Skocz do zawartości

Blejzyk Tom 1.7m


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Model kupilem juz zbudowany po kilku lotach. Tak wiec ewentualnie slużę zdjęciami. Sam model juz poleciał w dość silnym wietrze. Zalozone wyposazenie to dosc mocny silnik Dualsky z lopatami skladanymi 11x6 - silnik ledwo obciążony. Na wysokości pracuje serwo HS82 MG, lotki napędzane jak na razie przez 81 zwykłe. Docelowo może zmienię na mniejsze MG. Zasilanie to pakiet 3s 2200mah Dualsky, ale będę z Hobbyking/city sprowadzał Zippy albo Turnigy. Kierunku w modelu nie bylo, nie wiem czy będę w ogóle robił.

Z priorytetów zostało chlodzenie i kabinka. I teraz pytanie - wręga silnikowa ma kilka otworów, kolpak skladany jest pusty czyli na silnik i do kadluba idzie powietrze. Trzeba je gdzieś wypuścić. Skoro mam zamiar nie robić kierunku, to może pare otworów w balsie zamykającej ogon wystarczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lot odbyl sie w duzym wietrze, jednak Tom ladnie szedl pod wiatr. Z wiatrem juz sporą mial prędkość nawet bez silnika.

Wagę podam, jak wrócę do domu i dopadnę model.

Klapka na pakiet dobra mysl, ja zrobilem swoiste pudelko z rzepem, latwo wymienia się pakiet. Nie chcialem ciąć dobrze zrobionego kadłuba. Pozostaje kwestia mocowania kabinki :) z przodu bolec, ale co z tyłu... Zamek albo jakaś śrubka. Muszę to na spokojnie przemyśleć.

I kołpak 40mm jest zdecydowanie za duży :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodano:

 

Waga gotowego modelu to 1072g +/- 5g. Do wagi doliczyć trzeba bolec i zamek kabiny, więc możnaby powiedzieć, że do lotu z kierunkiem 1130g, gdyby mu kierunek dorobić :)

 

Co ciekawe, model ma rozpiętość 1630mm, więc to ani 1.7 ani 1.5 :)

 

fotki całości (jeśli się nie wyświetlą to link proszę kliknąć):

Dołączona grafika

http://lh6.ggpht.com/_L5uRFzxU82s/SsX--nZa_vI/AAAAAAAAFOQ/5QPHMAeQC3w/PA022860.JPG

 

Dołączona grafika

http://lh3.ggpht.com/_L5uRFzxU82s/SsX_I8lO7BI/AAAAAAAAFOc/Q8yLqfzeUqs/PA022863.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na "tapecie" wersję 1500mm z podgiętymi końcówkami płatów.

Ciekawi mnie bardzo jaki silnik (konkretnie) jest w Twoim modelu.

Zastanawiam się nad tym silnikiem Compakt ze śmigłem 9x6

Tylko nie wiem czy nie za ciężki, mam taki motorek tylko na 7,4 V w Juniorze i jestem z niego bardzo zadowolony.

Serwa planuję dać wszystkie 9 gramowe. Płat właśnie się lakieruje Motipem.

Co do mocowania kabinki to w zamyśle twórców jest z przodu kołek a z tyłu śruba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli kabinkę trzeba lekko rozwiercić :)

 

Silnik:

 

http://nastik.pl/dualsky-xm3548ca6t-outrunner-p-1581.html

 

Podstawowe dane:

 

* wymiary: fi 35 x 48mm

* średnica ośki: 5mm

* zasilanie: 3-5 ogniw Li-xxx

* waga: 165g

* KV: 720 obr/V

* prąd do 25A, chwilowo 37A (15s)

* śmigła: 10x5 - 14x8

* moc: do 650W (klasa silników spalinowych 0.32)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.