Skocz do zawartości

jacek_podwysocki
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, mam krótkie pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi. Pytanie dotyczy zestawów bowdenowych z końcówkami.

 

Czy końcówka metalowa/mosiężna zamocowana na bowdenie lub drucie (zależenie od rodzaju zestawu), jest wklejana czy zaciskana?

Pytam, ponieważ zastanawiam się jak dopasowuje się długość bowdena w sytuacji, gdy sprzedawany w sklepie ma zazwyczaj długość 1M.

post-21800-0-62751400-1565472337.jpgpost-21800-0-37491100-1565472354.jpg

 

Jednocześnie podpowiedzcie proszę jakie według Was jest dobre i sprawdzone przeniesienie napędu z serwa na powierzchnie sterowe? Szukając odpowiedzi natknąłem się na rozwiązania: drut z „Z” na końcach, listwa z drutem na końcach, drut w plastikowej rurce, rurka w rurce z metalowymi końcowkami, snapy metalowe/plastikowe/kulowe. Jest z czego wybierać, co więc polecacie do modelu balsowego w skali 1:6?

 

Zdjęcia pochodzą ze strony https://modelemax.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Cześć, mam krótkie pytanie na które nie znalazłem odpowiedzi. Pytanie dotyczy zestawów bowdenowych z końcówkami.

 

Czy końcówka metalowa/mosiężna zamocowana na bowdenie lub drucie (zależenie od rodzaju zestawu), jest wklejana czy zaciskana?

Pytam, ponieważ zastanawiam się jak dopasowuje się długość bowdena w sytuacji, gdy sprzedawany w sklepie ma zazwyczaj długość 1M.

bowden-1m-m2-z-drutem.jpg bowden-1-5m-m2-komplet.jpg

 

Jednocześnie podpowiedzcie proszę jakie według Was jest dobre i sprawdzone przeniesienie napędu z serwa na powierzchnie sterowe? Szukając odpowiedzi natknąłem się na rozwiązania: drut z „Z” na końcach, listwa z drutem na końcach, drut w plastikowej rurce, rurka w rurce z metalowymi końcowkami, snapy metalowe/plastikowe/kulowe. Jest z czego wybierać, co więc polecacie do modelu balsowego w skali 1:6?

 

Zdjęcia pochodzą ze strony https://modelemax.pl/

Sprzedawane bowden mają gwintowaną końcówkę tylko z jednej strony. Długość dopasowujesz sobie odcinając niezarobiony koniec. Inaczej wszystkie modele musiałyby być jednego rozmiaru aby pomieścić 1m bowdeny...

 

Niezarobiony koniec zazwyczaj daje się od strony serwa i wyposażasz wg własnego uznania. Zetka. Przegub kulowy. Zacisk na brok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W  większych modelach zazwyczaj montuje się serwo blisko powierzchni sterowej i stosujesz krótki (stosunkowo długość 100 mm to już dużo ) popychacz, często w postaci śruby rzymskiej do dokładnej regulacji długości i dwa snapy znowu najczęściej kulowe. Są też wyjątki np ster kierunku - serwa w kadłubie i linki stalowe, często z specjalnym dodatkowym orczykiem.

Bowdeny są różne, z drutem, z rurką i drutem, z rurką wewnętrzną w kształcie gwizdki ( mniejsza powierzchnia tarcia i większa sztywności). Końcówkę można zaciskać, wklejać, lutować - ma być pewnie połączona. Ważne w bowdenach jest prawidłowy montaż pancerza najlepiej z obu końców. Są też rurki węglowe stosowane jako popychacze. Jest na forum gdzie dyskusja wyższości jednych nad drugimi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a74BACK model którego pytanie pośrednio dotyczy to elektryk 170cm rozpiętości także raczej z tych mniejszych:)

 

A jakich rozwiązań używa się w modelach klasy gigant?

 

 

Nie wiem jak w klasie gigant, ale w trochę większych szybowcach, to rurka węglowa 4mm sprawdza się bdb.

 

Kiedyś "dziergało" się popychacze z dwóch szprych i dwóch kawałków balsy krytych japonką .-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.