Skocz do zawartości

Pioneer i pierwsze problemy


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam zakupiłem sobie model Pioneer ROplanes ze sklepu ABC-RC model w wersji ARF (kit+silnik) wszystko przyszło zgodnie z tym co zamawiałem

post-12405-0-99243600-1373648748_thumb.jpg

 

Regulator ESC min 20A

Akumulator lipol

Aparatura min. 4- kanałowa

Odbiornik

miałem z poprzedniego modelu

post-12405-0-09702000-1373649159_thumb.jpg

post-12405-0-45071500-1373649218_thumb.jpg

 

Problem zaczął sie, gdy podłączyłem silnik do regulatora, regulator do odbiornika i wszystko pod akumulator lipo 1500mAh 11,1v silnik pika i nic się nie dzieje, gdy łapię za wał on obraca się z tą metalową osłoną ale strasznie ciężko chodzi, wydaje mi się że jest uszkodzony

I nie wiem czy to ja nie umiem czegoś podłączyć, czy to problem z silnikiem. Proszę o pomoc bo nie wiem czy oddać go na gwarancje

post-12405-0-50617400-1373649845_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jeżeli aparatura działała w poprzednim modelu nie trzeba bindować.

Sprawdz czy dobrze podłączyłes regulator na 3 kanał (zazwyczaj) i ustaw zakres obrotów tzn gaz z nadajnika max silnik popika potem na dół popika rozłacz odbiornik , gaz na dół i załacz odbiornik powinno działać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie działała i dalej działa przy tamtym modelu 2 rzecz to to ze w odbiorniku nie ma czegoś takiego ja wejścia bind z tym gazem tez nic nie dało dalej nic nie działa ;//

 

przeczytałem gdzieś żeby spróbować podłączyć silnik bezpośredni pod pakiet wtedy dostaje cały "prąd" i powinien kręcić się na maksymalnych obrotach wiec tak uczyniłem i mój silnik robi 2 mocne szarpnięcia jeden w prawo drugi chyba w lewo i nic się dalej nie dzieje jak myślicie powinienem go oddać do sklepu ? czy jest możne jeszcze coś co robię nie tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli dalej dzała z 2 gim modelem to nie musisz bindowac (problem z głowy)

 

Co do podłączenia silnika bezpośrednio pod pakiet to zły pomysł . To silnik 3 fazowy w ten sposób możesz go spalić .

 

Sprawdż na którym kanale masz podpięty regulator w 2 gim modelu i do tego gniazda podłacz regulator załącz nadajnik z pełnym wychyleniem drążka gazu , załącz zasilanie regulatora ,silnik powinien pikać po 3 sek daj drążek gazy w dolne położenie znowu zacznie pikać jak skończy wyłącz wszystko .

 

Załącz nadajnik drążek gazu na doł i załącz zasilanie odbiornika powinno działać.

 

Pamietaj o kolejności załaczamy nadajnik potem odbiornik - wyłaczamy najpierw odbiornik potem nadajnik .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc podłączam regulator do odbiornika tak jak w drugim modelu, podłączam silnik następnie włączam aparature z wychyleniem drążka gazu na maksa, następnie są 3 piknięcia (nadajnik chyba się loguje) po 3 sekundach silnik faktycznie pika, potem drążek gazu na dół, silnik znów pika, odłączam odbiornik następnie apke, potem włączam apke następnie odbiornik dodaje gazu i silnik robi lekkie drgania na początku i dalej nic się nie dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z regulatora idą trzy kable do silnika zamień miejscami te dwa zewnętrzne ze soba i spróbuj jeszcze raz .

 

I nic to nie da.

 

Z tego co piszesz wynika, że ciągle wchodzisz w programowanie regulatora.

Znajdz instrukcję regulatora i zobacz co oznaczają te "piknięcia".

 

Ewentualnie sprawdź jeszcze czy w czasie tego pikania chodzą serwa podłączone do innych kanałów odbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamieniałem i zewnętrzne tak jak napisałeś i żółty z czarnym tak jak oznaczyłeś kolorami i niestety dalej nic...

A może przyczyną jest to że na stronce z której zamawiałem źle był podane parametry regulatora jakie powinny być. Mój regulator ma 20A na stronce też tak jest napisane, ale może powinien być np. 30A

 

po podłączeniu wszystkiego( po pikaniu) serwa pracują. Regulator mam z poprzedniej wersji modelu RTF więc tak owej instrukcji nie posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma znaczenia jkai jest regulator 20 , 30 czy 100A , na każdym silnik musi ruszyć , tylko jak silnik pobiera więcej niz regulator to latanie na nim skończy się spaliniem regla a dalej nawet samolotu , ale silnik muis ruszyć a nie trykać i pikać, tu barkuje fazy , więc podłącz jakkolwiek jak nie ruszy to zamień zewnętrzne kable jak napisałem nie sugeruj się moimi wymyślonymi kolorami .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak ESC to regulator, sprawdź w instrukcji jak go programować powinno być tam wszystko opisane. Dla mnie najlepsze są te regulatory, które można programować za pomocą karty lub przez połączenie z PC, Twojego niestety nie znam.

 

Wysłane z mojego Transformer Prime TF201 za pomocą Tapatalk 4

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Regulator wymieniłem na nowy, tamten prawdopodobnie był uszkodzony. Teraz wszystko jest ok z tym, że po włączeniu silnika na najwyższe obroty po 5-10 sek. silnik sam zwalnia tak, jakby kręcił się na 30% gazu i samolot opada. Moje pytanie zatem, jakie ustawienia regulatora trzeba zmienić żeby silnik sam nie zwalniał?

i tak przy okazji gdzie znajduje się środek ciężkości w tym modelu (w instrukcji nic nie ma na ten temat)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.