Skocz do zawartości

SZD 54


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wpadł mi w ręce ciekawy model. To półmakieta polskiego szybowca SZD 54 Perkoz. Rozpiętość 212 cm wersja RTF. Zaskoczeniem jest rozbudowane zbrojenie skrzydeł. W powierzenie od góry mamy wtopioną kratownicę z tworzywa. Od dołu dodatkowe pręty węglowe i linie z tworzywa. Nawet lotki są zbrojone prętem. Są bardzo sztywne wydają się nieco ciężkie. W zestawie producent dał dwa rodzaje winglet krótkie i długie. Ster i statecznik są wkręcanie. Brak klap i lotki nie mają rowków do wycięcia. Od spodu pasy czerwonej tasmy na skrzydlach. Regulator 30 A o silniku nie opowiem bo się jeszcze nie znam jestem dość początkujący. Dwa kołpaki i całkiem fajne radio 4 CH. Fajne bo małe i lekkie na 4 paluszki. Pakiet 1800 wchodzi bez mocowania bo podtrzymuje go kabinka z mocnym magnesem ale dodam rzepy bo to nie pewne. Cena nowego ARF to 880 a RTF ponad 1000. Jeszcze nie latałem nabiera wprawy Orionem 1.7 m. Są też dwie płyty cd. Domyslam się, ze to oprogramowanie. Całość prezentuje się bardzo ładnie.

Od góry kratownica

.

.

.

post-22042-0-40110200-1564177688_thumb.jpg

post-22042-0-41236200-1564178062_thumb.jpg

post-22042-0-29574800-1564178148_thumb.jpg

post-22042-0-64533000-1564178194_thumb.jpg

post-22042-0-30133300-1564178436_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model wizualnie bardzo sympatyczny. 
Ale jest też łyżka dziegciu w beczce miodu, mianowicie skrzydła faktycznie zaskakują w kwestii wzmocnienia i zbrojenia.
Miałem to ,,cudo,, w rękach i przyglądając się właśnie skrzydłom, stwierdziłem że są zrobione bardzo niechlujnie.

Ilość zagłębień wokół tych wzmocnień oraz nadmiar zaschniętego kleju budzi wątpliwości. Trudno powiedzieć

jaki cel przyświecał konstruktorowi. Właśnie skrzydła powinny mieć idealne wykończenie nawet w przypadku pianki.
Oczywiście to tylko moje subiektywne odczucia. Tobie natomiast życzę pomyślnego oblotu.

Odnośnik do komentarza