Skocz do zawartości

Extrim3D


Tomek

Rekomendowane odpowiedzi

Bertek(ghandi)

Jakoś uciekły mi twoje pytania.

Więc otwory na silnik obowiązkowo zrobion.

co do poppychaczy to zrobię chybajak w instrukcji.

Tak miałem w Barka(Desza) shoku i działało to o.k.

Wszystko zalezy od tego czy koszulka termokurczliwa po skurczeniu jest "gumowa" czy sztywna.Jak gumowa to ok .Jak nie to dzwignie jak w każdym większym modelu.

Folia to faktycznie kratka.

Do kupieniaw Rc Skorpionie.

Malowana białą farba do uzyskania efektu przejscia.

Mi też białej folistarczyło na styk i kadłubmam oklejony (z boku ) z 2 kawałków .

Silnik chyba dam Dulski

http://nastik.pl/silnik-bezszczotkowy-dualsky-xm2830ca10t-outrunner-p-420.html

ale to muszę skonsultować ze Stośkiem , niech mi coś doradzi.

Pakiet 1800mA 11,4V i regiel 18A lub 30A TP.

Odbiornik 5 kanałowy hiteka-05.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 267
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Mała zmiana co do silnika.

W moelarini siediział i się kurzył motorek z TP.Nie pamietam symbolu ale to nie te słynne 21-ki tylko większy.

Na śmigle 11x4 daje mi 710g ciagu przy 3 celach co zadowala mnie całkowice bo model bedzie ważył od 550 do 600 g w zależnosci od pakietu (mam 1300 i 1800mA ).

Już zamontowany.

Nie było siębez małych problemw z owiewką bo silnik się nie chciałzmieścić i musiałem przerabiać łoże silnika.

Ale teraz jużsiedzi na miejscu.

Zgrubnie też wyważyłem i przy baterii 1800 wyważa się sam. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.... Tomku, zwazylem moj model gotowy do startu - wazy 560 gram, czy to duzo? myslalem o kupnie jakiegos mikro odbiornika coby mniej wazylo jeszcze ale to juz chyba kwestia kilku gram.... Mam wrazenie ze czeka mnie jednak kupno jakiegos mocniejszego silnika niz to co mam teraz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wgląda na to że mamy Bartek podobną wagę .

Więc malowanie niewiele wniosło do wagi całości(mój silnik wazy 64g).

Tyle że ciągu ja mam pod dostatkiem, ale chyba zmniejsze śmigło tak do 630 g ciagu max aby niepotrzebnie fatygować akumulatorka.

Na 10 A mam 470-520g ciagu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamknąłem budowę Extrima.

Niestety nie wszystko poszło jak należy.

minowcie pomimo użycia cegły 1800mA oraz wsadzenia jej zaraz za silnikiem to model nadal mi się nie wyważył.

Dopiwero dołożenie smigła spalinowego APC 11x4 pozwoliło na prawidłowe wyważenie.

A takie śmigiełko waży całkiem sporo bo aż 50 g!!! :shock:

 

I teraz całośc waży aż 660g.

I nie mam pojęcia comożna by zrobić aby był lżejszy.

(no poza jednym Y od lotek ,mogę wpiąć )

 

Czekam na opinie Bartków jak im się wyważył a w miedzyczasie zmnieniam mocowanie silnika na ten dulski od Łosia bo na tym ciąg mam 1:1 czyli troche za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj mialem grzebac przy extrimie, ale niestey-stety mialem wieczorne wyjscie - interwencje, za to zarobilem ladny grosz ;)

 

Jutro zabiore sie za detale - czyli przelutowanie wtykow w pakiecie i rozładowanie go na silniku.

 

Przy okazji - Tomku, nie mam w tej chwili instrukcji pod ręką - czy w instrukcji jest opisany,naryzowany SC?

 

co do podwozia - nie dowazaj moze smiglem - co bys powiedzial zeby zamiast smiglem dowazyc model weglowym podwoziem + osiami 3-4mm na kola, kolpakami i srubkami mocujacymi weglowe podwozie? Skoro model ma być cięższy... ;)

 

jutro jade wlasnie po weglowe podwozie :) Extrim tak mi sie podoba ze poprostu MUSZE mu zapodac takie zawieszenie :)

 

Co do ramion na lotkach/kierunku - zastosowalem jednak ramiona fachmanckie + dynksy do mocowania bowdenów - dolaczone w zestawie weglowe pręty pasują jak ulał. jutro zamieszcze finalne fotki Extrima i jesli mi sie uda to rowniez foty Dromadera

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SC wg instrukcj wychodzi w dzwigarze.

Czyli jak na mo gust bardzo do przodu ,aż to wrzuce na programik do liczenia sc.

Zazwyczaj się pisało ze to 1/3 płata a tu to raczej 1/8 płata .

 

pozatym jak dam wiekszy silnik to zrezygnuje ze śmigłą spalinowegoi dam normalne apc elektro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czs mnie gnębiło to sc i wkońcu policzyłem

Efekty pracy 2 programów są do siebie podobne

 

sc1.JPG

 

sc2.JPG

 

W/g instukcji SC powinno być na dziwgarze czyli ok 6cm a tu jak byk pomiedzy 8 z 9 .

