Skocz do zawartości

Yak 55M GB-models 1,8m


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, witam chłopkje :D !!

 

Na prośbę Choiny wstawiam zdjęcia i opis co się tu dzieje !

 

Wybrałem Yaka 55M zamiast Su 29 140E dlatego, że Su już mam w wersji 1,55m i uznałem, że pora na coś innego tym bardziej, że 55M ma wielu zwolenników i jest na topie.

 

Model jak większość zestawów ARF z wysokiej półki jest bardzo ładnie wykonany.Na szczególną uwagę zasługuje to co jest w woreczkach snapy, popychacze linki naprawdę bardzo wysokiej jakości. Jest to mój pierwszy zestaw w , którym wymienić trzeba jedynie kółko ogonowe, które ma być skrętne i ulatuje przy pierwszych lotach.Ster wysokości jest przygotowany na serwa w ogonie lub kadłubie i wszystko do przeróbki snapy i linki są w zestawie.U mnie lekkie wyposażenie, więc serwo w kadłubie i akumulatory max z przodu

 

 

Krótko o tym co w środku

 

Silnik tani, znany, sprawdzony Turnigy 50-65 380kv

Regulator K-Force 100A

Serwa z poprzedniego modelu wysokość, kierunek HS 5645 lotki HS 5625.

Zasilanie silnika to pakiety 6s 4000mah z hobby city 20C

BEC to S-bec firmy Jeti do 15A impulsowy

Pakiet odbiornika Niemieckiej firmy LPR 2s 1700mah lipo dedykowany do beców.

Śmigło APC 20x8 i na próbę mam Turnigy 19x10

Odbiornik Fasst 6008 8 kanałów kosteczka

Waga taka jak całość przed poskładaniem :wink:

 

Fotki

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

 

Dołączona grafika

 

Dołączona grafika

 

Silnik zamocowany w dziwny sposób żeby schował się maksymalnie. Krzyżak jest z tyłu

 

Dołączona grafika

 

Model zostanie oblatany jak nabije baterie :mrgreen: a ładowarka mi umarła :x

 

PS lotki w tym modelu są obrzydliwie ogromne :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 191
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ciekawa w moich rękach była ładowarka, która "puściła się" wentylatorem.Obecnie nawet radia nie ma czym naładować.Jeśli mówić o sterowaniu modelami no to w tym roku troszkę udało mi się oklepać pewne figury, które już wychodzą prawie za każdym razem tak samo :D

Trzeba dużo ładować kasy i pakietów, żeby można było kręcić jakieś sensowne filmiki.

Coś tam się na pewno wrzuci jak się wlatam.

 

Póki co na topie jest Su 29 50E, który już trochę godzin ma wylatane.Yak zostanie oblatany jak tylko ogarnę ładowarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radku ja jak zwykle proszę o fotki wnętrzności kadłuba, jak się da to stateczników i skrzydeł też, zobaczymy co Brucckman wykombinował albo co skopiował od innych :) Mam też ogromną prośbę podzielenia się wrażeniami z obu śmigieł które posiadasz - w moim modeliku zestaw napędowy będzie kropka w kropkę, dam tylko aku 30c. Zastanawiałem się też nad śmigłami turnigy D light 20/8 i 20/6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcia jak znajde chwile czasu i zejdę do modelarni.Reszta po oblocie na razie pauza z ładowarką bez niej nawet symulator tyczy :P

 

Dobrze, że nikt nie komentuje wyglądu modelu, bo jaki jest to widać wyraźnie.Mnie to sie on podoba, bo ma trochę z Ruskich czołgów :lol2:

 

PS w modelu jest kilka ciekawych, nowych rozwiązań pokażę to jutro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na prośbę Choiny wstawiam zdjęcia i opis co się tu dzieje !

Dzięki :D

Już myślałem, że nie będzie odzewu z twojej strony.

Yak jak dla mnie coraz ładniejszy, powoli się przyzwyczajam do jego kształtów :D Może u mnie też taki wyląduje.

Obejrzałem trochę filmów z yakiem i z su 29. Mam wrażenie, że yakiem można polatać bardziej agresywnie. Su Sebartu jest chyba bardziej leniwy, wolniejszy.

