Skocz do zawartości

Turbo Porter


sławek

Rekomendowane odpowiedzi

Bez elokwentnego wprowadzenia: po kilku deproniakach naszła mnie ochota na model balsowy.Pilatus (a właściwie swobodna jego interpretacja) wykonuje w-g własnego pomysłu i niestety wiele rozwiązań tworze na bierząco co okupuje sie zwrostem wagi ale jak na tę chwile nie jest żle.

 

Rozpiętość 130cm,silnik raczej dość słaby-Permax400 z przekładnią ale lubie "dziadkowe"jak ktoś tu na forum nazwał-latanie.

Sterowanie pełne (bez klap) .Chciałbym go pokryć folią ORACOVER ale mam tylko zwykłe domowe żelasko pod ręką , czy ktoś może sie podzielić doświadczeniami z krycia za pomocą takiego "narzędzia" ? (ponoć można).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to
  • 2 tygodnie później...

b4af583e28e19dcem.jpg

a u mnie patyczak skleja sie dalej.Tempo mniejsze niż na początku ale jeszcze z tydzień ?

Prawdopodonie bedzie czerwony z "płomiennym" przodem ale to jeszcze nie jest ostateczne

http://image2-5.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/114236/Xs57525.jpg

DRUKARKA :) czym będziesz pokrywał swojego piankowca?

 

 

Rozpocząłem krycie modelu folią i żelazkiem ,przy pierwszym podejściu podczas naciągania prawdopodobnie nieświadomie pozwoliłem na podgrzanie foli na listwach krawędziowych co skutkowało zejściu foli z tych listew podczas kurczenia sie pokrycia .Przy drugim podejściu nakleiłem więcej foli na listwach i bardziej uważałem podczas naciągania by nie podnieść tam zbytnio temperatury.

Folia EASYCUT ,żelazko domowe ,jadę nim bezpośrednio stopą bez podkładania szmatek czy papieru i krzywda pokryciu sie nie dzieje.

Tu kolejne pytanie : do jakiego stopnia naciągać pokrycie- wystarczy całkowite wygładzenie foli ?

1432a63c1826a14em.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawekmod

Papier przydaje się przy prasowaniu wtedy kiedy prasuje się folię na deskę balsową.Wówczas nie widać włókien balsy i powierzchnia wychodzi gładka jak lustro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wybieram sie na urlop więc prace staną,ale zdążyłem zanabyć silniczek 3F :) Towerpro Bm2410-9 z reglerem (mój pierwszy 3f)

I tu pytania :

-regler jest w-g instrukcji programowalny z poziomu aparatury i z tego na ile pozwala mi znajomość angielskiego ustawienia "defaults" mi odpowiadają a nie chciałbym czegoś przestawić więc czego mam nie robić by regulator nie przeszedł w stan programowania?

-przy silniku rozumiem że jest "safepropeler" czy jak to sie tam nazywa :( ale by go użyć trzeba zamienić imbusowe śruby które sa w niego wkręcone na zwykłe by było za co zaczepić gumke do mocowania śmigła? (pomijam fakt że trzeba uciąc oś)

-szukam pomysłu na takie mocowanie silnika by była możliwa regulacja jego kąta pochyleń a jego tylnia stopka raczej to utrudnia (dostęp od tyłu do silnika nie był przewidziany w moim modelu.

 

 

PS silnik z poprzedniego zdjęcia lata teraz w depronowym Storchu którego zrobiłem expresowo dla zabawy ,zrobie z nim temacik po urlopie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aby nie wejść w tryb programowania nie dawaj drążka gazu na max. jak włączasz zasilanie, gaz zawsze musi być na samym dole.

Na śrubkach imbusowych też się trzyma, ale mi spadało i zmieniłem na normalne

Mocowanie można zrobić w tym stylu

b87252944d33bc14.jpg

2be9e18f029a7161.jpg

(zdjęcia zapożyczone z tematu o park masterze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój to dzwonek i stopke mocowania ma z tyłu .niestety jest ona blisko silnika więc miedzy nim a stopką nie mam możliwości manewru z ewentualną regulacją-przychodzi mi do głowy ewentualnie przykręcenie silnika do krzyżaka z ramionami wystającymi poza obrys silnika i na ich końcach zrobić monaż i regulacje silnika.(właściwie to samo co sugestia fotograficzna Kwasia tyle że płytka/krzyżak za silnikiem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na kartce papieru odrysowałem tył podstawy silnika i takiego szablonu uźyłem do wyznaczenia miejsc. Wiertarka i potem śrubki od tyłu wręgi. Dobrze użyć kleju do gwintów, ja użyłem ostatnio CA. Po kropelce na gwint.

Raz już desantowałem silnik z Zefirka, z 20m. I raz mało brakowało, ale zdązyłem wylądować i przy kontroli przedkolejnostratowej okazało się, że śrubki są luźne.

Nie mniej, pomijając skłonność do urywania się kabelków od wyprowadzeń uzwojeń, co jest cechą znaną silników TP, 2410-09 to całkiem przywoity silniczek do trenerków.

Przy kretach lubi się wyginać ośka, ale ja swoją skróciłem prawie na równo z końcem gwintu i założyłem Prop-savera na gumkę. I teraz nie ma się co wyginać :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Dokładnie nad czymś takim myślałem jak ten krzyżaczek ale może uda mi się zrobić wieżyczkę pod silnik w taki sposób by móc regulować kąty silnika na jego własnej podstawie ,ale się jeszcze zobaczy...na razie powsadzane bowdeny,kółko ogonowe sprzęgnięte ze statecznikiem.Zastanawiam się nad dorobieniem nowych "drzwiczek" by zamaskować za duże okienka które mnie wkurzają .(sie mnie tak brzydko wycieło )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie powinienem pisac postu pod postem ale sprawa jest poważna: podłaczyłem silniczek (dla przypomnienia towerpro 2410-9 ) i cisza!!!!!!! :( serwa pracują normalnie a silnik nawet nie drga, ZERO reakcji .Wcześniej odpadł mi kabelek o czym pisałem ale naprawa nie była problemem ale nie był odpalany a dziś miał byc jego "pierwszy raz" co jest grane i co z tym fantem zrobic ?

Podłączałem silnik do tego regulatora http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=8627 nawet nie zapikał (jeśli powinien) a pakiecik 3S naładowany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.