Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wtyczki do malego silnika elektycznego


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 Michal4x4

Michal4x4
  • Modelarz
  • 348 postów
  • Age: 53
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michal

Napisano 21 sierpień 2019 - 18:06

Dobry wieczor,
Chcialbym zapytać kolegów o to czy przy połączeniu malego silniczka elektrycznego (np takiego jak na zdjęciu poniżej e-flite park 180 albo jego ekwiwalentu innej firmy) mozna bezpiecznie (tzn w granicach rozsądku, a nie wartosci bezwzglednych) zastosować zamiast tradycyjnych tzw "goldów" (chyba tak sie mowi?) jakieś inne złączki np takie jak w standartowych serwach?
Widzę ze zdjęc (ponizej) ze eflite zamiast goldow w starej wersji swpjego parka 180 zastosowal jakies małe zlączki ( molexy, jst czy jak się to nazywa). Wygląda to dosyć interesująco, ale ponieważ nie znam się dramatycznie na elektrycznych sprawach, chcialbym zasięgniąć języka u doswiadczonych kolegow zanim coś popsuję.
Dzięki bardzo z gory za pomoc,
Pozdrawiam,
M

Załączone miniatury

  • downloadfile.jpg
  • downloadfile-1.jpg

  • 0

#2 jędrek

jędrek
  • Modelarz
  • 916 postów
  • Age: 59
  • SkądSłupsk
  • Imię:Andrzej

Napisano 21 sierpień 2019 - 18:20

Wygląda jak Molex, w zupełności wystarczy.
  • 0

#3 Michal4x4

Michal4x4
  • Modelarz
  • 348 postów
  • Age: 53
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michal

Napisano 21 sierpień 2019 - 19:22

Dzìęki!
Ale mam jeszcze taką kwestię: te molexy mają kosmicznie dużo różnych rozmiarów (o ile rozumiem chodzi o odległości pomiędzy poszczególnymi bolcami a w efekcie szerokość i grubość wtyczki) i w tym się gubię wiem juz tyle ze te ktore posują do wiekszosci mikro odbiornikow mają tę odleglosc rowną 1,25 mm (chyba). A czy wtyczka molexowa do silnika powinna być wieksza (na zdjęciu niby tak wygląda ale nie wiem)? I czy zeby tych molexowych zawilosci uniknąc nie mozna zastosować wtyczek od serw? Takiego rozwiązania nigdzie w necie nie widzialem ale pytanie mnie nurtuje, bi chyba byloby wygodnie?

Pzdr,
M
  • 0

#4 jędrek

jędrek
  • Modelarz
  • 916 postów
  • Age: 59
  • SkądSłupsk
  • Imię:Andrzej

Napisano 21 sierpień 2019 - 20:26

Pewnie że można użyć wtyczek od serw. Ale złącza Molex są mniejsze i pewno lżejsze.
  • 0

#5 Michal4x4

Michal4x4
  • Modelarz
  • 348 postów
  • Age: 53
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michal

Napisano 21 sierpień 2019 - 20:47

Dzięki!to będę tak knuł bo male molexy też mam, ale balem sie ze sie mogą przegrzewać albo ze inny diabeł wyskoczy. To w takim razie malo rozumiem dlaczego ludzie ciągle te goldy stosują tak powszechnie, bo i ciężkie są i raczej niewygodne; moze jak zwykle chodzi producentom o kasę?
Pzdr,
M
  • 0

#6 sbogdan1

sbogdan1
  • Modelarz
  • 1477 postów
  • Age: 52
  • SkądŚląskie
  • Imię:Bogusław

Napisano 21 sierpień 2019 - 23:47

Michał o ile do takiego minimalistycznego silniczka złączki o których wspominasz wystarczą, to przy większym silniku 

o większej mocy i parametrach a tym samym grubszych przewodach wychodzących z silnika oraz 

regulatora ciężko wyobrazić sobie połączenie za pomocą wtyczek do serwomechanizmów. 
Goldpiny w takim przypadku to najrozsądniejsze rozwiązanie. Bywa że po podłączeniu silnika z ESC

trzeba zamienić kabelki, wspomniane goldpiny dają pełny komfort, w przypadku większych modeli

waga tych złączy globalnie jest nieistotna.


  • 0

#7 Michal4x4

Michal4x4
  • Modelarz
  • 348 postów
  • Age: 53
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michal

Napisano 22 sierpień 2019 - 12:48

Dzięki koledzý za pomoc!:)
Tak,mowimy oczywista o maluchach, w większych rozmiarach to nie ma jak mowisz wlasciwie sensu.
Pzdr,
M
  • 0

#8 latacz

latacz
  • Modelarz
  • 486 postów
  • Age: 54
  • SkądSkierniewice
  • Imię:Witek.

Napisano 24 sierpień 2019 - 15:58

są wtyczki gold 2mm i małe i prądowo dość solidne.  może lepiej taki dawać ?

 

a mały silnik innemu małemu silnikowi nierówny. Nie wiem ile wytrzymuje wtyczka molex -ale na wyczucie i wizualnie to nawet 2A bałbym się tym puścić.

A mam małe 18g silniki biorące po 7A. Więc trzeba kierować się prądem silnika.


  • 0

#9 Michal4x4

Michal4x4
  • Modelarz
  • 348 postów
  • Age: 53
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michal

Napisano 24 sierpień 2019 - 19:54

Cześć,
No właśnie takie zawsze dotąd stosowałem ("bo tak zawsze u wszystkich widziałem") ale teraz wpadło mi w oko to zdjęcie e-flite'a i postanowilem popytać; wczoraj zamówiłem molexy 1,5 mm (największe z tych maluchów jakie byly) jak dojdą to będę próbował najpierw na sucho, trudno najwyżej coś popalę ale może się czegoś dowiem.Dam znaka na forum jak poszło.
Dzięki!
Pozdr.
M
  • 0

#10 latacz

latacz
  • Modelarz
  • 486 postów
  • Age: 54
  • SkądSkierniewice
  • Imię:Witek.

Napisano 25 sierpień 2019 - 12:16

nie łącz pod silnik i regulator -w razie czego mozesz uszkodzić. 

tania metoda prób -

daj na początek żarówkę samochodową 21W i zasilanie np z akumultora wyciągnij grubym kablem daleko od samochodu  i dopier te cienkie na próbę  -będzie 1,5-1,6A    .

Potem dwie żarówki równolegle -będzie 3A lub troszkę więcej potem żarówkę 55W  lub 60W będzie około 5A  

jeśli wytrzyma -to dawaj do silnika.

Jeśli masz jakiś wat meter lub inny amperomierz to podłącz i będziesz miał dokładniejszy pomiar


  • 0

#11 Michal4x4

Michal4x4
  • Modelarz
  • 348 postów
  • Age: 53
  • SkądWarszawa
  • Imię:Michal

Napisano 25 sierpień 2019 - 22:22

Dzięki!
Sprzetu pomiarowego nie mam ale będę knuł!
Pzdr,
M
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych