Skocz do zawartości

Emax 2822


TOMEK.CEKALA
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Owszem napisałeś, że będzie pracować, ale w następnych słowach odradzasz silnik i proponujesz coś większego i w sumie dość szybkiego, aby całość miała większą sprawność. Co nie jest złe samo w sobie, wydaje mi się jednak, że nie zauważyłeś dalszych planów kolegi Tomka.

Jak na razie to do motoszybowca o wadze 600g a po zmianie pakietu na 11,1v 1500-2000mAh do depronowego dwupłatowca o przewidywanej wodze do 800g.To będzie jego docelowe zastosowanie.

Czyli w sumie szuka bardziej uniwersalnego rozwiązania (co oczywiście ma swoje wady i zalety), nie wyobrażam sobie dwupłatowca z 2000KV nawet jakbym wiedział, że uzyskałem wysoką sprawność zestawu napędowego.

 

W pomiarach uzyskałem chwilowe wartości prądu rzędu 23 A więc regulator wcale nie jest tak przewymiarowany jak sądzisz. Dane w tabelach producenta są zawsze optymistyczne. Ja zawsze dobieram o oczko wyżej i źle na tym nie wychodzę. Waga regulatora 20-25-30A jest taka sama.

 

Co tu jest z :ass: strony?

Od końca :P bo najpierw ma się samolot, później silnik i śmigło a dopiero resztę.W Twoim wywodzie wygląda na to, że Tomek ma dokupić większy silnik a później, idąc dalej tym torem, poszukać modelu aby efektywnie wykorzystać zestaw napędowy.

 

TOMEK.CEKALA obejrzyj tą stronę z testami silnika. 800 gram to ok 28 uncji.

http://www.headsuprc.com/servlet/the-1516/EMAX-CF2822-Outrunner-Brushless/Detail

Wg mnie powinien wystarczyć, choć stosunek masy do ciągu może być mniejszy niż 1:1, ale to w końcu nie akrobat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 63
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tyle tylko ,że jak ja pisałem odpowiedź to tego postu z opisem ewentualnych zastosowań jeszcze nie było...

 

A zresztą i tak chyba wybrałem dobrze, bo do obydwu modeli proponowane przeze mnie parametry silników są jak najbardziej odpowiednie i to bez zmiany akumulatora na 3s.

W końcu dla modelu o masie 600-800 gram różnica w ciężarze silnika ok 50 gram jest nieznacząca,przy ciągu ok 800 gram, a radość z dłuższego o 10% czasu lotu-bezcenna! O! :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tego nie rozumiesz, to proszę nie dyskutujmy...

Ale mnie temat interesuje, sam mam elektryka.

Mam taki zestaw do depronowego RWD5:

silnik 1000KV

pakiet 3s 2200 45C

regulator 40A

śmigło 9x4,7

 

może coś doradzisz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mi się wydaje że ten Emax wystarczy do modelu 800g.Aktualnie latam Piperkiem o rozpiętości 1180mm i wadze 680g na silniku Emax 2805 i radzi sobie całkiem nieźle nawet proste akrobacje idzie wykonać i to całkiem sprawnie.A dwu płacik nie ma być akrobatem,raczej dostojnie latającym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka dygresja:

Mam mały samochodzik Tamiya, z silnikiem klasy 280, szczotkowy. Służy mi już kilka lat aby się powygłupiać na asfalcie przed domem.

Pewnego dnia dałem go do zabawy chłopakom z sąsiedztwa.

Po kilku minutach przynieśli zepsuty. Powąchałem silnik, wszystko było jasne.

Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu...

To tyle...

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pro forma i w tym wątku przedstawiam wykres mocy dla setupu dla modelu Su-26 z EPP z cyber-fly.

emax cf2822, smigło 10x4,7SF i pakiet 3S. Ciągu jest aż nadto i nie trzeba latać na maxa. Zwykle latam na pół gwizdka więc jakby mieszczę się w kryterium 2S :) . Zaznaczę jednak, że latam nim w Su-26, który jest ESA podobny, więc lżejszy niż 600, oraz w dwupłacie Ultimate ze śmigłem 9x6 o masie 595gram.

