Skocz do zawartości

TM - Electro Kulbutin ARC z Topmodel


TooM

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 57
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość Jerzy Markiton

Spróbuj w Havlu. Można też u nich zamówić asortyment R&G. Fakt, trzeba poczekać ale nie płacisz za dostawę. W cenie katalogowej. Wprawdzie już 2 tygodnie czekam ale pani zapewniała, że w tym tygodniu już będzie do odbioru....

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
Gość Jerzy Markiton

A toś mnie dostał...

Nie pamiętam, ale znając moje przyzwyczajenia to raczej miałem 2-gi akumulator do zasilania elektroniki. Z drugiej strony - tam były tylko 4 analogowe serwa, mogłem się popisać odwagą i zasilić wszystko z BEC-a. Fotki i notatki - szlag trafił, podpierniczyli wraz z komputerem z modelarni.

Lepiej dać niezależne zasilanie. Upierdliwe - ale rozsądniejsze.

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Tak się zastanawiałem czy przy jego masie całkowitej te 100g ma jakiekolwiek znaczenie ? Do akrobacji klasycznej można mu jeszcze spokojnie dołożyć - nie traci tak mocno energii w pionowych figurach.

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się zastanawiałem czy przy jego masie całkowitej te 100g ma jakiekolwiek znaczenie ? Do akrobacji klasycznej można mu jeszcze spokojnie dołożyć - nie traci tak mocno energii w pionowych figurach.

- Jurek

Dziękuję. Będzie miał odrębne zasilanie. PS. To młodszy brat Kulbutina - FLIP :) .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ,

ja latam co prawda innym modelem , ale również z firmy Top Model , wymieniłem w nim U-BEC , na pakiet Ni Mh zawsze to bezpieczniej , co do do mojego modelu to uważam że firma Top Model cz. produkuje modele które dobrze latają .

Napisz Nam w trakcie o Flipie , ponieważ jakiś czas temu pisałem do Jurka na "pw" w sprawie tego modelu, który mnie interesuje .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Prace nad Flip'em na ukończeniu. Jeszcze jeden weekend i w powietrze. Zastanawiam się tylko czy powinienem stosować odrębne zasilanie odbiornika i serw w postaci li-pol'a 1600 mAh bo razem z nim mam już maksymalną masę do lotu podaną przez producenta - 2100 g. Bez niego i regulatora byłoby ok. 100 g mniej.

eb0df5f5ad5c1725med.jpg

2ea6928d9458ce7dmed.jpg

d9849531db7d82f1med.jpg

1f52074fad61b4demed.jpg

322d3eb94e83bbebmed.jpg

f833008141761445med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

jeszcze jedna sprawa to łopatki do tego silnika :

 

na stronie francuskiej producenta Top Model , zauważyłem ,że dla silnika MVVS4,6/840 Sport zaleca łopatki Aeronaut 13 x 11

http://www.topmodel.fr/en/product-detail-19785-flip-200m-arf

Ale dla silnika MVVS 4,6/840 STD - łopatki Aeronaut 13x 8 w modelu motoszybowca ( Elektrą latam, )

http://www.topmodel.fr/en/product-detail-4066-electra-pro-2-56m-arf

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heniu, kierując się tą specyfikacją http://nastik.pl/manual/MVVS_35_56_techdata.pdf kupiłem 14x9,5 jako zalecane do akumulatora 3 celowego i motoszybowca do 2,5 kg masy. W tej chwili z dodatkowym pakietem mam ok. 2,1 kg więc powinny starczyć na 80 % gazu :D . Zastanawiam się tylko nad tą dodatkową masą. Zawsze nawet po odcięciu napędu akumulator ma tyle prądu żeby pracował odbiornik i serwa. Stąd nie wiem co robić :huh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Proponuję zostawić i polecieć, tym bardziej - jeśli jest już wstępnie wyważony. Jeśli zdecydujesz się na redukcję tych 100g to energii w akumulatorze spokojnie Ci wystarczy. Tym modelem nie będziesz krążył 0,5h po odcięciu silnika ? Nie latać do odcięcia - to kolejna rada. Wyraźnie da się wyczuć moment gdy napęd słabnie. Nie ma sensu czekać na odcięcie regulatora. Nawet gdybyś nie stosował BEC-a. Po czorta katować akumulatory ? Lipole, w odróżnieniu od NiMh i NiCd nie przepadają za głębokim rozładowaniem. Nie jestem zwolennikiem zasilania elektroniki z akumulatora napędowego. Napędowy jest traktowany dość brutalnie i ryzyko uszkodzenia wielokrotnie większe. Argumenty, że jak padnie 1 cela to wystarczy napięcia dla BEC-a zupełnie do mnie nie przemawiają. Jak mi padnie napęd to mam szansę uratować model. Kilka regulatorów padło mi w locie, w tym jeden dość markowy (czyt: drogi) ale nigdy tak, że padła regulacja silnika a BEC pozostał sprawny. Przelicz te 100g - na ile zmieni Ci się obciążenie jednostkowe modelu i czy to zmieni charakterystykę lotu ? Będę ciekaw wyników Twoich eksperymentów z masą w locie. Pozdrawiam

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po radach Henia i Jurka, model będzie latał z dwoma pakietami. Życie podpowiedzało też swoje - jednym pakietem model nie chciał się wyważyć, miał zbyt ciężki ogon. Na zdjęciu zainstalowane oba akumulatory, na prawej burcie regulator napięcia (liniowy) Dualsky'ego, dalej regulator obrotów również tego producenta. Masa całości - 2200 g, więc nie ma tragedii. Natomiast jest trywialny problem - do akumulatora odbiornika przykleiłem żywicą 5 min. rzep po uprzednim zmatowieniu powierzchni folii na akumulatorze. Po pierwszym razie rzep zszedł z niego jak po maśle :angry: . Na rzepie idealnie gładka powierzchnia spodu. Macie jakieś pomysły jak skutecznie go przykleić? Może Distalem?

Na pierwszym zdjęciu nieład artystyczny bo przewody nie są powpinane.

 

632076c8635031bdmed.jpg

 

fa44a17f35e30806med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Samoprzylepne też po krawędziach traktuję rzadkim cyjano. Zwykłe przelewam rzadkim przez rzep.

Fajny ! Obudziłeś tymi zdjęciami stare demony - podobny, tylko ze 2,5 - 3m....

- Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Na otwarciu sezonu modelarskiego na lotnisku Bednary 29.04.2013 r. odbył się oblot. W locie model miał tendencję do zadzierania w locie silnikowym i pochylania się na prawe skrzydło. Było też widać brak skuteczności steru poziomego - ponieważ jest płytowy do oblotu ustawiłem sporą wartość DR. W drugim locie przesunąłem do przodu akumulatory i zwiększyłem wychylenia wysokości. Tym razem poleciał Kolega z sekcji AP i wytrymował model w większym stopniu na lotkach niż ja w pierwszym locie. Dziękuję Mu za to raz jeszcze. Za trzecim razem już trochę pomieliłem powietrze :D i nie było problemów z wychyleniem w prawo. Mimo tego, że model jest "prosto" wykonany prawa lotka musi być opuszczona, a lewa podniesiona o grubość krawędzi spływu (ok. 2 mm). Zmiksowałem też obroty silnika z wychyleniem steru wysokości i w weekend przetestuję. Model pięknie wygląda w locie i mimo sporej masy ładnie szybuje. Spore obciążenie powierzchni powoduje, że nie ma problemu z dłuuuuuuugim podejściem do lądowania ;) . Co będzie dalej - napiszę po następnych lotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.