Skocz do zawartości


Zdjęcie

X-UAV Clouds 1.8m - budowa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
44 odpowiedzi w tym temacie

#41 rc.fpv.poland

rc.fpv.poland
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 64
  • SkądLondyn
  • Imię:Adam

Napisano wczoraj, 20:04

FC nie służy do poprawiania niedociągnięć konstrukcyjnych. Brak refleksu przy tak krótkim ogonie to błąd. SC to podstawa. Nie przyjmuj SC podanego przez instrukcję za pewnik. Model oblataj i reguluj w manualu, bez żadnej stabilizacji.
  • 0

#42 karambolis8

karambolis8
  • Modelarz
  • 360 postów
  • Age: 30
  • SkądSiechnice
  • Imię:Adam

Napisano wczoraj, 20:29

Plan mam taki żeby na stabilizacji wynieść model trochę wyżej i tam go oblatywać w manualu.
  • 0

#43 oko

oko
  • Modelarz
  • 752 postów
  • Age: 44
  • SkądWarszawa
  • Imię:Maciej

Napisano wczoraj, 21:27

FC nie służy do poprawiania niedociągnięć konstrukcyjnych. Brak refleksu przy tak krótkim ogonie to błąd. SC to podstawa.

 

Jak widać, nawet Boeing poprawia problemy konstrukcyjne oprogramowaniem, i zapewne by to działało gdyby 737 miał sterowanie fly-by-wire, jak nasze latadła.

 

Co zrobić z tym SC? Przesuwać do przodu? Powinien mieć większy margines. Mój to już chyba nigdy nie poleci bez FBWA, po co właściwie? Skoro dobrze lata to niech i tak będzie. Bardziej mnie martwi dość niespokojny lot w porównaniu do samolotów o klasycznym usterzeniu, np Powerzone 2600, który jest bardzo stabilny. Czy to może być kwestia marnych serw napędzających lotki?

 

Inną sprawą która mi się nie podoba w usterzeniu V, jest to że są dwa serwa krytyczne. W klasycznym tylko napęd steru wysokości jest krytyczny, awaria każdego z pozostałych serw nie powinna spowodować katastrofy. Jeszcze inna kwestia to potencjalna awaria jednego z silników. Jeżeli FC nie zareaguje natychmiast zdejmując ciąg z drugiego (a nie wiem czy ArduPlane to umie, chyba nie), to ręcznie nie będzie szans z tego wyprowadzić. To po co go kupiłem? Nie wiem :)


  • 0

#44 karambolis8

karambolis8
  • Modelarz
  • 360 postów
  • Age: 30
  • SkądSiechnice
  • Imię:Adam

Napisano wczoraj, 22:46

Arduplane z awarią silnika sobie poradzi kompensując sterami. Widziałem takie testy na youtube, model latał bez wiekszego problemuz jednym silnikiem.
Oprócz tego można w arduplane włączyć miks silnika do kierunku co w przypadku awarii silnika też powinne trochę pomóc.
  • 0

#45 rc.fpv.poland

rc.fpv.poland
  • Modelarz
  • 9 postów
  • Age: 64
  • SkądLondyn
  • Imię:Adam

Napisano dziś, 00:15

Boeing nie używa FC za kilka dolczasów od chińczyka :) chociaż po ostatnich kraksach ... kto wie :) to nie jest zwykły FC i nie poprawia będów konstrukcyjnych.

Jeśli nie zrobisz dobrze modelu to będą jaja. Prędzej czy później się to zemści. Przy dobrze ustawionym modelu FC tylko trochę dopomaga samolotowi a nie ciągle z nim walczy.

Plan oblatania w manualu na wysokości wydaje się dobry. Ale może taki nie być. O czym sam się niedawno przekonałem :( Miało przyspieszyć oblatanie a miałem tylko więcej roboty przez to.

Najpierw oblataj model bez silnika w locie ślizgowym. Trymowanie wstępne, sc wstępnie. Najlepiej przy jakimś małym wietrze. Polecam. Zaoszczędzi Ci to masę nerwów, stresu i kasy :)
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych