Skocz do zawartości

Zastosowanie żyroskopu w modelu Magic 3D??


Depesz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem posiadaczem modelu Magic 3D i chciałbym poeksperymentować z żyroskopami. Jeszcze nigdy tego nie robiłem i mam pytanie:, do jakich powierzchni sterowych je podłączyć? (mam 2 szt.) Jak ustawić ich czułość? Czy ktoś to robił, jeśli tak to, z jakim efektem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpina sie pod ster kierunku to dla tych którzy sobie nie radzą z 2 drązkami i chca to za wszelka cene zamaskować ułatwić sobie zadanie w zawisie, a czułość trzeba doswiadczalnie ustawic :D Myslę, że nie jest to dobry pomysł człowiek wtedy odzwyczaja się od latania zamiast iść do przodu i zdobywać nowe doswiadczenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Żyro dajesz na lotki i na wysokość, o kierunku nie słyszałem. Latam też helikiem więc mniej więcej kumam o co biega z żyroskopami, ale nie powiem Ci w samolocie w jakim trybie używać. Myślę że AVCS czyli Head Hold będzie najodpowiednieszy. Co do czułości to już będziesz musiał poeksperymentować, tylko przed pierwszym lotem koniecznie dokładnie posprawdzaj czy reversów nie masz źle ustawionych bo jak Ci model zacznie świrować to może być niezłe widowisko.

Jak polatasz to daj znać, ciekawy jestem wrażeń.

 

Ale tak jak pisał Radek- żyroskop w 3D to taki se pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz www.rcpowers.com

Tam jest duzo sposobow na wykorzystanie żyro.

A mozna je stosować gdzie się chce, zależy na czym się chcesz koncentrować.

Glownie zależy gdzie jest najsłabsza stateczność modelu.

Jak jest np. SC mocno do tyłu, 3D albo odrzutowce, to żyro na sterze wyskości jest przydatne, właściwie niezbędne.

No na lotki można zastosować jak model nie jest stablilny w przechyłąch i jest ciężko nad tym panować.

Nawet stosują 3 żyro, pomaga to w zawisie.

Na rcpowers zobaczysz.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja używałem wielokrotnie żyro na lotkach, wysokości i kierunku.

Na wysokości musi być mega szybkie serwo bo inaczej przy przyziemianiu kangury gwarantowane na całej długości pasa.

Na kierunku idealnie pod zawis tyle, że niewiele mi się przydało bo wtedy miałem żyro pod silnikami żarowymi 4t które mocno telepią modelem (nie wspomnę o benzynie) i efekt był taki, że żyro musiało mieć mocno zmniejszoną czułośc co dawało słaby efekt działania, a jak zwiększyłes czułośc do żądanego poziomu ster głupiał od drgań.

Bardzo dobra sprawa do modeli z napędem elektrycznym z powodu braku drgań .

Na lotkach wystarczy jak ustawi się żyro nawet na małą czułość i już model jest bardzo spokojny przy wietrznej pogodzie, a jako że mała czułosc to i drgania tak nie przeszkadzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.