Skocz do zawartości

motoszybowiec, który niestety nie lata


Manolo18

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pewnego razu, podczas pobytu w Londynie niezbyt wyróżniający się początkujący napalony modelarz (ja) zakupił przez znany i lubiany serwis aukcyjny eBay motoszybowiec Easy Pigeon.

 

Zestaw prezentował się znośnie. Klasyczne latadło ze skrzydłem 3-częściowym, silnikiem szczotkowym 600, kontroler obrotów 30A, nadajnik Futaba 5-kanałowa FP-T5N, odbiornik Futaba 7-kanałowy, 2 serwa standardowe Futaba, pakiet Ni-Mh 7,2V 2200mAh. Model był używany oczywiście, 3-kanałowy: gaz, SK, SW. Pierwotne śmigło to składane 8x4.5, ale wymienione zostalo na 7,5x4 (to jest tak jak się posyła tatę do sklepu). Wymiary to:

rozp.- 1800

dł.-1016

P skrzydeł-33,3 dm kwadratowych

 

 

Pierwszy oblot trwał ok 3,5 sek. Po pół roku (w maju :) ) postanowiłem reaktywować samolot. Pierwsze podejście, pełny gaz (na wszelki wypadek), rzucam... Leciał na wysokości ok 3-4 m i nie chcial sie podnieść. Lądowanie to "łubudu". Udeżyłem w drzewo, lekko przykosiłem liście i udeżyłem kadłubem o glebe (Easy pigeon chciał chyba wźiąć kreta na klate ;D ) Po kilku nieudanych próbach wzleciał i znowu nie podnosil sie. Póżniej akku sie odkleiło od kadłuba i nie latalem. W następne dni nie chcial startowac wogole. Spadał 5 metrow przedemną.

 

Mam kilka pytan. Co jest nie tak? Wg. instrukcji wazyc powinien 1250-1300 g. Nie mam mozliwości zważenia modelu. Mysle żeby trochę go odchudzic (silnik bezszczotkowy, akku li-po s2 25C, może kadłób balsowy).Czy nadajnik mozna przerobic na np. 6-7 ch?

 

Prosze o pomoc i z góry podziękować.

 

PS: Wybaczcie mi jak cos knoce bo to mój pierwszy post na tym forum (troche trema)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postaw mi kawę na buycoffee.to

Sam mówisz, że zmieniłeś śmigło na mniejsze. I to znacznie. Daje ono na pewno znacznie mniejszy ciąg. Sam model jest ciężki, potrzebuje więc dużej prędkości. Problem może polegać na tym, że wyrzucasz go za słabo! Miałem tak na początku z Mikro Elektro, trzeba było rzucić z całej siły żeby w ogóle poleciał. W przeciwnym razie lotem ślizgowym lądował na ziemi... Z silnikiem włączonym na max! Spróbuj zmienić śmigło na takie, jakie jest do niego zalecane. Dodatkowo dobrze będzie jeżeli znajdziesz teren z wysoką trawą, lekko pochyły. W takim miejscu najlepiej oblatywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oblatywalem go wlasnie w takim terenie jak mowi TEQ. Co do siły wyrzutu to rzucam dość mocno (w koncu chodzi się po cos do szkoły sportowej :D )Model jest wywazony, wytrymowany, rewersy sprawdzone. Niestety nie mam do kogo isc z tym problemem. W tym tygodniu kupie nowe smigło i zobacze jak bedzie latał. Jak nie zadziala to dokupie jeszcze li-pole i silnik bezszczotkowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz gdzie latają w pobliżu np. Podwarpie. Siadasz w samochód z rodzicem, jedziecie i masz w kilka minut na miejscu wyrok: albo lata albo do śmieci - tam naprawdę lataję Ci co oblatają Ci model "błyskawicznie"

A te wszystkie porady tutaj - oczywiście bez zarzutu - bez trzymania modelu w garści - to tylko gdybanie ... :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Jerzy Markiton

