Skocz do zawartości

problemy z silnikiem os max 46la


misspalma

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem nowy silnik os max 46la i dotarlem jak w instrukcji, wypalilem do dzis okolo 600ml paliwa 80/20, jednak nadal nie moge go wyregulowac w insrtukcji pisze ze zawor iglicowy przy normalnej pracy powinien byc wykrecony od 1/2 do 1 obrotu u mnie jednak aby silnik pracował musi byc zawsze ponad 1 obrót jak zmniejsze troche to silnik zaczyna nierowno pracowac na pelnych obrotach a przy dodawaniu gazu gasnie, przy czym silnik dosc sporo dymi i pluje olejem, nie umiem takze ustawic wolnych obrotow pomimo krecania sruba ktora jest na gazniku zawsze jak calkowicie zamkne przepustnice to zawsze gasnie, nie wiem co jest nie tak i co z tym zrobic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no na ziemi zakreca sie zawor iglicowy i silnik gasnie , a jesli nie bedzie mial przy calkowicie zamknietej przepustnicy wolnych obrotow to jak w locie ujme za duzo gazu to zgasnie, chyba ze ustawie serwo tak by przepustnica nie dmykala sie do konca. moze ma ktos instrukcje obslugi do tego silnika po polsku bo mam tylko angielska wersje i wielu opisow nie rozumie niestety:(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo błąd w instrukcji albo nie potrafisz czytać ze zrozumieniem.Powinno być ok 1,5-2 obrotów.Nie mam zamiaru pisać kolejnego elaboratu na temat silników żarowych,poszukaj na forum

Obroty otwarcia iglicy podawane są w instrukcjach orientacyjnie. Tylna regulacja silnika OS LA jak i też każdych innych silników jest identyczna dla całej "rozmiarówki".

 

Taki sam, identyczny element jest montowany dla silnika OS Max 40LA, 46LA, 65LA dla tych wszystkich silników jest też identyczna instrukcja. Silniki posiadają taki sam układ regulacji paliwa ale mają różne pojemności. Dla każdego z tych silników nominalne obroty otwarcia iglicy będą różne.

 

Witam kupiłem nowy silnik os max 46la i dotarlem jak w instrukcji, wypalilem do dzis okolo 600ml paliwa 80/20, jednak nadal nie moge go wyregulowac w insrtukcji pisze ze zawor iglicowy przy normalnej pracy powinien byc wykrecony od 1/2 do 1 obrotu u mnie jednak aby silnik pracował musi byc zawsze ponad 1 obrót jak zmniejsze troche to silnik zaczyna nierowno pracowac na pelnych obrotach a przy dodawaniu gazu gasnie, przy czym silnik dosc sporo dymi i pluje olejem

Missplama - fakt że Twój silnik działa prawidłowo na trochę ponad 1 obrotu jest jak najbardziej PRAWIDŁOWE! Tym bardziej że instrukcja podaje otwarcie zaworu na 1,5 obrotu dla silników 40LA, 46LA i 2,5 obrotu dla 65LA! i to dla pierwszego uruchomienia!

 

Dlaczego dla pierwszego? Bo zawsze jest mieć lepiej przy odpalaniu, szczególnie pierwszym więcej odkręconą iglicę nie mniej! łatwiej odpala się na bogatej mieszance - do prawidłowego działania silnika iglicę się dokręca i zawsze lepiej brać podawane tego typu dane jako wartości orientacyjne a nie jedyne 100% słuszne.

Instrukcja podaje że przy odpalaniu otwarcie iglicy o 180 stopni w stosunku do nominalnego ustawienia zdecydowanie ułatwia rozruch - w praktyce też tak jest.

 

Wniosek:

 

Ustaw iglicę tak aby silnik działał prawidłowo a nie kurczowo trzymaj się danych z instrukcji, tylko bardzo znaczne odstępstwa od danych w instrukcji mogą być przesłaniem nieprawidłowej pracy układu paliwowego (zapchanie, nieszczelność itp)

 

UWAGA! Pamiętaj że silnik musi być przed lotem doregulowany w pozycji pionowej i w takiej konfiguracji ma pracować idealnie. (poziomo na postoju może być lekko przylany)

 

i drugi problem jak ustawic zeby przy calkowicie zamknietej przepustnicy silnik nie gasl tylko utrzymywal wolne obroty?

Każdy silnik przy całkowicie zamkniętej przepustnicy musi gasnąć. Jeżeli tego nie robi istnieje ryzyko że silnik łapie lewe powietrze. Twój silnik jest sprawny.

 

Minimalne obroty ustawiasz przepustnicą czyli aparaturą. Przepustnica musi być lekko uchylona na minimalnym gazie. Silnik gasisz zamykając całkowicie przepustnicę. Używa się do tego celu funkcji T-CUT w radiu lub jak ona nie występuje - trymera gazu.

 

moze ma ktos instrukcje obslugi do tego silnika po polsku bo mam tylko angielska wersje i wielu opisow nie rozumie niestety:(

Podziękuj polskiemu sprzedawcy :PTutaj są instrukcje do wszystkich silników OS MAX w formie elektronicznej, oczywiście po angielsku. Adobe Reader 8 umożliwia kopiowanie tekstu i można wklejać do Google Tłumacz. Tłumaczenia są wystarczające aby zrozumieć o co biega :)

 

Lepiej już tak robić niż szukać jakieś polskiej instrukcji gdzie zawsze ktoś coś "mądrego" doda. Jak zauważysz... instrukcje są naprawdę dokładne, przykładowo opisane są oba Twoje problemy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dorzuć biednemu OS-wi 5-10% nitro, to nie MVVS, żeby na 80/20 pyrkać ;-)

Tak na ten temat mówi instrukcja: (tłumaczenie: Wujek Google Tłumacz) :D

 

Użyj dobrej jakości paliwa dostępnego w handlu lub w jednym z mieszanek w tabeli. Fuel "A" nadaje się do uruchamiania-i zwykłego użytkowania. Paliwo "B" jest przeznaczony do stosowania przy większej mocy jest wymagane i poprawy elastyczności. Zauważ, że nawet niewielka ilość nitrometanu (3-5%) będzie poprawa elastyczności, dzięki czemu igły korekty zawór o mniejszym znaczeniu i poprawy przepustnicy odpowiedzi. Korzystaj wyłącznie z materiałów o najwyższej czystości. Syntetyczne Oleje są dopuszczalne, ale mniej tolerancyjna wobec "biegać chude" niż olej rycynowy. Jeśli więc syntetycznych smar jest używany w paliwa, korygowanie igły zawór do nieco bogatsze, stosownie ze względów bezpieczeństwa w przypadku mieszanki paliwowo-powietrznej staje się zbyt chudego poprzez manewry w locie. Jeżeli silniejszy paliwa używane, silnik powinien być sprawdzone w celu upewnienia się, że jest wystarczająco run-in do pracy na danym paliwa bez przegrzewania. Nie należy używać paliwa zawierające mniej niż 18% smaru.

Paliwo A zawiera 5% nitrometanu

Paliwo B zawiera 15% nitrometanu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha,i przy okazji NIGDY nie gaś silnika przez zakręcenie iglicy-silnik dostaje pod koniec paliwa w przewodzie bardzo wysokich obrotów(szkodliwych dla silnika) ponieważ mieszanka staje się wtedy bardzo uboga.Nie ma to również sensu ponieważ po każdym zgaszeniu musiałbyś regulować silnik na nowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.