mammuth Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Hej. Szukajac nowych zarowek do autka - trafilem na tanie zestawy HID Xenon - banalne w montazu - brak ingerencji w oryginalna instalacje auta - wydaje sie - rewelacja sa na ebayu np. http://cgi.ebay.co.uk/H7-6000K-HID-Slim-Xenon-Conversion-KIT-Volvo-XC70-XC90_W0QQitemZ140349733047QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item20ad7ef8b7 sa tez na alledrogo http://allegro.pl/item815016174_xenon_hid_slim_h1_h3_h4_h7_ksenon_made_in_germany.html mozna znalezc drozsze i tansze ... Teraz pytanie Czy warto ? Jak z przegladami takiego auta, czy oryginalne odblasniki dobrze wspolpracuja z takimi wynalazkami ? - Widzialem juz auta z lampami swiecacymi tysiac razy mocniej lepiej jasniej i tak dalej - jednak glownie oslepiajacymi innych kierowcow - praktycznie niemozliwe do ustawienia poprawnie. Kolejna sprawa - jak z komputerem pokladowym - aby bledow nie wyswietlal... Macie jakies doswiadczenia w tym temacie ? Szukam sobie prezentu pod choinke - od razu mowie - na wymiane calych lamp nie mam kasy - wiec jezeli nie chcecie mi zasponsorowac to odpada Ewentualnie jakie zarowki H7 kupic - ponoc Osramy sa teraz na topie z tego co znalazlem w sieci. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Taki zestaw to prosta droga do zatrzymania dowodziku, przez pierwszy patrol, który machnie na ciebie lizakiem. :wink: Żaden reflektor żarowy, nie jest dostosowany do lamp wyładowczych. Ich montaż oznacza automatycznie utratę homologacji, a brak homologacji na reflektory... Nie musze chyba kończyć. :twisted: Jeżeli chcesz poprawić jakość oświetlenia, to najprościej zaopatrz się w żarówki o podwyższonej jasności, ale koniecznie renomowanej firmy (Osram, Bosh, Phlips itp. ). Żadnych NN. Musisz się jednak liczyć z mniejszą żywotnością takich lamp (lampa to źródła światła (żarówka) - obudowa to oprawa lub reflektor. Wybacz - zawodowe zboczenie leksykalne ) . Nieco droższym rozwiązaniem jest albo umycie, albo wymiana reflektorów. Często przyczyną słabych osiągów jest zmatowienie odbłyśnika lub zabrudzenie klosza. W takim wypadku wymiana lamp (żarówek) nic nie da. Natomiast taki zestaw może ci szybko wykończyć klasyczne reflektory. To po prostu kolejny "allegrowy hit" na miarę magnetyzerów paliwa. Ulubioną sztuczką w tym wypadku jest gromkie oświadczenie o posiadaniu homologacji na zestaw. Tymczasem jest to homologacja WYŁĄCZNIE przetwornic WN, jako urządzenia elektrycznego, a nie zestawu. Zaś homologacja reflektorów dotyczy wyłącznie sytuacji, gdy używasz źródła światła o mocy i charakterystyce określonej przez producenta. Podobnie zastosowanie lamp o wyższej mocy nominalnej, jest podstawą do wypisania blankietu sponsorującego nasz system finansów publicznych :wink: I unikaj żarówek z bańkami malowanymi na niebiesko (lub tęczowo, bo są i takie). Świecą o wiele ciemniej od przeźroczystych. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Przy okazji Xenonów, a może własnie tych przeróbek i oślepiania mam dwa pytanka: - czy wszystkie samochody z Xenonami mają spryskiwacze reflektorów - czy wszystkie samochody z Xenonami pozbawione są ręcznej regulacji zasięgu reflektorów Oganoleptycznie sprawdziłem fabrycznie montowane Xenonki w Lagunie i C-klasie i jest jak wyżej, a dodatkowo mam wrażenie, że zasięg reflektorów w wyżej wymienionych pojazdach jest regulowany jakoś automatycznie. Tak więc, czy oprócz specjalnej budowy reflektora, nie potrzeba też jakiejś dodatkowej kombinacji mechanicznej, aby nie oślepiać innych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Dzieki za informacje. Co do "profesjonalnego" slownictwa - wybacz moje dyletanctwo Generalnie swiatla mam nienajgorsze - hmmm mialem - bo pojechalem na przeglad i mi "ustawili" :evil: widocznosc kilkanascie metrow ... pajac - musze gdzie indziej pojechac - bo po prostu nic nie widze. Co do zarowek - mialem kiedys jakies Philipsy i swiecily bialo - to co mam teraz swieci zolto i stare jest - wiec wymiana i tak sie przyda. Wpadlo mi w oko na jakiejs aukcji, ze "nie ma problemu z przegladami" natomiast na innej (ten sam produkt - lub bardzo podobny) tylko na pokazy i jazdy po drogach niepublicznych :crazy: To jakie zarowki polecacie w takim razie H7 ??? PS. Gladkilocie - nie bede choinki montowal zamiast zarowki - po prostu nie i juz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czhomik Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Wymóg dla reflektorów ksenonowych. -Spryskiwacze - układy samopoziomowania reflektorów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Wpadlo mi w oko na jakiejs aukcji, ze "nie ma problemu z przegladami" natomiast na innej (ten sam produkt - lub bardzo podobny) tylko na pokazy i jazdy po drogach niepublicznych :crazy: To jakie zarowki polecacie w takim razie H7 ??? Nie problemu i stresu - od razu diagności dziękują i zapraszaja w innym terminie :wink: No chyba, że masz odważnego i jesteś gotów na koszty dodatkowe... :devil: Co do żarówek H7, to ja osobiście sprawdziłem Osram o podwyższonej jasności (+20%). Jeździłem na nich rok czasu i szybciej mi samochód rozwalili niż żarówki wymieniłem, więc nie było tak źle. Różnica w stosunku do standardowych była kolosalna - jasne, białe światełko. A już są +50% i też mają niezłe opinie co do żywotności (tylko cena). Philipsy zbierają baty za niską żywotność. Tungsram za to jest gdzieś po środku jeśli chodzi o żywotność i ma niezłą cenę. Bosha nie sprawdzałem. Sam czekam, aż mi padną te H7, co mam w autku i wymienię wtedy też na podwyższoną jasność. Zaletę jest to, że te żarówki mają standardową moc, więc spełniają warunki homologacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Dzieki raz jeszcze Znalazlem takie cos http://cgi.ebay.co.uk/H7-Osram-Silverstar-bulbs-50-More-Light-pair_W0QQitemZ300365127558QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item45ef281f86 O tych mowisz ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 ja też ostanio tj. z pół roku temu wpakowałem do mego wozu (zafira) żarwóki +30% całkiem nieźle sobie radzą tylko mogłem wziąść bardziej zimnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 W zasadzie to zawodowo od 20 lat badam samochody(nie chcę być odebrany jako samochwała) i na codzień mam walkę z takimi przeróbkami. Do 22.09.2009 kiedy nasz rodzimy ustawodawca nie wyprostował kwestii reflektorów i uznania kryteriów za negatywne , obowiązywał regulamin 48 Europejskiej Komisji Gospodarczej ONZ. Dla zainteresowanych służę pomocą( mogę wysłać na PW)Aktualnie jak koledzy wcześniej opisali problem, jest tak : Niekompatybilny element w reflektorze (źródło)- Negatyw (naruszenie homologacji, oznaczenia na reflektorze, itp) Brak systemu samopoziomowania dla wyładowczego źródła -negatyw Brak systemu myjącego - dla wyładowczego źródła-negatyw Zastosowanie diody zamiast 5w żarówki świateł pozycyjnych też jest traktowane jako element niekompatybilny z danym typem reflektora( naruszenie homologacji). Nie będę pisał jak świecą takie przeróbki-przeciwlotniczy reflektor poruszający się po drodze , rażący "przeciwników" kilku krotnie silniejszym strumieniem jak dopuszczalny.Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Dzieki raz jeszcze Znalazlem takie cos http://cgi.ebay.co.uk/H7-Osram-Silverstar-bulbs-50-More-Light-pair_W0QQitemZ300365127558QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item45ef281f86 O tych mowisz ?? Tak. Nie widzę tylko mocy nominalnej, ale jeżeli jest identyczna co standardów, to się nadają. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Tak. Nie widzę tylko mocy nominalnej, ale jeżeli jest identyczna co standardów, to się nadają.OSRAM H7 64210SVS 12V 55W PX26d Czyli biore te i problem z glowy Dzieki wielkie - niestety nie moge Ci tu w Hydeparku kliknac pomoca klikne przy innej okazji Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Dokładnie tak jak pisze Nielot. Czasami jest to strasznie irytujące widząc z naprzeciwka 25-letniego golfa ze szperaczami przeciwlotniczymi zamiast reflektorów No ale tak już jest... "tjunink" musi być O wiele lepszym wyborem jest kupić markowe żarówki o podwyższonej emisji światła dostosowane do reflektora. A jak chcesz zmienić barwę światła na zimniejszą to możesz przecież kupić też postojówki W5W (nie diody) o innej barwie niż piwnie-żółta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Wpadlo mi w oko na jakiejs aukcji, ze "nie ma problemu z przegladami" natomiast na innej (ten sam produkt - lub bardzo podobny) tylko na pokazy i jazdy po drogach niepublicznych :crazy: To jakie zarowki polecacie w takim razie H7 ??? Nie problemu i stresu - od razu diagności dziękują i zapraszaja w innym terminie :wink: No chyba, że masz odważnego i jesteś gotów na koszty dodatkowe... :devil: Co do żarówek H7, to ja osobiście sprawdziłem Osram o podwyższonej jasności (+20%). Jeździłem na nich rok czasu i szybciej mi samochód rozwalili niż żarówki wymieniłem, więc nie było tak źle. Różnica w stosunku do standardowych była kolosalna - jasne, białe światełko. A już są +50% i też mają niezłe opinie co do żywotności (tylko cena). Philipsy zbierają baty za niską żywotność. Tungsram za to jest gdzieś po środku jeśli chodzi o żywotność i ma niezłą cenę. Bosha nie sprawdzałem. Sam czekam, aż mi padną te H7, co mam w autku i wymienię wtedy też na podwyższoną jasność. Zaletę jest to, że te żarówki mają standardową moc, więc spełniają warunki homologacji. Wszystkie żarówki które nie są klasy "premium " czyli +30% i inne, są żarówkami o skróconym włóknie, dlatego przy dozwolonej mocy świecą jaśniej(włókno wolframowe ma zdecydowanie wyższą temperaturę) producenci kombinacją mieszniny gazów(halogenków boru i jodu i inne też są) starają sie uzyskać trwałość i odporność na drgania zbliżoną do żarówek klasy premium. Standardowa żarówka(nie halogen) np. na STOP 21W temp .włókna 1800 stopni C ,żarówka np. H4 (halogen) 2300-2500 stopni C Wykorzystanie zjawiska recyrkulacji atomów wolframu które po odparowaniu z włókna, zawracane są w procesie i osadzają sie na nim nie powodując zużycia pozwoliło na zwiększenie temp. i jasności. A w tych żarówkach +30% bardziej się śrubuje warunki pracy ale niestety kosztem trwałości. A tak ogólnie to coraz podlejsze mamy te żarówki. Seria H7 to palpitacja serca i naciągactwo bo sypia się strasznie. Najlepsze żródła mamy kiedy kupimy nowy wóz czyli OEM. Natępne kupione w sklepie niestety mocno im ustępuja. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 18 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Od razu dopisze aby nie bylo Pytam bo chce miec dobre swiatla i widocznosc, a nie jakis badziew, ktory najpierw oswietli mi niebo w poszukiwaniu ufoludkow - nastepnie kogos z naprzeciwka (zapewnie przeladowanego TIR'a z Ukrainy) po czym mnie rozmasli w bezposrednim kontakcie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 DJDIT przerabiał to na własnej skórze =- jeśli zajrzy w ten temat na pewno podzieli się fotami i refleksjami z podstawiania HID-ów w sieci krąży masa pseudowynalazków w stylu "do lamp z soczewkami można stosować HID bo jest tam przesłona ...." Ujemną stroną podmiany klasycznej żarówki na HID-a jest szybkie wypalenie (utlenienie) odbłyśnika w lampie z powodu podwyższonej temperatury . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Osobiście używam Philips'a. Kupiłem ok 1.5 roku temu zestaw H4 wraz z postojówkami W5W za ok. 70zł (H7 i H1 też były). Są to żarówki o podwyższonej emisji światła +30%. Świecą bardzo ładnym, białym światłem i naprawdę bardzo dobrze oświetlają drogę. Efekt "podwyższonej emisji" jest naprawdę widoczny. No i nie rażę nikogo z naprzeciwka bo przez te 1.5 roku nikt mi nie mrugnął (no chyba, że miśki stały) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Air Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 A ja poza instalacją porządnych żarówek Hella przerobiłem instalację przednich świateł w moim aucie, tak by zasilane były bezpośrednio z akumulatora (czyli dotychczasowe oprawki włączają przekaźniki, a te załączają żarówki podpięte bezpośrednio grubymi kablami do akumulatora). Kolosalna różnica (różnica napięć na zaciskach akumulatora i w oprawkach wynosiła przed przeróbką prawie 3V (!!!), w tej chwili zmalała do 0,1V). Polecam, szczególnie posiadaczom starszych aut. A od HIDów trzymać się z dala. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Ehhh... Co ja wam mogę napisać Mam HID od 2 lat, żadne wypisanie blankieciku gdyż nasi mundurowi nie mają w sumie podstaw, a to dlatego ze nie są diagnostami i jego widzi misie skończyło się razem z upadkiem komuny. Trafił mi się taki jeden któremu u wydawało się że moje lampy źle świecą, ale po dyskusji z passował, bo zabrakło mu argumentów. Może zatrzymać dowód za brak badania, za łyse opony bo na nich jest znacznik zużycia, za kopcący samochód bo to widać gołym okiem, za pozbijany samochód ale nie za xenony. należy tylko zamontować atrapki spryskiwaczy, układu samoregulacji nie sprawdzi Teraz co do samego sensu stosowania. Dla mnie świecą o wiele lepiej niż wszelakie typu +30%, tylko ważne że trzeba je troszkę opuścić, albo po zmianie jechać na regulację. Moje przeszły pozytywnie badanie światłocienia, odrazu zaznaczam że nie mówię o badaniu technicznym bo takowego nie mogą przejść z przyczyny braku spryskiwaczy i samoregulacji, ale rzut światłą zostawiają taki sam jak zwykłe żarowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mayo Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 "Dajcie samochód a paragraf do zabrania dowodu się znajdzie" a może inaczej to było? Akurat ten policjant nie miał argumentów do dyskusji? Na każdego kozaka znajdzie się większy kozak i wtedy może już nie być tak ciekawie Moje przeszły pozytywnie badanie światłocienia, odrazu zaznaczam że nie mówię o badaniu technicznym bo takowego nie mogą przejść z przyczyny braku spryskiwaczy i samoregulacji, ale rzut światłą zostawiają taki sam jak zwykłe żarowe Czyli przed każdym badaniem technicznym demontaż instalacji... później montaż... dobrze rozumuje? No chyba, że przeglądy robisz "bez auta" Może zatrzymać dowód za brak badania, za łyse opony bo na nich jest znacznik zużycia, za kopcący samochód bo to widać gołym okiem, za pozbijany samochód ale nie za xenony. należy tylko zamontować atrapki spryskiwaczy, układu samoregulacji nie sprawdzi A źle działających reflektorów nie można zobaczyć gołym okiem? Niestety ale prawo jest takie, że policjant może zabrać Tobie dowód z "podejrzenia" i skierować na badania techniczne w celu sprawdzenia... Jeśli ich zarzuty okażą się bezpodstawne to... nawet nie przeproszą I piszę to z własnego doświadczenia :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 DJDIT przerabiał to na własnej skórze =- jeśli zajrzy w ten temat na pewno podzieli się fotami i refleksjami z podstawiania HID-ów w sieci krąży masa pseudowynalazków w stylu "do lamp z soczewkami można stosować HID bo jest tam przesłona ...." Ujemną stroną podmiany klasycznej żarówki na HID-a jest szybkie wypalenie (utlenienie) odbłyśnika w lampie z powodu podwyższonej temperatury . Żeby nie rozwlekać to nie pisałem jak to świeci tj. granicy światło-cień, asymetryczności,max. natężenia oświetlenia w cieniu , trwałości itp. bo to jest do du... i należy to zwalczać możliwymi środkami. Często klienci mówią że "sprzedają" to i można stosować...wódę w sklepie też można kupić ale jeździć pod jej wpływem niekoniecznie.Motyl nie wiem kto ci robi badania ,Ten spec nie widzi oznaczenia na reflektorach, brak kompletności systemu tj.samopoziomowania i zmywania.Ale to nie moja sprawa. Co do Policji to sie mylisz, trafisz na obeznanego i nie masz szans. Oznaczenia ne reflektorach i klika chwil oględzin i sprawa jasna. Sam szkoliłem policję i udostępniłem wszystkie materiały i chłopaki robią swoje. A tak ogólnie kierowcy powinni się nawzajem szanować...a nie przeszkadzać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.