Sprawdź jaki masz silnik, tzn: na ile volt. 7,2 V akumulator to typowy akumulator samochodowy. Były takie zestawy oszczędnościowe ale z reguły miały kłopoty w locie silnikowym.... Tzn: wprawiony pilot dawał sobie jakoś rady, początkujący z reguły - nie. Typowym śmigłem do 600-tki jest 8x4-5 cali. Niektóre pozwalają na śmigło 9x4-5. Zasadą było o 1 celę na pakiecie więcej niż jest silnik. Jak silnik jest 7,2V to zawsze dawało się pakiet 7 celkowy, czyli 8,4V, jak silnik był 8,4V to należało dać pakiet 8-mio celkowy, czyli 9,6V. Objawy które opisujesz są typowe dla za małego śmigła lub starego, zadziobanego pakietu... Wbrew wszystkim filozofom zastosowanie przekładni z zakresu 1-3 - 1-4 i pewny pakiet pozwoli Ci spokojnie zrobić wysokość ( 100-200m) i potem już tylko cieszyć się z szybowania...

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Pewnego razu, podczas pobytu w Londynie niezbyt wyróżniający się początkujący napalony modelarz (ja) zakupił przez znany i lubiany serwis aukcyjny eBay motoszybowiec Easy Pigeon.

Czesc

Coz powiedziec, "Easy Pigeon"..., w wolnym tlumaczeniu, cos jak wolny, swobodny golab (ale takze jelen, frajer) :mrgreen: :wink:. Nie zebym byl zlosliwy... .

 

Przypomniala mi sie historia, jak kolega przyniosl mi swoj "motoszybowiec dla poczatkujacego"( wypisz wymaluj jak twoj), zebym mu oblatal, bo model nie chce sie wzniesc!

 

Nie chce mi sie rozpisywac, ale po sprawdzeniu tego co trzeba bylo sprawdzic, gaz do dechy, wyrzut i... po 30 metrach prawie go ubilem...; niektore modele chyba sa po prostu zle skonstruowane?!?

To co mi sie nasuwa od razu:

- szybowiec za ciezki

- za malo ogniw (Volt), za male smiglo

W/g mnie jedyna nadzieja to chinska bezszczotka ok. 1000 obr/V waga 150-170g, regiel 35-40 A, Accu 3S 2000mAh, smiglo od 10 do12*6, jesli oczywiscie chcesz "inwestowac".

W razie czego zestaw pasuje do wiekszosci rekreacyjnych modeli o rozpietosci do 2 m.

 

 

Wojtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem i nie mam za bardzo sposobu jak to sprawdzic :oops: . Mam 2 regulatory. Ripmax Xtra 30A i TurBORIX 30A.

 

Tu link do strony producentów.

...TurBORIX

...Ripmax

TurBORIX ani Ripmax nie chcą się ze mną podzielić informacją odnośnie li-poli. Xtra 30A ma 2 bolce metalowe (do czego?-nie wiem) :(

 

Wychodzi na to ze jak regulator nie pasi to sprzedam model w stanie arf a odbiornik i nadajnik znajdzie zastosowanie w nowym modelu (moze jakis deproniak). :|

Inne rozwiązanie jest takie, ze kupie elektronike i dorobie lotki jako gratis :D

Teraz "być albo nie być" dla Easy Pigeona...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z reglem nie ma problemu, jeden i drugi bedzie pracowal z LiPo, tylko bedziesz musial uwazac, zeby nie rozladowac za bardzo accu, bo jak napiecie spadnie za nisko, to kicha. Akumulator do wyrzucenia.

Jesli nie chcesz zmieniac napedu (silnika i regla), to accu 3S 2200-2500 mAh 25C, i to smiglo, ktore masz. Na wiekszym, przy tym voltazu, pobor pradu moze byc zbyt duzy.

Na poczatek, max. 30 minut na silniku, i przy ladowaniu sprawdzic ile pobral. Wtedy bedziesz mogl mniej wiecej stwierdzic ile mozesz latac "na motorze".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.