 

Wykres z normalnego lotu z fikołkami, wznoszeniem pionowym itp Su-26. Silnik po locie jest jedynie lekko ciepły.

http://pfmrc.eu/album_pic.php?pic_id=7859

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu..

to nie silnik był przeciążony tylko miałeś za mocny regulator :lol2:

 

Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało.

e tam za mało, trzeba założyć śmigło 12x6 i wyciągnie więcej niż te 12A :twisted:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wapniak napisał/a:

Po prostu nie wiedzieli , że silnik jest przeciążony i nie należy dawać non stop ful do przodu i do tyłu..

to nie silnik był przeciążony tylko miałeś za mocny regulator

Jak to się mówi ...kto mieczem wojuje ten od miecia ginie :mrgreen:

Tu moje testy CF 2822:

GWS 10x6 10,72V 17,27A 186,1W ciąg 700g

GWS 8x4 11,05V 9,69A 107,3W ciąg 560g

APC 8x6 10,79V 14,95A 161,9W ciąg 580g

i dla przykładu dzwonek TP 2804-21 T3 ale kv chyba 1700;

GWS 8x4 10,78V 14,2A 156,4W ciąg 660g

Takie dwa TP będę miał w łodzi latającej rozp 120coś cm i masie ok 1300g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Irku za te dane I widzę że silniczek ze śmigłem GWS 10x6 ma 700g ciągu i nie upiecze regulatora.Model który zamierzam wykonać to SE 5A zamówiłem również nowe serwa są o 100g lżejsze od tych które zamierzałem wykorzystać więc już zaoszczędziłem na wadze.Dzięki wszystkim którzy pomogli i czas brać się do pracy. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowiedziałem:

Ten silnik poprawnie pracował będzie.

Ale to wszystko co można o tym zestawie powiedzieć.

 

Dla regulatora 20 A silnik powinien taki właśnie prąd ciągły wytrzymywać, ten ma 12 A czyli zdecydowanie za mało.

 

Chyba zaszła pomyłka... To silnik jest elementem pobierającym prąd, wg własnych potrzeb i obciążenia. Regulator to element bierny w tym układzie. On ma prąd silnika wytrzymać, a nie odwrotnie. Regulator steruje napięciem i cyklem przełączania uzwojeń (zależy od typu regulatora). Nie reguluje prądu aktywnie - to robi silnik, sprytne bydle, które samo się karmi tym co potrzebuje w danej chwili.

 

Normą jest dobieranie regulatora większego niż potrzeby silnika. Silnik może w pewnych warunkach znacznie przekroczyć nominalne obciążenie nawet kilkukrotnie.

 

Podana specyfikacja jest jak najbardziej prawidłowa (regulator In=20A oraz silnik In=12A).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Miałem już nie zabierać głosu w tym temacie, bo to nie sensu. Ja Was nie przekonam , a Wy mnie, to już na pewno.

 

Ale.

 

Oblatałem dziś świeży modelik , cały z płyt EPP coś jak deska depronowa, wzorowany na SBAH-u . Rozpiętość 76 cm, długość podobna , waga do lotu 170 gram.

 

Do napędu użyłem silnika HK 2812/1900KV, napęd opisany w wątku o tymże silniku.

 

Ciąg w warunkach domowych wynosił 350 gram (mierzony). Model w pionie dosłownie wyrywał się z ręki.

 

Wyszedłem z nim na lotnisko odległe od domu o może 100 m, temperatura powietrza 1 st C.

 

Model wystartował pięknie pod kątem jakieś 45 stopni, latałem na 1/2 gazu.

 

Po 2 może 3 minutach takiego wożenia sie i oswajania z modelem dodałem gazu, żeby troszkę poszaleć.

I co ?.

Model nie przyspieszył.

Temperatura zrobiła swoje.

A jakie byłoby latanie gdyby ciąg w warunkach domowych był 1:1 albo i mniejszy?

 

 

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale czego dowodzić ma Twój opisany przykład z temperaturą? Ja latałem swoim STRATOSEM - latające skrzydło - masa ok 1500g, rozp 160cm silnik 470W. Czy plus 10 czy minus 10 model tak samo idzie w pionie więc nie mam pojęcia do czego zmierzasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura zrobiła swoje.

A jakie byłoby latanie gdyby ciąg w warunkach domowych był 1:1 albo i mniejszy?

 

A co by miało być? Model latał by bardziej spokojnie. Trenerki latają przy ciągu 1:3, motoszybowce nawet 1:4. To nie silnik ze śmigłem nosi model. To tylko napęd.

 

A w erze silników szczotkowych osiągi były jeszcze gorsze i modele latały.

 

Samolot ma latać dzięki skrzydłom i swojej budowie, a nie dzięki mocy silnika.

 

W prawdziwym lotnictwie dopiero nie dawno pojawiły się akrobaty o stosunku ciągu do masy lepszym od 1:1. A mimo to wcześniej samoloty też latały i kręciły akrobacje. Taki Zlin 42 czy PZL -110 potrafiły dać pilotom kilka ładnych medali w dziedzinie akrobacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak "gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma" i przeskalowany regulator też ujdzie w tłoku.

Znaczy, że regulator o prądzie ciągłym powiedzmy o połowę lub nawet 2x większym od poboru ciągłego silnika będzie nieefektywny? Czym to sie objawi? Oczywiście nie mówimy tu o masie regulatora większego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.