu.. Jeśli masz czym zmierzyć, sprawdź na stole jaki jest spadek napięcia na świeżo naładowanym akumulatorze przy pełnym gazie..

 

Sprawa szybowania jest kluczowa i trzeba prawidłowo wyważyć model by ładnie szybował przed uruchomieniem silnika..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W końcu autor mógłby podać model silnika.

2. Model regulatora.

3. Jaki konkretnie pakiet.

4. Jak była przeprowadzona regulacja zakresu gazu.

5. Regulator helikopterowy może pomału zwiększać obroty zamiast reagować 1:1 na przepustnicę. Szczególnie do momentu pierwszego dania gazu na full i osiągnięcia (pomału!) max obrotów. Kolega tak miał i zmienił regulator bo nie wytrzymał nerwowo.

6. Pomiar spadku napięcia pakietu po załączeniu silnika zaraz po pełnym ladowaniu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.