Jump to content

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

maciejbilu

Sprawdzony profil dla 2,5 metrowca

Recommended Posts

Witam,

planuje zbudować dwusilnikowego "depronowca" o rozpiętości 2,5 metra.

Samolot ma być majestatycznym wolnolotem. Zakładana cięciwa od 300mm do 350mm.

Niestety nie jestem w stanie oszacować wagi samolotu, może jakiś doświadczony modelarz podpowie: 3 - 3,5 kg?

 

Jaki radzicie profil do tego typu samolotu? Czy uniwersalny CLARK Y (15% przy kadłubie) będzie pasował do moich założeń?

 

Dzięki

Maciek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Clark Y 15% jak najbardziej,cięciwa 35cm też wydaje mi się odpowiednia przy tej rozpiętości zaś co do wagi to obstawiał bym około 3,5-4kg.Spalina czy elektryk?

 

PS.Bardzo odważne zamierzenie-2,5 metrowiec z depronu...fiu fiu :mrgreen:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam,

Elektryk. Zamierzenie odważne, i zobaczymy czy wykonalne.

Z kadłubkiem nie widzę większego problemu. Bardziej skrzydła.

Powierzchnia płata dla cięciwy 30 cm wyszła 60 dm kwadrat.

Co daje obiążenie 58 g/ dm kwadrat. Trochę przydużo.

Przelicze dla cięciwy 35 cm, ale też nie wydaje mi się rewelacja.

 

Czy masz jakieś informacje jakie obiążenie jest "dopuszczalne" przy którym będzie się w miarę przyjemnie latało?

 

Dzięki

Maciek

Share this post


Link to post
Share on other sites

jakie obiążenie jest "dopuszczalne" przy którym będzie się w miarę przyjemnie latało?

To pojęcie względne.

Ja mam na przykład zdanie, że przyjemniej się lata, jak obciążenie powierzchni jest jak największe. Wtedy model lata szybciej, precyzyjniej się nim steruje (potrzebne mniejsze wychylenia sterów) i jest bardziej odporny na wiatr.

 

60g/dm2 nie jest straszne nawet dla jednego metra rozpiętości, a co dopiero dla Twojego prawie giganta.

 

Nie przejmował bym się obciążeniem w tej chwili. W tak dużym modelu będziesz miał możliwość regulowania jego wagi przez dobór materiałów, bo stwierdzenie że ma być z depronu jest bardzo ogólne. najcięższe elementy to przecież wzmocnienia, napęd i podwozie.

 

trzymam kciuki za powodzenie projektu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.