Skocz do zawartości

Messerschmitt Bf 109 G-10/K-4 Skala 1:5


Byczek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Marcin ja bym nie porównywał zestawów ARF, czy podobnych w stosunku do zbudowanej od podstaw i dobrze odwzorowanej makiety tego samolotu. To poprostu nie ta liga.

 

Pawle a na czym w końcu ta "inna liga" ma polegać?

 

O czym w końcu piszecie na tym forum? Każdy ARF "podobno" jest ciężki a makieta budowana od podstaw to inna liga?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • Odpowiedzi 316
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość slawekmod
Marcin ja bym nie porównywał zestawów ARF, czy podobnych w stosunku do zbudowanej od podstaw i dobrze odwzorowanej makiety tego samolotu. To poprostu nie ta liga.

 

Pawle a na czym w końcu ta "inna liga" ma polegać?

 

O czym w końcu piszecie na tym forum? Każdy ARF "podobno" jest ciężki a makieta budowana od podstaw to inna liga?

 

Marcin , dogadaj się z Pawłem na PW bo widzę ze szykuje się kolejna kłótnia.To nie temat ARF kontra KIT więc albo rozmowa wraca na właściwy tor albo rozmawiajcie na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ARF nie ma wielu szczeg. elementów tak jak w makiecie. Aby te elementy wykonać często trzeba dodać wagi by wyszły jak należy lub by wyszły odpowiednio. Np. podwozie - często w ARF jest uproszczone co wiaze się z wagą. W makiecie nie pozwolisz sobie na takie uproszczenia. A nazbierało by sie tego: podwozie, uzbrojenie z wnękami, luki inspekcyjne z wyposażeniem, wyposażona kabina pilota elektrycznie otwierana, światła pozycyjne i wiele innych. W końcu makieta nie będzie kryta folią(kadłub), a tym bardziej skrzydła.

Tak więc te 7 - 9kg to wcale nie będzie za dużo jak na ten model.

A swoją drogą Marcin - to ja nie widziałem w naszych sklepach warbirdów w tej skali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację Sławku. To nie nasz temat i nie ma potrzeby zaśmiecać go naszymi wywodami. Poczekamy aż prowadzący pokarze swoje postępy w pracach i wtedy będziemy dyskutować- radzić w konkretnej sprawie.

 

Brawo Fokker, wyręczyłeś mnie w uzasadnieniach :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co pisze Fokker to prawda oczywiście.

 

Mi chodziło o właściwości pilotarzowe modelu a w tym konkretnym przypadku już przewidzianą dość sporą wagą nawet jak na model tej wielkości. Nie mówię że są to na pewno złe założenia ale mogące budzić wątpliwości - to tyle. Należy to przemyśleć.

 

Druga sprawa to taka że ogólną tendencją na tym forum stało się negowanie modeli ARF uważanych za źle latające z powodu ich ... zbyt dużej masy. Ten przykład pokazuje że ARF w cale nie są tak ciężkie a budowa makiety od zera w cale nie gwarantuje uzyskanie lepszego wyniku.

 

Stąd zapytanie o "ligę" jeśli chodzi o właściwości lotne modelu :) Dlaczego bardzo ciężka własnoręcznie robiona makieta będzie lepiej latać od ciężkiego modelu ARF. Myślę że zrozumiałe.

 

Fokker - w zbliżonej skali jest Messerschmitt Bf 109F (HAHN) od CmPro czy BF-109E od KMP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dalszy etap prac to przymiarki (przed klejeniem), dwa ceowiniki aluminiowe T6 po obu stronach jako element wzmacniający kadłub oraz punkt gdzie mają być zachowane kąty proste. Nie mało problemów sprawiały te dwa ceowniki alu. które trzeba wyginać do kształtu wycięć w wręgach, nie wszystkie wręgi są na zdjęciu, niektóre mogą jeszcze nie pasować do tych ceowników i licze na to że uda się to dopasować i sklejić przy użyciu ścisków stolarskich.

 

0670fe072698af35.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten plan i widzę że jest robiony dokładnie wg. niego.Jest ciekawa rzecz w tym modelu,silnik jest przesunięty do tyłu tak że głowica jest schowana chyba w owiewce chłodnicy a śmigło jest mocowane na dodatkowym wale.Ładnie to wygląda i makietowo bez wystającego cylindra ale trochę to komplikuje budowę właśnie przedniej części kadłuba .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten plan i widzę że jest robiony dokładnie wg. niego.Jest ciekawa rzecz w tym modelu,silnik jest przesunięty do tyłu tak że głowica jest schowana chyba w owiewce chłodnicy a śmigło jest mocowane na dodatkowym wale.Ładnie to wygląda i makietowo bez wystającego cylindra ale trochę to komplikuje budowę właśnie przedniej części kadłuba .

