Skocz do zawartości

Kraksa Saab Viggen - EDF


Andrzej Klos
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kolejna moja kraksa, tym razem wina pilota.

 

W trzecim locie model wyladowal na najwyzszym w okolicy drzewie eukaliptusowym.

 

post-12308-0-20403500-1476348285_thumb.jpg

 

 

 

 

Po kilku godzinach zrobilo sie wietrznie i model spadl na ziemie i wyglada teraz tak sobie:

 

post-12308-0-11535700-1476348469_thumb.jpg

 

 

 

Mysle, ze go odbuduje.

 

 

Po poczatkowych problemach ze startem, a raczej z wyrzucaniem z reki (stad troche zmodyfikowany nos :(  ) Viggen latal doskonale, jak "szczala", zupelnie inaczej niz modele ze smiglem  W porownaniu z innymi modelami EDF byl wyjatkowo cichy, w czasie lotu slychac bylo tylko szum powietrza, Super!  Wszystko to dzieki wywazeniu silnika z wirnikiem.  Niestety nie mam zdjec ani video z lotow.  Polecam model!

 

 

post-12308-0-85087500-1476348192_thumb.jpg

 

 

Jak zawsze troche pokombinowalem w czasie budowy:

 

- zamiast sklejac "odcinki" kadluba, zbudowale dwie wanny; gorna i dolna aby uniknac ostrych i nierownych krawedzi na wlocie powietrza (a takze zeby zrobic prosty i rowny kadlub).  Kanal wlotowy powietrza wyszlifowany i polakierowany.

 

post-12308-0-67828800-1476348628_thumb.jpg

 

 

 

- okleilem kadlub papierem pakowym na bialy, wodoodporny klej aby go wzmocnic 

 

post-12308-0-77775200-1476347916_thumb.jpg

 

post-12308-0-23283300-1476347994_thumb.jpg

 

 

Czolem

Andrzej

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Postaw mi kawę na buycoffee.to

Nasze lotnisko robi sie coraz mniejsze, postawili ostatnio oswietlenie do gry w hokeja na trawie i cricket'a i buduja jeszcze wiecej boisk,  Mamy nastepne pole ale jest 30min od domu, to jest 5min.  Myszkujac pomiedzy lampami i drzewami trafilem na drzewo.  Dobrze to widac tutaj na video mojego P-47:

 

https://youtu.be/xIaKO85Eqc0

 

 

Jak nie bylo oswietlenia to oczywiscie latalo sie lepiej:

 

https://youtu.be/t2gS5-_2-Qs

 

 

https://youtu.be/zBlA-Xn46Do

 

 

Tu jest drzewo (od strony pola) , ktore "nagle" wyroslo:

post-12308-0-16858300-1477357289_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Twoje modele mają napęd elektryczny - czy to u was już tak obowiązuje, czy po prostu to twoje zamiłowanie albo tak jest wygodniej? Pytam z ciekawości, bo od kolegi z Niemiec słyszałem, że na ich lotnisku można latać tylko "elektrykami", a "spaliny" są zabronione ze względu na hałas. I tak się zastanawiałem czy to tylko u nich, czy to już taki trend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek,

Wszystko razem:

- "lotnisko" jest w centrum dzielnicy wiec wolno latac tylko modelami elektrycznymi.  Nawet glosniejszymi modelami (np EDF) wolna latac po 8 rano.  Ja latalem Viggen o 7 rano bo byl cichszy od wielu "normalnych" elektrycznych modeli. 

- ja wole modele elektryczne ze wzgledu na brak halasu, zapachu spalin etc (chociaz lubie halas 4 suwowych silnikow)

- sa w Brisbane lotniska modelarskie gdzie mozna latac czym sie chce, wliczaja odrzutowe, ale sa one poza miastem.

-ogolnie jest tendencja w kierunku modeli elektrycznych

 

Czolem

A

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.