Podoba mi się kabinka ściągana z razem z częścią maski, dostęp do wyposażenia nieograniczony. Konstrukcja przemyślana pod kątem doboru napędu. W Su żeby polatać na 6s to trzeba sobie samemu zorganizować przeróbkę na serwo wysokości w kadłubie tutaj jest gotowiec.

Ja natomiast cały czas się waham między Edge 540 EF pod 50cm a Extrą 260 z hangar 9 pod 100cm :ble: Jak uderzę w ten większy to długo nie kupię elektryka 1,8m :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem trochę filmów z yakiem i z su 29. Mam wrażenie, że yakiem można polatać bardziej agresywnie. Su Sebartu jest chyba bardziej leniwy, wolniejszy.

Pamietaj, ze dopiero co wychodzi wersja Su monster, ktorej jest tylko jeden film w internecie :) A to bedzie istny szatan.

 

Ja natomiast cały czas się waham między Edge 540 EF pod 50cm a Extrą 260 z hangar 9 pod 100cm Jak uderzę w ten większy to długo nie kupię elektryka 1,8m

EF wypuszcza niedlugo nowa Extre 90 cali w wersji EXP, do tego kolejna pod 100tke 104 cale do 3D i 110cali pod precyzje. H9 wypuszcza Extre 300 pod setke. Sporo nowosci, co nie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EF wypuszcza niedlugo nowa Extre 90 cali w wersji EXP, do tego kolejna pod 100tke 104 cale do 3D i 110cali pod precyzje. H9 wypuszcza Extre 300 pod setke. Sporo nowosci, co nie :)

Marketing chodzi tylko o kasę.Modele jak większość będą miały swoje plusy i minusy, a idealnego nigdy nie zrobią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latam ty modelem od wczesnej wiosny więc mam nadzieję, ze mogę podzielić się paroma uwagami.

Traktuje go jako trenerka do F3M

Model dobrze wykonany i bardzo dobrze latający.

Wyposażenie jest dobrej jakości zamontowałem wszystko z zestawu i po 80 lotach zero problemów.

Żeby wyważyć Yaka z pakietem 4000 całe wyposażenie trzeba dać jak najbardziej do przodu.

Mam podobne wyposażenie i identyczny silnik.

Yaczek miał być lekki więc zamontowałem BEC CC PRO i zasilam wszystko z pakietu silnika.

Waga bez aku 3650g z aku 6S 4000mAh 30C 4160g

Silnik TGY AerodriveXp 90 SK Series 50-65 380Kv / 1820w

Śmigło węglowe PT 20x8E

Odroty max statycznie 6900

Prąd mierzony statycznie 86A

Moc 1880w

Pakiety 4000mAh

Czas lotu około 5 min.

Pakiety Turnigy niebieskie 4000mAh 30C nie dają rady puchną już po paru lotach za mała pojemność lub za małe "C"

Latam na pakietach 5000 - 6000 więc nie jest już tak lekko.

Największą wadą mojego zestawu jest właśnie ten silnik.

Tragedii nie ma latać się da ale brakuje trochę mocy.

Moim skromnym zdaniem model o rozpiętości 1800mm i o takiej wadze powinien być zasilany z pakietu 8S.

Wiąże się to jednak z dodatkowym wzrostem wagi no i kosztów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby wyważyć Yaka z pakietem 4000 całe wyposażenie trzeba dać jak najbardziej do przodu.

Czyli jednak w tej wielkości 10s rulez.

EF wypuszcza niedlugo nowa Extre 90 cali w wersji EXP

O ta może być fajna.

Krzysiek gdzie znalazłeś ifo. o tej extrze?

Su 29 140 2100zł Yak 55M 1490zł z pokrowcami na skrzydła tu jest pies pogrzebany.Su jest troche gezaetowaty Yak 55M agresywna bestia :D

Sebart też chyba daje pokrowce, jednak cena za Yaka 55 jest bardzo atrakcyjna w porównaniu z Su 29.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez sie zastanawiam czemu brakuje Ci mocy- 4160g i 1880W daje ponad 200W na funt masy modelu czyli bardzo dobrze. Cos musisz miec nie tak- pobaw sie timingiem o ile mozesz i zobacz o ile moze spasc prad. Wowczas moze zmiana smigla na wieksze okaze sie OK.

