Skocz do zawartości


Zdjęcie

Przewijanie silnika - zmiana parametrow


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 MufkaV8

MufkaV8
  • Modelarz
  • 19 postów
  • Age: 29
  • SkądGostyń
  • Imię:Kamil

Napisano 02 październik 2019 - 10:12

Cześć. Spalilem silnik 3fazowy 2212/10T 1400kv. Nawiniety w trojkat, drutem 0,2mm a na kazdy zwoj skladalo sie 6 przewodów co dalo razem okolo 0,58mm2 powierzchni przekroju. Przy rozwijaniu zaueazylem ze kazdy ząb mial 9 nawiniec a nie 10 i stąd jest caly temat.

Przewertowalem forum ale brak odpowiedzi.
Co zyskam lub strace przy zmianach.
1. Zmiana drutu. Ale bez zmiany lacznej powierzchni przekroju.
2. Zmiana drutu i zmiana powierzchni przekroju.
3. Zmiana ilosci nawiniec spowodowana zmiana powierzchni przekroju.
4.czy jest roznica w nawijaniu gwiazda czy trojkat? Chodzi o parametry.

Wiem ze rzadko sie oplaca nawijanie ale nie o to mi chodzilo w temacie.
  • 0

#2 latacz

latacz
  • Modelarz
  • 492 postów
  • Age: 54
  • SkądSkierniewice
  • Imię:Witek.

Napisano 02 październik 2019 - 17:14

1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ???

 jeśli chodzi o zmianę ilości drutów tworzących pojedynczą nitkę bez zmiany łącznego przekroju  to może zmienić się sprawność silnik  i współpraca z niektórymi reglami. generalnie często  pojedynczy  gruby drut daje lepszą sprawność i większy moment rozruchowy (start / wchodzenie na obroty jest gwałtowniejsze) -ale nie wszystkie regle będą współpracować.

 

2 większy przekrój -większy dopuszczalny prąd.  Zazwyczaj -bo po przekroczeniu pewnego prądu zależnego od geometrii silnika żelazo się nasyca i więcej się nie da zwiększyć amperażu  bo silnik  przestanie współpracować z reglami.

 

3 więcej zwoji -mniejsze obroty na wolt

 

4jest.

 przy tej samej ilości zwojów na ząb i tej samej geometrii  zębów i magnesów w gwiazdę są mniejsze obroty i można dać wyższe napięcie ale mniejszy jest max dopuszczalny prąd.      w trójkąt odwrotnie.

Gwiazda zazwyczaj lepiej współpracuje z reglami -niektóre regle mogą źle współpracować z niektórymi silnikami łączonymi w trójkąt. zwłaszcza jeśli silnik ma  dużą moc w stosunku do swojej wielkości.


  • 1

#3 hubert_tata

hubert_tata
  • Modelarz
  • 659 postów
  • Age: 51
  • SkądKrępiec
  • Imię:Hubert

Napisano 02 październik 2019 - 18:58

Polecam poszukać informacji na forum alexrc.pl

Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz odpowiedź na większość pytań

 

To były czasy, gdy silniki robiło się samemu  :)


  • 0

#4 latacz

latacz
  • Modelarz
  • 492 postów
  • Age: 54
  • SkądSkierniewice
  • Imię:Witek.

Napisano 02 październik 2019 - 22:27

mi nadal zdarza się zrobić silnik samemu.           Ale jako materiały wykorzystuję  to co zostało "z tamtych czasów"


  • 0

#5 MufkaV8

MufkaV8
  • Modelarz
  • 19 postów
  • Age: 29
  • SkądGostyń
  • Imię:Kamil

Napisano 03 październik 2019 - 07:03

1 w jakim sensie zmiana drutu ? z czerwonego na niebieski ???


Chodzi mi o zamiane z 6cienkich drucikow na 4 grubsze lub 2 jeszcze grubsze ale z zachowaniem tego samego przekroju.

A o co chodzi z tym kolorem? Czerwony czy niebieski, to nie tylko kolor emalii?
  • 0

#6 latacz

latacz
  • Modelarz
  • 492 postów
  • Age: 54
  • SkądSkierniewice
  • Imię:Witek.

Napisano 03 październik 2019 - 07:32

z kolorem to sobie jaja robiłem...

 

     ale a propos  izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C


  • 0

#7 MufkaV8

MufkaV8
  • Modelarz
  • 19 postów
  • Age: 29
  • SkądGostyń
  • Imię:Kamil

Napisano 03 październik 2019 - 08:54

  ale a propos  izolacji -drut do nawijania powinien być DN2E -czyli w podwójnym lakierze. i raczej atestowany powyżej 200*C

 

Czyli kolejna bardzo dobra informacja:)

 

Teraz już chyba wiem co mam zrobić ze swoim silnikiem:)

Dziękuje za pomoc.


  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych