Skocz do zawartości

Włoska Błyskawica


mirolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Na dwudniowe zawody ESA w Płocku i Warszawie postanowiłem zbudować nowego myśliwca i wybrałem model którego chyba jeszcze na zawodach nie było - Macchi "Saetta".

Marek Rokowski przygotował zestaw z eksperymentalnym ogonem z coroplastu a ja złożyłem go w dwa dni i zabrałem na zawody

 

2014-08-26-3121.jpg

 

Poniżej kilka zdjęć z budowy z modelu pokazujace szczegóły konstrukcji i rozmieszczenie wyposażenia.

 

2014-08-26-3122.jpg2014-08-26-3123.jpg2014-08-26-3126.jpg

2014-08-26-3131.jpg2014-08-26-3130.jpg

 

Regulator zamaskowany został kwałkiem tkaniny (koveral) klejonym na klej polimerowy, coroplast po wzmocnieniu SW prętem węglowym również wkleiłem na kleju polimerowym DRAGON.

Pierwsza próba w locie nie wypadła dobrze bo statecznik poziomy okazał się zbyt mało sztywny i dopiero po załadowaniu w kanał koroplastu drugiego patyczka (tym razem bambusowego) oraz poprawieniu zawiasu steru wysokosci, model został poprawnie oblatany.

2014-08-29-3143.jpg2014-08-29-3146.jpg

 

Szybkie malowanie przygotowało model do startu a po dostarczeniu go na lotnisko, został zamaskowany przed ciekawskim okiem wywiadu :-)

 

2014-08-30-3150.jpg

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Jak wspomniałem Saetta poległa w Płocku a posklejana wystartowała w Warszawie w finale B. Niestety znów skończyła walkę przed czasem ze złamanym skrzydłem.

Dwa złamania przy samym kadłubie ratowałem kolejnymi węglami ale doszedłem do wniosku, że to nie jest dobry pomysł aby w nowym i stosunkowo lekkim modelu wklejać kolejne pręty i przesączać epp kolejną butelką CA.

 

Odciąłem skrzydło od kadłuba i usunąłem wszystkie dodatkowe prety węglowe jakie upakowałem na zawodach. Na stole skleiłem skrzydło na kleju polimerowym a następnie wzmocniłem od dołu kawałkiem tkaniny "koveral" klejonej również na kleju polimerowym. Stosowałem już wcześniej podobne wzmocnienie z tkaniny do laminatow 50 g/m2 ale zauważyłem, że koveral mniej się nasącza klejem i wzmocnienie wychodzi elastyczne i lekkie.

 

2014-09-10-3249.jpg

 

Klej "Dragon" wymaga trochę czasu na schnięcie (UHU jest szybszy) ale połączenie jest pewne i już sprawdziło się w locie testowym :-)

Polecam ten sposób naprawy jako alternatywę 6-ciu czy 8-iu prętów węglowych w centropłacie.

 

Dopracowałem też troszkę osłonę silnika aby Saetta nabrała charakterystycznego wyglądu

 

2014-09-10-3250.jpg

ms

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.