 

Łukasz: info mam od Donatasa i Craiga. Model byl przedstawiony podczas SEFFu w tym roku i latal na silniku rimfire 50cc, nastepnie tym modelem latal Daniel Holman podczas XFC, lecz ewakuowal mu sie pakiet.

 

Szkoda, ze ceny Extreme Flighta sa az tak wysokie- modele sa rewelacyjne. Caly czas podziwiam budowe mojej malutkiej Extry EXP.

 

W rozmiarze 1,8m Yak rzeczywiscie wychodzi sporo taniej niz inne modele, przy atrakcyjnej cenie w stosunku do modeli Gold winga. Nastepna jest dopiero Extra 1,8m EF za 1800zl :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nastepnie tym modelem latal Daniel Holman podczas XFC, lecz ewakuowal mu sie pakiet.

No to ładnie szarpnął modelem :D

Robert jak może brakować mocy przy 1800W w modelu 4kg ? przecież to jest ponad 7kg ciągu tym bardziej, że latasz F3M.Czołowi piloci latają na axi o tej samej mocy 5320/18 też około 7kg ciągu.

Dla Roberta to chyba jednak za mało. Zostaje szukać przyczyny albo zmienić elektrownie na 10, 12s.

Większość filmów w sieci pokazuje ten model waśnie z napędem na 6s i widać, że mocy nie brakuje. Może silnik jakiś gorszy się trafił albo pakiety już cienkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model byl przedstawiony podczas SEFFu w tym roku i latal na silniku rimfire 50cc, nastepnie tym modelem latal Daniel Holman podczas XFC, lecz ewakuowal mu sie pakiet.

Ale co mnie dziwi, że nawet podwozie węglowe modeliku i jego mocowanie nie pękło :shock: Na pierwszy rzut oka nie widać było uszkodzeń, ciekawe jak z bliska. Extry z EF wygląda super, są takie "puszyste" :) Co do Yaczków to 55 kiedyś mi strasznie nie leżała, ale jak oglądałem filmy z jej możliwościami to i mi przypadła do gustu :) Chcę więcej zdjęć od Radka bo na przyszły sezon planuję w cadzie wykreślić formatki pod takiego bzyczka 1,4-1,5m.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obiecane fotki

 

Dołączona grafika

 

Śruba trzymająca skrzydło jak widać jest wkręcana w górną jego część

 

Dołączona grafika

 

Wysokość jeszcze do zrobienia widoczna komora na serwo

 

Dołączona grafika

 

 

Yaczek dostanie generatory podobno lata znacznie lepiej

 

Dołączona grafika

Domek silnika i pakiet beca max z przodu

 

Dołączona grafika

 

Mocowanie silnika

 

Dołączona grafika

 

Wychylenie w góre ograniczone na oko do 45 stopni przez dźwignię

 

Dołączona grafika

 

Obrys profilu

 

Dołączona grafika

 

Kabinka zachodzi na wypusty ze sklejeczki z przodu i z tyłu są 2 śrubki

 

Dołączona grafika

 

Snap i popychacz z zestawu

 

Dołączona grafika

 

Tutaj tradycyjnie

 

Dołączona grafika

 

Fajna opływowa maskownica

 

Dołączona grafika

 

Wzmocnione podwozie blaszkami

 

Dołączona grafika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robert jak może brakować mocy przy 1800W w modelu 4kg ? przecież to jest ponad 7kg ciągu tym bardziej, że latasz F3M.Czołowi piloci latają na axi o tej samej mocy 5320/18 też około 7kg ciągu.

Może to kwestia doboru śmigła ale u mnie ciąg to 6 kg o ile można wierzyć wadze do ryb :wink:

Nie twierdzę że jest źle ale mogło by być lepiej.

Czekam na Twoją opinię o silniku Radku po oblocie.

Mała przestroga uważaj na silnik bo u mnie i u kolegi po paru lotach rozkręciły się w locie.

Odkręca się aluminiowa część do której przykręcasz piastę śmigła, jest tam lewy gwint.

Silnik się blokuje więc lepiej na początku lataj ciut wyżej.

Skleiłem to mocnym Loctitem i jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.