Skocz do zawartości

3D Max Batix - depron


RAFALR30
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jako nowo przybyły członek forum podzielę sie moimi dokonaniami z budowy modeli 3D. Rozpocząłem budowę a i naukę latania od modelu 3D Max Batix. Plany ogólnodostępne w necie, przeróbki mojego autorstwa a efekt końcowy jak w linku poniżej:

https://picasaweb.go...feat=directlink

 

post-10327-0-91704100-1348227764.jpg

 

Nauka nie była łatwa przy korzystaniu z bardzo prostej aparatury firmy Art-Tech, dopiero wymiana na aparaturę Turnigy sprawiła, że mogłem ograniczyć wychylenia wszystkich sterów i zacząć latać i próbować różnych figur z różnymi konfiguracjami śmigła. Na śmigle 9x6 model bardzo szybki więc latam i nadal uczę się na śmigle 9x4,7. Obecnie po 2 upadkach model nie posiada podwozia a kadłub wzmocniłem dodatkowo poprzecznie bo przy tego rozmiarach modelu kadłub miał tendencje do skręcania względem osi. Model bardzo szybko reaguje na ruchy sterów jest zwrotny ale potrafi latać tez powoli tuż nad ziemią i nie traci sterowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I to jest model powyżej 1,4m ? Model fajny tylko nie ten dział chyba ?

 

Cytuję " Celem tego nowego działu jest integracja pilotów którzy latają akrobacyjnie, bez względu na wielkość modeli.

Z przyzwoitości przyjmijmy, że będą to modele z silnikami większymi niż 8ccm lub minimum 1,4m rozpiętości, w przyszłości pomyślimy nad działem dla małych elektryków klasy park-flyer. "

...i nie widzę działu małych elektryków klasy park-flyer. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za miłe słowa - dbałość o szczegóły i estetykę wykonania pozostała mi z lat młodości gdy sklejałem modele plastikowe i z Małego Modelarza :-)

 

Model 3D Max zbudowałem z poniższych elementów.

 

Konstrukcja:

- biały depron 6mm, pręty węglowe o średnicy 3 mm - 2 w skrzydle i jeden wzdłuż kadłuba,

- klej polimerowy Dragon,

- folia kolorowa Oracal,

- sklejka 2 mm na podstawki do serva i 3mm jako wręga mocowania silnika.

 

Elektronika:

- silnik Emax CF2822

- śmigło 9x6 na szybkie loty, 9x4,7 na loty wolniejsze

- regulator Hobby Kilng 25-30A

- serwa4x Hextronic Hxt900 (2x lotki, 1x ster wysokości, 1 x ster kierunku)

- akumulator Li-Pol 3s 1300 mAh

Dodatkowe wzmocnienie kadłuba w celu zapobiegania jego wyginaniu się z zastosowaniem czarnych tzw: listew zaciskających do spinania dokumentacji papierowej, które lekko się rozgina i wsuwa bez użycia kleju.

Polecam ten pomysł z listwami jako wzmocnienie czy zabezpieczenie krawędzi natarcia modeli depronowych - można je kupić w różnych kolorach w sklepach papierniczych.

 

Wymiary modelu: 96 cm długości, 94 cm szerokości, 24 cm wysokości. Projekt "malowania" - moja Żona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To popatrz na dział "Modele elektryczne".

 

Podałeś bardzo mało danych dotyczących modelu. Wymiary, czy osprzęt by się przydały. Sam model wyszedł Ci bardzo ładnie :)

 

A tak poza tym, to kto Ci podsunął pomysł nauki latania takim modelem ?!

 

Po kilkunastu lotach na symulatorze zdecydowałem się na ten model z racji prostej konstrukcji...no ale jego właściwości lotne to rzeczywiście wymagają doświadczenia. Nauka na symulatorze pomogła, ale loty w realu to już całkiem inne emocje.... Opanowałem go i teraz ćwiczę różne figury..wiatr nie jest moim sprzymierzeńcem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kształty ma nie w moim guście, ale wygląda, jakby latał przyzwoicie. Chętnie zobaczę go na filmie. CF2822 to chyba najpopularniejszy silnik tych rozmiarów wśród polskich (i pewnie nie tylko) modelarzy.

 

Tak silnik popularny i dla tego modelu w zupełności wystarczający. Przy najbliższych lotach poproszę "kamerzystę" o nakręcenie krótkiego filmiku do zaprezentowania. A jak Twoje Kuba postępy w budowie od podstaw?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Odkurzam temat :)

W tej konstrukcji podwozie to zbędny bajer a z racji, że to była moja pierwsza konstrukcja, podwozie było zbyt słabe i... już go nie ma.

Po kilkunastu ostrych lotach, 3 bliskich spotkania z ziemią :unsure: model ma wzmocnioną konstrukcję:

- nowe mocowanie wręgi silnika wzmocnione 2 płatami depronu

- nowe wzmocnienie poziome wzdłuż całego kadłuba aż do steru wysokości

- dolne wzmocnienie pod skrzydłami na styku z kadłubem

...no i kilka dodatkowych kalkomani dla usztywnienia depronu

 

Gotowy do oblotu w sezonie 2013. To będzie samolot testowy do figur akrobatycznych tych, które potem będę wykonywał Mini Kataną.

post-10327-0-78519900-1363286382_thumb.jpg post-10327-0-46243300-1363286388.jpg

 

post-10327-0-35666100-1363286384.jpg post-10327-0-16237000-1363286386.jpg

 

post-10327-0-15701100-1363286387.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. To będzie samolot testowy do figur akrobatycznych tych, które potem będę wykonywał Mini Kataną.

 

 

Ogólnie modelik fajny -gratulacje.

Polecam do nauki jak i profi latania po tym modelu, zamiast Katany model o "zbliżonym" kształcie mianowicie Addictiona z PA. Rewelacja !-zarówno mały jak i XL :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie modelik fajny -gratulacje.

Polecam do nauki jak i profi latania po tym modelu, zamiast Katany model o "zbliżonym" kształcie mianowicie Addictiona z PA. Rewelacja !-zarówno mały jak i XL :)

 

Hmmm - to już druga osoba, która zamiast Mini Katany poleca Addictiona z PA....Co w nim takiego jest?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że masz za długą ośkę w silniku. Śmigło ma możliwość swobodnego wygięcia się na gumkach?

 

Śmigło założone tak na szybko na sesję zdjęciową :-). Do lotów zakładam tak, że ma możliwość wygięcia się na gumkach - prop saver spełnia swoją funkcję :) należycie.

 

To jak lata :) .

Zerknij jak mój początkujący syn sobie nim radził ,potem było już dużo lepiej i efektowniej.

 

...I WSZYSTKO JASNE :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście to Twój wybór-Katana również jest ok choć chyba bardziej da radość doświadczonemu modelarzowi.

Za Addictionem przemawia ogromna powierzchnia skrzydeł,gruby profil oraz to że jest on mega przewidywalny,zero przepadań-bez problemów na lekkim wietrze a w ciszy jak gazeta .

Jest również "niezniszczalny" w powietrzu-syn nieraz z ok.100m na silniku leciał pionowo w ziemię i parę metrów nad nią zaciągał wysokość na maxa i zero skutków ubocznych... ;) (oczywiście pakiet,domek z silnikiem odpowiednio zamocowane !).Naprawdę wdzięczny,świetnie latający model i stosunkowo nie tani, ale ktoś kto go ma wie że to pieniądze nie wyrzucone w błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.