Skocz do zawartości

F5J Jantar Magic czyli zupełnie nowy Jantar


Wiesiek1952
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Pilot to wychamowuje bo cham ostatni. Nie to nie tak. Wiem że Jantarem Tomek lata z 98 mm, Wojtek ze 108-109, mnie się najlepiej latało ze 125 mm (tylko Czesiu gadał, że dupa wisi). Chodzi o to co mówi teoria bo to że profil świetny to przecież gdzieś wyszło z teorii. Teoria, Reynoldsy i inne podobne niezrozumiałe terminy zapodały, że ten profil jest optymalny. No to musi być jakiś optymalny środek wyporu skrzydła. To że mnie się lepiej lata z mocno tylnymi ŚC to taka przypadłość osobnicza. Chciałbym tylko wiedzieć co mówi teoria.

@czarek. Od lat wiadomo, że kręci się w stronę jak zrobiony jest kadłub. Moje są wszystkie lewoskrętne. ????????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jurek masz racje tylko w F5J latamy na rzęsach i jak technologia NASA jest do zaprojektowania profilu t ta sama technologia ma mi powiedzieć gdzie jest optimum SC bo to kurde cała masa rzeczy. Kąt natarcia skrzydła, zaklinowania i cholera wie co jeszcze. Przy różnicy 0.01 % te gówniane różnice maja kapitalne znaczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie. Złudzenie. Jaki byś nie miał model, kiepski zakręt wszystko psuje. I nie bajaj o kosmicznych technologiach. Sprawdz o ile profil laminatowego modelu różni się id projektu :D on się tylko wydaje idealny. Teoria to tylko początek. Potem zostaje tylko praktyka.

Ustaw model pod siebie. I to wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety - rozczaruję Cię.

 

Tzn. Wyliczenia dają nam niezłe pojęcie o osiągach, tak ŚC im umyka.

I to nie dlatego, że nie da się ustalić jak się model zachowuje z takim, albo innym ŚC, bo mogę wyznaczyć zapas stateczności, czy to jak długo tłumi się odchylenie od stanu równowagi.

Problem polega tylko na tym, że ta liczba nie daje nam wiedzy o tym jak to się prowadzi, bo pilotaż jest mocno subiektywny. Tzn. jeden pilot woli model bardziej nerwowy na sterze wysokości, inny woli muła, co wychodzi z dive testu po dwóch metrach.

 

To jak z siodełkiem w rowerze - póki nie jest tak wysoko, że nie sięgasz do pedałów, ani tak nisko, że kopiesz się kolanami w brodę, tak długo jeździj jak Ci wygodnie.

 

Ogólnie jest tak jak koledzy mówią, na każdym rozsądnym ŚC znajdziesz żądany trym, a wpływ na osiągi jest żaden.

 

A środek parcia masz jakieś 121,5mm od natarcia, acz nie wiem co ta wiedza Ci daje :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O. I to dużo tłumaczy. Tylko weź to wytłumacz przeciętnemu „kupcowi” w Niemczech czy USA. Każdy podaje „zalecane” COG i zakres. Każdy oszukuje bo jak podają np. 105 to znaczy, ze ze 125 da się latać. Podają mocno przednie bo... wiadomo. Mnie się wydaje, ze z powodów komercyjnych, trzeba podać coś... i to coś ma być blisko tego co wychodzi z rachunków. Środek wyporu płata przy np. 40 km/h. Ja wiem, że dam radę latać tym skrzydłem z SC 126 mm (nawet pewnie będzie frajda). Dam radę i z 90 mm ( frajdy nie będzie). Coś trzeba ludziom dać na „dzień dobry” i nie ma, że się nie da.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Środek parcia....istotna rzecz przy starcie na holu ;) aczkolwiek pare razy takowy przekroczyłem nieświadomie w normalnym locie i model zachowywał się po pijaku.

Sc jest podawany bezpieczny aby pan Kowalski czy Herr Muller nie zrobił krzywdy modelowi. Zawodnik cofa go o tyle aby uzyskać stosowny lot modelu. W termikach jest to kompromis pomiędzy możliwością pokazywania noszen a jak najlepszym krążeniem, w F kompromis pomiędzy jak najszybszym pokonaniem zakrętu a przeżyciem modelu w tym zakręcie a w B każdy z powyższych.

Trochę śmiecimy tu ;)

W lataniu zawodniczym nie ma optymalnych czy idealnych ustawień. Są tylko co najwyżej dobrzy piloci. I pozostali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.