Co by odpoiwdało też słynnej 1/3 cięciwy .

(skrzydło ma 27-28 cm wnajszersszym miejscu)

Co wy na to???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W/g instukcji SC powinno być na dziwgarze...

Co wy na to???

Ano nic, po prostu producent dał położenie SC mocno asekuracyjnie.

Z wyliczeń tych programów wynika (o ile dobrze podstawiłeś), że:

przy położeniu SC 87,9mm wsp. stabilności wynosi 8%; przy 85mm 11%; przy 70mm 16% itd :D

 

Co by odpoiwdało też słynnej 1/3 cięciwy

Ale lepiej byłoby policzyć 1/3 średniej cięciwy :D

1/3x221,6mm (o ile dobrze wstawiłeś do programu)=73,86mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlamne to spora róznica bo przy wyważeniu 8cmmam az 42 gramy wagi zaoszczędzonej.

Czyli 620g.

Mimo wszystko extri dostanie taki sam silnik jakie siedza w Łosiu.

 

A tak wygląda Extrim3D na gotowo .

 

got1.JPG

 

got2.JPG

 

got3.JPG

 

Czekam tera na dobrą pogodę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALE CI WYSZEDŁ ŁADNY TEN EXTRIM !!! Zachorowałem na niego ? żona mnie zabije... obiecałem że już żadnego po katance akrobata...

 

P.S. Tomek, gdzie można go najtaniej kupić ? mam wszystko badziewie do napędu...

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w majsterklepce 179 a na allegro 182.

Tomek wstrzymaj się do soboty będę po oblocie (no chyba że pogoda nawali) i powiem co i jak.

Do soboty też będę miał właściwy silnik (od Stośka) i zdam relacje jak lata.

Szkoda że trzeba go tak mocno doważać bo spokojnie można by się zmieścić w o.550-570 gram i silnik typu tp-21 lub coś o wadze do 50 g i uciągu 600-650g.

Jeśli w locie na Dulskim będzie ok to zostawię go jak jest.

Jeśli zaś będzie czuć że jest za ciężki to dorobię mu 3-4 cm kadłuba i zmniejszę wagę sporo poniżej 600g.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak masz 30 zeta to Grzesiu ma fajne kołpaki aluminiowe - dociążysz mu sam przód jak malina :) tak znajomy Katane dociążył - minimalny przyrost masy, a na dużym ramieniu i było ok.

 

to czekam na obloty. Cena lux jak dla mnie. Te bajerki czerwone naklejane są w zestawie ?

 

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie moę powiedzieć że wyszedł jakoś przerażliwie cięzki.

620g to i tak sporo mniej od na katany która u Adama B.

http://alexrc.com/ipw-web/bulletin/bb/viewtopic.php?t=7083&postdays=0&postorder=asc&start=54

wyszła ok 800g a przecież to tylko 3cm różnicy w rozpiętości.

Pakiet 1800 siedzi zaraz za silnikiem pod maską. Całe 186g .

A myślałem o znacznie lżejszym 1300 lub 1500 mA pakiecie i wtedy zszedłbym z masą do 550g.

Zobacze jak narazie będzie się sprawował w 620g konfiguracji.

Dziś u mne cały czas padał drobny deszczyk i nawet nie dało się na 15 minut wyjśc polatać.

Może jutro?

Już się nie mogę doczekać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja też mam tą samą Katanę, i wpierw ważyła 750 g - latać się nie dało. Teraz doważyłem ją do prawie 900 g i w końcu lata dobrze. Wcześniej latała nie jak samolot, tylko jak płytka depronu z silnikiem, a teraz kręci akrobacje jak małe F3A. Model akrobata o dużej powierzchni skrzydeł musi ważyć, inaczej bedzie dziwnie się w powietrzu zachowywał.

 

Oczywiście to moje zdanie, bo ja lubię akrobacje "samolotowe", nie lubie natomiast jak model w kształcie Extry lata jak Fun-Fly.

 

Pozdrawiam - Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszyscy tylko pisza ze ciezki i ciezki!!:) model bardzo ladny, a 20-30g to mala roznica. Osobiscie nie lubie malych i lekkich modeli, wymagaja wrecz idealnych warunkow odnosnie wiatru zeby w pelni bezstresowo polatac :) chociaż ostatnio sam walcze jak upchnac benzyne 40cm3 w edgu 1,8m. Mialem 35cm3, chcialem zamienic na zarowy cos ok. 20, ale w miedzyczasie trafila sie czterdziestka, no i teraz poczęści walcze i z masa i wyważeniem. Kompletny silnik z zaplonem, zasilaniem, tlumikiem (dosc ciezkim:() amortyzatorami, smiglem wazy 1,9kg. Silnik to przerobka jednak bardzo udana, silnik jest naprawde mocny, smigla 18x10 wogole nie "odczuwa". Jezeli ktos bylby zainteresowany szczegolami moge opisac przerobke w osobnym watku:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.