 

tak dokładnie i zamierzam robić tylko i wyłącznie według planu, tak jak pan pisze tak ma być zrobione. Głowica silnika będzie umieszczona dołem "ku ziemii"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aaaaaa... no..... w modelu 1,9m aluminiowe wzmocnienia w kadłubie , dziękuje za takie plany.

W dobie braku balsy w Wicherku była sosna i zwykła sklejka.

Czy te plany też są aż tak stare? :shock:

Nie było węgla , rizotexu i lekkiej sklejki w sklepie? :(

 

Makietowy 2,54m Ju-87 nie ma grama aluminium w kadłubie .

http://www.airmedia.se/index.php?act=viewProd&productId=656

 

Tu gość pisze że ma zamiar zmieścić się w 12kg ( dwa razy większy model ! ) .

http://www.geocities.com/capecanaveral/3228/link11.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Te metalowe elementy w projekcie kolegi nie dawały mi spokoju, bo już gdzieś coć takiego widziałem. Poszperałem w swoich plikach z fotkami i znalazłem coś takiego kiedyś zgranego z pewnego forum. Jeżeli u Ciebie będzie podobnie to domyślam się z jakich planów kolega buduje.

 

 

29785096.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Te metalowe elementy w projekcie kolegi nie dawały mi spokoju, bo już gdzieś coć takiego widziałem. Poszperałem w swoich plikach z fotkami i znalazłem coś takiego kiedyś zgranego z pewnego forum. Jeżeli u Ciebie będzie podobnie to domyślam się z jakich planów kolega buduje.

 

Dzięki, u mnie jest podobnie ale widze że te ceowniki na zdjęciu są ścięte?, w mojim projekcie są dłuższe i mają być dopasowane pod sam kołpak, wręgi są te same różnią się tylko otworami.

Skłaniałbym się do tego że to jest ten sam model co ja buduje, tylko nie moge zrozumieć dlaczego ten ktoś uciął te ceowinki?

Tomek: nie mam pojęcia czy są stare, kupiłem je na aukcji na Allegro i sprowadzone z Niemiec, pozatym elementów aluminiowych jeszcze przybędzie przy budowie amortyzatorów do kół oraz pierścienia okalającego "przedłóżke" wału korbowego.

Na waszą prośbę rzucam fotki z planów:

9ea67bafcaf5d0d5.jpg

 

ca2aa759b945995bmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model z fotki to co prawda inny typ BF-109, ale wygląda na to, że plany pochodzą z tego samego żródła co twoje. Tak czy inaczej ruszaj powoli dalej z jego budową według tych co posiadasz.

 

Podejrzewam że tak, pewnie jakiś krewniak :) Mój jest z 1944 roku. Messerschmitt był poddawany modyfikacją z stąd tyle rodzajów zmieniano wyposażenie, ulepszano konstrukcje itp. a G pochodzi od słowa Gustav z którego to powstało kilka wersji G-5, G-6, G-10, G-14.

Rzucam fotki dalszej "przymierzalni" W tej chwili model ma 82 cm długości zgodnie z planami, od lewej wręgi: R1, R2, R3, chwilowo bez R4 następnie R5 do R11

78f57f726cb754d0med.jpg

91fd82870641cd02med.jpg

4e107d58a7a54ad1med.jpg

f5a75903ff2fc3c4med.jpg

bed87222f92c1f2bmed.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Abyś nie musiał więcej się męczyć z klejeniem papieru do sklejki , to:

-zakup Aceton.

-wydrukuj na laserze z opcja mocnego wydruku ,wszystkie żebra,wręgi itd.

-połóż wydruk na sklejce,balsie itd. (wydrukiem do sklejki,balsy)

-nasączoną acetonem szmatką przeje po papierze ,ale nie za dużo bo się rozmyje.

Na początek możesz spróbować ze zwykłą jakością druku ,słabiej widać ,ale mniej się rozmazuje.

 

Tania metoda na drukowanie na drewnienie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tania metoda na drukowanie na drewnienie :D

Kiedyś chyba Sławekmod pokazywał inną, którą testowałem na balsie. Kupujesz folie do bindowania - arkusz A4 do wielokrotnego użytku, drukujesz na tym zwykłą drukarką, kładziesz na balsę przyciskasz i vouala! Trzeba uważać bo łatwo sie rozmazuje na folii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.